Nasseline Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Når er barn gamle nok til å pusse tennene selv - når er de "flinke" nok til at de pusser tennene sine grundig nok? Hva er deres erfaring?
Gjest Pet Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Tannleger anbefaler at man hjelper til med tannpussen til barna er 10 år. Jeg gjorde dette, dvs at jeg pusset over etter at han var ferdig selv. Han er nå 17 år og har 0 hull.
Bokormen Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Jepp, barns finmotorikk er ikke god nok til at de kan pusse 100 % selv før de er 10 år. Men det er en kjempefordel at de får "øve" seg litt selv i årene før dette, og at foreldrene heller pusser over etterpå og kan vise barnet hvor det er for dårlig pusset osv. Det er også lurt å begynne å øve med tanntråd tidlig, sammen med barnet, slik at dette blir en god vane senere i livet
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Mine foreldre pusset tennene mine til jeg var 10 år. Det var ikke alltid jeg syntes det var like gøy, men jeg har pr dags dato ennå ikke hatt noen hull. Er 23 år. Jeg pusset tennene selv om morgenen etter frokost, mens foreldrene mine pusset om kvelden. Som sagt, tannleger anbefaler tannpuss til man er 10 år, tror ikke det er så dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå