Gå til innhold

Feriere med eksen når man er i nytt forhold?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva synes dere om å feriere med eksen pga barna, når man selv er i et nytt forhold? Og når eksen alltid prøver seg på deg når dere er sammen - selv om eksen bedyrer at det kun er for barnas skyld...og han vet man har en partner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vel svaret opplagt...?

Jeg hadde ikke gjort det. Det blir ikke mye "for barnas skyld" om far og mor hanver i konstant krig fordi far ikke klarer å holde fingrene av fatet og mor savner kjæresten sin osv... :roll:

Skrevet

synst det er utrolig respektløst i forhold til "den nye" som har kommet inn i bildet.

man trenger ikke feriere med begge foreldrene for å gi ungene en fin ferie.

selv hadde jeg ALDRI gjort noe slikt,og vet at samboeren min hadde heller ikke

Skrevet

Ja, det er jo ganske soleklart hva svaret blir her. Så klart er ikke det greit.

Skrevet

Skjønner ikke at det går ann å vurdere det engang jeg. SELVSAGT gjør man IKKE det!!! :nei:

Skrevet

Enig med de andre at svaret er helt klart her. Jeg hadde iallefall aldri gjort det, og det vet jeg at samboeren min heller ikke hadde gjort. å prøve seg, når han vet du har kjæreste, er utrolig respektløst.

Skrevet

Det hadde ikke vært greit

Skrevet

Det er vel greit at mor og far ferierer sammen med barna etter en skilsmisse,- dersom alle synes det er ok. Men er det en ny partner inne i bildet som ikke synes det er ok, skal man selvfølgelig ikke gjøre det!!!!!! -Og dersom den ene forelderen ikke klarer å oppføre seg, dvs prøver seg, flørter osv,og den andre forelderen/ kjæresten ikke liker det - skjønner jeg ikke at den andre forelderen blir med på ferie!!

Er vel fullt mulig å dra på ferie, en og en forelder med barna.

Er ikke sikkert at barna får en bedre ferie ved at begge foreldrene blir med!

Synes det er noe stort tull at det liksom automatisk er bedre for barna at ekser feirer jul sammen, drar på ferie sammen osv!

Gjest Gjest_Petrine_*
Skrevet

Vi ferierte sammen hver eneste ferie da vi var separerte .. men ingen av oss hadde nye partnere .. Vi hadde det utrolig fint i ferien .. og idag lever vi i ekteskap igjen ..

Vi flyttet hver til vår kant pga ett par hendelser - men vi visste begge at vi elsket hverandre og ville satse på et liv sammen. Selvom begge rotet litt med andre i separasjonstiden så var det aldri noen alvorlige følelser inni bildet .. følelsene vi hadde til hverandre oversteg det meste ..

Så vi trengte 2-3 års separasjon - deler av denne tiden gikk vi i terapi .. så det var kanskje litt annerledes enn de som skiller seg hardt og brutalt.

Skrevet

Det blit neppe en trivelig ferie for noen om far ikke evner la være å prøve seg på mor, så det er nok like greit å la være når et nei ikke blir oppfattet.

Skrevet
Hva synes dere om å feriere med eksen pga barna, når man selv er i et nytt forhold? Og når eksen alltid prøver seg på deg når dere er sammen - selv om eksen bedyrer at det kun er for barnas skyld...og han vet man har en partner.

Det synes jeg ikke noe om - dette er ikke noen tjent med, aller minst barna.

Skrevet (endret)

Jeg kan med min beste vilje ikke se hvorfor dette skulle være spesielt bra for barna, hvis de er forsonet med tanken på at foreldrene er skilt? Og i hvert fall hvis de ikke er forsonet med det- da kan det virke ganske forvirrende, eller gi barna falske forhåpninger.

Og som ny kjæreste ville jeg blitt rimelig såret.

Endret av Nigo-san
Gjest Gjest
Skrevet

bare lurer på hvorfor de gikk fra hverandre? han vil klå og de vil reise på ferie i lag?...

Dette er ikke fair behandling av den nye partneren i livet.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...