Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Som det står i emnetittelen så er jeg i et nytt forhold, vi har ikke vært nakne sammen enda. Gruer meg så mye til det.. Jeg er så uheldig at jeg har kviser på skuldrene og noe på ryggen. Har store komplekser for dette.. redd kjæresten min vil syns dette er ekkelt. Jeg er 30 år.. Hadde dere reagert på det?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Forstår deg veldig godt! Hadde selv litt kviser på ryggen når jeg var 16, og var liiiivredd for at noen skulle se det. Følte meg så ekkel! Fikk meg kjæreste, vi endte selvfølgelig opp med å ha sex etter en stund, og han sa aldri noe på det. Tror absolutt ikke det betyr noe hvis man er glad i en person. Men har du prøvd noe for å bli kvitt kvisene? Vet godt at det ikke er noe hyggelig, akkurat. Hvis du er jente: Jeg begynte på p-pillene feminil, og kvisene forvant etter noen måneder. Utrolig deilig å slippe å gå rundt og være paranoid over at noen skal se ryggen Hvis du ikke er jente, så hjalp sol også veldig mye. Tok solarium og det tørket inn kvisene.
Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Forstår deg veldig godt! Hadde selv litt kviser på ryggen når jeg var 16, og var liiiivredd for at noen skulle se det. Følte meg så ekkel! Fikk meg kjæreste, vi endte selvfølgelig opp med å ha sex etter en stund, og han sa aldri noe på det. Tror absolutt ikke det betyr noe hvis man er glad i en person. Men har du prøvd noe for å bli kvitt kvisene? Vet godt at det ikke er noe hyggelig, akkurat. Hvis du er jente: Jeg begynte på p-pillene feminil, og kvisene forvant etter noen måneder. Utrolig deilig å slippe å gå rundt og være paranoid over at noen skal se ryggen Hvis du ikke er jente, så hjalp sol også veldig mye. Tok solarium og det tørket inn kvisene. Takk for svar! Jeg er jente er 30 år og har vært plaget med det siden ungdomstiden, det har vært bra i perioder da jeg har brukt p-piller som har hjolpet. Nå går jeg på noe som heter cerazette, og har litt plager fortsatt. Skulle tro dette problemet forsvant med alderen?! Tilbake til spm mitt.. Jeg hadde ikke reagert dersom kjæresten min hadde vært plaget av dette da jeg vet hvor slitsomt det kan være. Det at jeg er jente gjør det jo enda mer leit, føler jenter liksom skal være så søte/rene/pene osv.. Noen andres synspunkter? vill ha ærlige svar..
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Det ville ikke ha betydd noe for meg i hvert fall. Ingen er perfekte, og han har sikkert noen skavanker selv uten at det betyr at han er noe mindre verdt.
Gjest Mea Culpa Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Jeg er 29 år gammel og sliter fremdels med litt kviser på rygg og skuldre, men kjærester har aldri hatt noe problem med det. Blir man glad i noen bryr man seg rett og slett ikke om sånne bagateller!
Malama Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Heldigvis har ikke min mann noe problem med at jeg har kviser på rygg og skulde innimellom. Det har blitt mindre med årene i mitt tilfelle, men det er vel individuelt...
Amalie_85 Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Har litt plager med dette selv, men sambo syns ikke det gjør noe og får selv noen kviser innimellom. Han syns ikke det er ekkelt, men jeg derimor syns han er ekkel til tider da han vil pille Jeg syns jo det er litt "flaut" å ha det selv om han vet om det og ikke bryr seg. Og enda mindre vil jeg da at noen skal pille på det. Han er en pilloman, for om sommeren når jeg eventuelt har blitt solbrent på ryggen skal han ta av hudflak. *grøsse* tror du kan være trygg for at han glatt ser forbi sånne ting hvis han liker deg
Miamor Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 (endret) Hei. Er på din alder og har siden ungdomstiden vært plaget med det samme, dog mest med kviser i ansiktet. Har sikkert brukt mange hundretusener! på hudpleie, uten at plagene forsvant. De ble bedret til en viss grad, men det som har funket for meg er IKKE dyre behandlinger. Skulle ønske jeg visste dette tidligere, men er iallefall glad jeg har funnet noe som hjelper! For et år tilbake kom jeg over et tips som jeg ikke ville la være uprøvd, noe jeg er glad for i dag. Plagene mine er minsket betraktelig, får fortsatt kviser av og til, men i mye mindre grad. Hemmeligheten er kalsiumtabletter. Jeg bestilte kalsiumtabletter fra "Rosemarys health food" tok 6 av disse to ganger om dagen. I tillegg begynte jeg på Diane/Feminil, men disse måtte jeg slutte med pga. bivirkninger. Av andre midler (jeg har prøvd dem alle, utenom Roaccutane, turde ikke fordi jeg ikke har fått barn og kjenner folk som har hatt grusomme bivirkninger) er det eneste som har funket Skinoren, en reseptbelagt krem. Skinoren krever langvarig behandling, og jeg måtte bruke det lenge før jeg fikk bedring i huden. Men da huden først hadde fått en opprensking, gikk det bedre. Skinoren har jeg vært litt sløv å bruke etter at jeg begynte med kalsium. Har snakket med legen min, som sier kalsium ikke er farlig om du overdriver, overskuddet skilles ut og forsvinner med urinen. I begynnelsen ble huden litt tørr, men det har blitt litt bedre, og jeg bruker mer fuktighetskrem på legger og lår etc enn før. Spiser altså fortsatt kalsium. Et annet STORT pluss, er at jeg ikke fikk soleksem sist vi var i Syden. Dette har alltid vært plagsomt for meg, så jeg er kjempefornøyd med å slippe skjemmende og kløende eksem. Det er ikke så kult å tilbringe ferien under en parasoll. Endret 14. mars 2008 av Miamor
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Hm... interessant råd med kalsium tabletter, det må jeg prøve. Ellers er mitt råd noen svenske hudpleie produkter: Basiron (fåes på de fleste apotek tror jeg) Aco acne serien med såpe og rensevann (nr2) og dagkrem (nr3) (fåes også på noen norske apotek, i hvertfall på St Georg og Apotek 1. Jeg pleier å vaske ansiktet morgen og kveld med såpen, i tillegg øverste del av brystet og syggen når jeg dusjer. ca 2 ganger i uka vesker jeg over det hele med rensevannet (nr2) på en bomullsdott. En gang hver 1-4 uke vasker jeg i tillegg utsatte partier (rygg & bryst) om kvelden og deretter smører jeg med Basiron og sover med dette over natten. Om morgenen dusjer jeg det bort med vann og klut. 1-5 dager senere pleier alle kviser å være borte, til de kommer igjen noen uker senere...Men, du må være forsiktig med hva du har på deg den natten og bruk en hvit klut til å vaske med og bruk hvite klær dagen etter, for kremen farger av utrolig godt på klærne og gir dem blekrosa flekker. På hvite ting merkes ikke noe. Klem fra meg
NovaFlare Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 Sånn akutt hjelp... den kvelden du vet "det skjer" så smører du inn områdene med foundation til å ha i ansiktet, velg en dekkende type, gjerne oljebasert, så synes det ihvertfall ikke Istedet for å ødelegge hele opplevelsen med å tenke på hvordan du ser ut..
Gjest Bolledeig Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 Tja... å bortforklare foundation i hele sengetøyet er kanskje like flaut som kviser?
Gjest Cath. Skrevet 15. mars 2008 #13 Skrevet 15. mars 2008 Ta det med ro, det er helt sikkert ikke en plettfri hud på ryggen han var ute etter da hanfant deg! Selv har jeg ekstreme strekkmerker og arr etter keisersnitt på magen, det virker ikke som om noen har latt seg plage av dem. Menn er stort sett noen fornuftige skapninger, som ikke lar seg plage av slike skavanker (har jeg oppdaget).. selv om vi plages med dem. Tross alt, så er du (antagelig) den eneste nakne dama i rommet.. og da har du hverken konkurranse fra glamourmodeller, filmstjerner eller andre "plettfrie" kropper.
Gjest Bolledeig Skrevet 15. mars 2008 #14 Skrevet 15. mars 2008 De har ikke plettfrie kropper de heller, men de har photoshop
Gjest Cath. Skrevet 16. mars 2008 #15 Skrevet 16. mars 2008 De har ikke plettfrie kropper de heller, men de har photoshop Eh ja.. det har du helt rett i
Ce'Nedra Skrevet 16. mars 2008 #16 Skrevet 16. mars 2008 Ikke at det har noe akkurat med kviser å gjøre, men synes det illustrerer menns tankegang ganske godt. Det var et eller annet snakk om cellulitter, og samboer'n spurte meg hva det var. Det er sånne "bumper" i lårene og rumpa på folk, sa jeg. Dette skjønte han ikke noe av og hadde aldri hørt om. Jeg googlet opp et bilde til ham. Nei, noe sånt hadde han aldri sett før. Enda noe sånt som 90% av kvinner har det.. hehe.. Så menn ser stort sett bare det vakre når de har ei naken dame foran seg, det er vi kvinner som lager kriser ut av det..
Ce'Nedra Skrevet 16. mars 2008 #17 Skrevet 16. mars 2008 Forresten; har sett at de tar sånn ryggrens hos hudpleier nå også. Det kunne kanskje ha vært noe? Om du føler det som et såpass stort problem at det faktisk hemmer deg, så finnes det jo måter å ordne opp i det på. De har sikkert gode tips til hva du kan gjøre med det videre også.
Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 16. mars 2008 #18 Skrevet 16. mars 2008 Takk for svar alle sammen! Syns dette er kjedelig og jeg skulle så inderlig ønske at jeg ikke har dette problemet. Er ikke mange kvisene jeg har, er vel ca 7 tilsammen, fordelt på begge skuldrene og litt på ryggen. Det er ikke sånne store kviser med hvit "krem" inni men mer røde runde merker... Er bare så irriterende.. gjelder også på sommeren når jeg skal gå med kjole, er på stranden osv. Syns dette er et kjedelig problem. Ingen av mine venninner har dette problemet, så det kan da ikke være så vanlig?! Er vel mest redd for at kjæresten min vil syns dette er ekkelt og miste lysten på meg.. hvis han kiler meg over ryggen og kjenner disse "klumpene".. redd han vil reagere på det og lure på hva det er?!
Allimac Skrevet 16. mars 2008 #19 Skrevet 16. mars 2008 Dra til legen, og be om å få kvisetabletter, det er det eneste som har funka for meg, etter å ha prøvd alt mulig... Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #20 Skrevet 17. mars 2008 Takk for svar alle sammen! Syns dette er kjedelig og jeg skulle så inderlig ønske at jeg ikke har dette problemet. Er ikke mange kvisene jeg har, er vel ca 7 tilsammen, fordelt på begge skuldrene og litt på ryggen. Det er ikke sånne store kviser med hvit "krem" inni men mer røde runde merker... Er bare så irriterende.. gjelder også på sommeren når jeg skal gå med kjole, er på stranden osv. Syns dette er et kjedelig problem. Ingen av mine venninner har dette problemet, så det kan da ikke være så vanlig?! Er vel mest redd for at kjæresten min vil syns dette er ekkelt og miste lysten på meg.. hvis han kiler meg over ryggen og kjenner disse "klumpene".. redd han vil reagere på det og lure på hva det er?! Syv stykker??? Det er nesten ikke definert som kviser en gang Han er en idiot hvis han lar det bety noe som helst (hilsen mann, 35)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå