Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ser du på det som viktig å bruke smilies for å utrykke følelser på forum? Er det noen spesielle situasjoner du mener det er veldig viktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Når man bare ser en vegg av tekst er det jo vanskelig å vite hvordan man skal forstå det som står skrevet.

Hva betyr for eksempel "Nei men er det deg"?

Nei men er det deg :)

Nei men er det deg :(

Nei men er det deg ;)

Nei men er det deg :fnise:

Nei men er det deg :kaffe:

osv

Gjest Mella
Skrevet

Selvsagt er smileyer viktige, de imiterer og erstatter menneskelige ansiktsutrykk når du ikke kan se personen du snakker med, og gir nyanser i teksten (sarkasme o.l.).

Skrevet

Viktig og viktig.. Hm.. Jeg er i hvertfall helt hekta på dem.. Og får jeg en sms uten et eneste :) så lurer jeg littebitt på om avsenderen er sur på meg eller no :sur::Hehe::)

Gjest Heloise
Skrevet
Ser du på det som viktig å bruke smilies for å utrykke følelser på forum? Er det noen spesielle situasjoner du mener det er veldig viktig?

Ja for meg er det viktig. Jeg spiller ofte et onlinespill hvor smilies kan være nyttige til å forstå hvordan man føler seg og hva man mener, så for meg er smilies viktig... Er jo en grei måte å uttrykke om man spøker eller ikke på også ;)

Men man MÅ jo ikke bruke dem, det er jo en "nymotens" greie. Jeg forstår jo hva det står skrevet uten dem, de er bare et hjelpemiddel en gang iblandt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...