2008brud Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Alt mulig man kan begynne å tenke på k 3 om natta. Noen som forstår hva jeg mener her? : En som er homofil kan jo ikke noe for det, eller "kurere" seg selv. De tenner på samme kjønn, sånn er det bare. Er det ikke da på samme måte for pedofile? De kan ikke noe for at de tenner på barn vel? Jeg har alltid sett på pedofile som noen ekle griser, men egentlig er det jo synd i dem. At de må leve med seg selv, uten å kunne "kurere" seg hvis de vil. Det må da være mange pedofile som ikke gjør noe mot barn fordi de ikke vil skade barn, selv om de tenner på dem. På samme måte som de fleste heterofile ikke voldtar? Så trenger egentlig en pedofil være en ond ekkel gris? :klø:
NovaFlare Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Det er mange pedofile som vet de er de, men som holder tilbake sin legning fordi de vet det er galt. Mange av disse lar seg også kastrere, slik at de ikke tenner når de ser barn. Da mister de jo hele seksualiteten sin, og det må jo være mye bedre enn å gå hele livet å lyste på noe man aldri kan få! Å sammenlikne dette med homofili blir vel litt feil, da det ikke er noe galt i å være homofil og det er lovlig også, men jeg skjønte poenget ditt.
2008brud Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2008 Men det er vel ikke ulovlig å være pedofil, så lenge man ikke gjør noe? Det var bare en litt rar tanke, at det kan være "snille" pedofile også..
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Ja, det finnes mange pedofile som er sånn som du beskriver her. Det er viktig å huske på at ganske mange pedofile har denne tiltrekningen som bare en del av sin seksualitet, og de kan derfor bli tiltrukket av voksne mennesker i tillegg. På den måten blir det lettere for dem å få utløp for sin seksualitet i et legitimt, voksent forhold - i motsetning til dem som bare tenner på barn og som har valget mellom å leve i sølibat eller begå overgrep. Uansett har du rett i at pedofile ikke kan noe for sin tiltrekning, og det finnes heldigvis en del som fordi de vet at det er galt å forgripe seg på barn ikke gjør det.
NovaFlare Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Guriland, så HELDIG jeg er at jeg er heterofil og biseksuell, og ikke noe annet sykt!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 For å si det pent så vil jeg heller ha en homofil sønn enn en pedofil en. Tror det sier alt. Har hatt homofile venner og vært utsatt for pedofile personer.
NovaFlare Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 (endret) For å si det pent så vil jeg heller ha en homofil sønn enn en pedofil en. Tror det sier alt. Tror det sier alt? Skulle det være sjokkerede? Det er jo en selvfølge! Det er jo ikke noe forferdelig å ha en homofil sønn? Endret 15. mars 2008 av NovaFlare
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Å være homofil skader ingen. Pedofile som lever ut sine "lyster" på barn skader barnet! Vanskeligere enn det er det ikke?
NovaFlare Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Hvis jeg hadde vært homofil, hadde jeg blitt dødelig fornærmet av denne tråden. At det overhodet går an å sammenlikne disse legningene er helt ubegripelig for meg!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Hvis jeg hadde vært homofil, hadde jeg blitt dødelig fornærmet av denne tråden. At det overhodet går an å sammenlikne disse legningene er helt ubegripelig for meg! Jepp. Men jeg tror vel du som bifil ville regnes som homofil av de som bryr seg om slike forskjeller i utgangspunktet.
Brunhilde Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hvis jeg hadde vært homofil, hadde jeg blitt dødelig fornærmet av denne tråden. At det overhodet går an å sammenlikne disse legningene er helt ubegripelig for meg! Jeg sier meg helt enig i dette utsagnet. Det er faktisk et skille mellom det som er lovlig og det som er ulovlig. Jeg klarer bare ikke på noen som helst måte å se noen likhet mellom homofili og pedofili, men om du hadde valgt å starte en tråd som het "finnes detr snille pedofile", ja, da ville saken stilt seg annerledes i mine øyne. Endret 15. mars 2008 av Brunhilde
Dalila Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 (endret) Ja, å stille spørsmålet om hva som er "verst" av homofili og pedofili er jo helt på trynet. Hva er galt med å være homofil? :klø: Hva som er galt med å være pedofil er jo innlysende. Pedofili er jo per definisjon seksuelt misbruk. Mulig at dårlig formuleringsevne ligger bak her, men jeg synes problemstillingen er langt ute på viddene. Herregud. Enig med Brunhilde. Endret 15. mars 2008 av Dalila
Gjest lillebøll Skrevet 15. mars 2008 #13 Skrevet 15. mars 2008 Blir ikke dødelig fornærmet for jeg ser jo sammenligningen. Man har en legning både som homofil og pedofil. Mange homofile lever ikke ut sin legning. Det er fullt mulig å være singel og sexløs et liv. Dette gjør og en god del pedofile vil jeg tro.
Hedda-78 Skrevet 15. mars 2008 #14 Skrevet 15. mars 2008 Selvsagt er det meningsløst å sammenligne homofile og pedofile, fordi det ene er lovlig og det andre groteskt. Men jeg skjønner trådstarters tankegang. Begge deler er legninger man er "medfødt", og man kan ikke gjøre noe med det. Jeg antar at homofile har sine bekymringer, men pedofile som vet at det de tenner på er er galt, må jo ha det forferdelig vanskelig. Det finnes nok også en del personer som først og fremst tenner på voksne, men som også har en dragning mot barn. På samme måte som det finnes heterofile som innimellom tenner på samme kjønn, eller folk som innimellom tenner på ting som er utenfor et normalt tenningsmønster. Tenk så forferdelig den dagen du må innse for deg selv at du akkurat har hatt en fantasi om et barn, og tente på det. Tenk skyldfølelsen du må ha den dagen du griper deg selv i å kikke på rumpene til barn som går forbi. Selv om du vet at du på ingen måte har tenkt å gjøre noe med disse lystene, det er jo så forferdelig galt. Tenk den gnagende dårlige samvittigheten.
Frey Skrevet 15. mars 2008 #15 Skrevet 15. mars 2008 Jeg synes det blir litt søkt å snakke om lovlig og forbudt. Det er fremdeles mange steder i verden at homofili er forbudt ved lov, og vi skal ikke så langt tilbake i tid før det også var ulovlig i Norge. Samtidig er den seksuelle lavalder varierende, og ekteskap mellom unge jenter og voksne menn eksisterer helt lovlig flere steder. Det man heller bør se på etter min mening er at homofili og praktisering av dette gjelder mellom to samtykkende voksne mennesker, mens praktisering av pedofili er overgrep mot barn som ikke har noen forutsetning for å kunne samtykke. Og det er der hele forskjellen mener jeg.
Gjest Gjestings Skrevet 15. mars 2008 #16 Skrevet 15. mars 2008 Hva er verst? Hetrofil eller dendrofil? Må jo være hetrofili på grunn av alle mennene som voldtar damer. Hadde de vært dendrofile i stedet så hadde nok verden vært et bedre sted. (OAT; hva med hetro-pedo vs homo-pedo?)
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. mars 2008 #17 Skrevet 15. mars 2008 Som flere andre, så stusser jeg over overskriften på denne tråden. Den har vel egentlig ikke så mye med du lurer på heller, ts. Det du undrer deg over, syns jeg forresten er helt forståelig å undre seg over. Jeg er imidlertid usikker på om jeg vil karakterisere pedofili som en legning. Jeg tenker at det er såpasss avvikende og skadelig for en selv og omgivelsene, at jeg vil kalle det en sykdom snarere enn en legning. Det ene er altså at jeg er usikker på hvor mye det handler om seksuell tiltrekning sammenlignet med at de tiltrekkes av det skjeve maktforholdet. Det andre er at jeg syns det å kalle det en legning blir litt ansvarsfraskrivende. Det er klart man kan gjøre et skille mellom en pedofil legning og det å utøve denne legningen, men likevel. Jeg syns det er viktig å forstå pedofile, men jeg syns man skal være forsiktig med å forklare det på en måte som virker bortforklarende og en tankegang som bærer preg av "de kan ikke noe for det, stakkars".
Gjest lillebøll Skrevet 15. mars 2008 #18 Skrevet 15. mars 2008 Noen pedofile forelsker seg vel, og vil barnet vel på sitt forskrudde vis, mens en del tror jeg tenner på spillet i seg selv. Makten og overtaket. Det å kunne ha totalt overtak på et uskyldig vesen. Det blir vel ingen legning, men en fetsish? Galskap?
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 15. mars 2008 #19 Skrevet 15. mars 2008 Denne sammenligningen kan ikke måles! Det er ikke noe galt i å være homofil å leve ut dette! Hvem skader det? Ingen! Pedofile som forgriper seg på barn er skadelig for barnet og det er ulovlig! Ja trådstarter det finns pedofile som ikke lever ut sin "sykdom" Det er en så stor forskjell på homofili og pedofili at det er uhørt å sammenligne det mener jeg. Jeg antar ts egentlig bare var uheldig med formuleringen sin og at det kom feil ut!
NovaFlare Skrevet 15. mars 2008 #20 Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg er ikke bifil, for deg som trodde det. Jeg er biseksuell, ikke bifil.!! Jeg er heterofil! Endret 15. mars 2008 av NovaFlare
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå