Gjest Gjest,jente Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg skal til Croatia i sommer og vil stramme opp og gå ned i vekt ! Jeg liker best styrke,fremfor kondisjon. Spiser helt normalt og superchips 1 eller 2 ganger , i helgen. Har pilates dvd og trener power pilates, har nettopp begynt så vidt da og har trent tre ganger denne uken. Med pilates. Men skal trene noen ganger til denne uken da. Men tips til hvordan jeg skal spise og trene ? Når skal jeg slutte og spise? etter klokken 18 eller 20 ? Har lest litt på KK.no da , på dette : http://www.kk.no/php/art.php?id=513364
X-life Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Det at du ikke skal spise på kvelden er en seiglivet tåpelig myte. Forbrenningen skrur seg ikke av eller ned på kvelden. Det som er det viktige her, er hva du spiser totalt i løpet av hele dagen Hvis du slenger opp en typisk dag med mat for deg, så er det lettere å hjelpe
Tryllestøv Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Så bra at du trener styrke! Kondisjonstrening er utrolig effektivt for vektnedgang, så jeg vil anbefale det, uansett om du synes det er kjipt. Alternativt kan du øke aktivitetsnivået ved å for eksempel gå mye. Når det gjelder mat er det viktigste å tenke på at du får i deg en kombinasjon av proteiner, karbohydrater og fett - og da overvekt av det sunne fettet, som du finner for eksempel i fisk, nøtter, avocado etc.
Gjest Bolledeig Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Kondistrening er faktisk ikke noe must for vektnedgang, det er jeg et levende bevis på. Det viktigste er at man finner noe man liker, som man klarer å holde ut med lenge. Men for all del, en kombinasjon av kondisjon og styrke er jo optimalt. MEN pilates er såpass lavintensivt, at man ikke nødvendigvis får noen revolusjonerende resultater av det. Jeg skrev et langt innlegg om pilates, skal se om jeg får gravd det frem (noe som ikke er helt enkelt nå som de har gjort det umulig å finne egne innlegg )
Gjest Bolledeig Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Jeg fant jeg fant! Jeg tviler på du finner noen med "stor fremgang av pilates" for pilates er først og fremst skadeforebyggende og styrkende trening, ikke trening som nødvendigvis gjør noe særlig med kroppen din. For kondis er pilates nesten håpløst, det er for lavintensivt. Der er turer, sykling, jogging, svømming, gå på ski +++ mye bedre. Det gjør også at fettprosenten går ned (med mindre du er i kalorioverskudd) Jeg trente masse pilates i en periode, pga en del skader som gjorde at det var veldig lite annet jeg kunne gjøre. Det var helt grei trening til sitt bruk (styrke kroppen med lavintensiv trening) og var skånsom mot ledd etc hvis man ikke var slumsete med teknikken. Jeg gjør av og til en del pilatesinspirerte øvelser som en slags bevegelighetstrening. Men resultatene ble mye, mye bedre så fort jeg kunne begynne med "vanlig" styrketrening igjen. Jeg vet at pilates er blitt fremmet (særlig på TV-shop) som verdens mest overlegne treningsform på alle områder, det være seg styrketrening, utholdenhetstrening og fettforbrenning, men det er store hull i argumentasjonen i reklamen. -Pilates spiller mye på kvinners frykt til å få store bulkete muskler, og heller vil "stramme opp". Det sies at pilates gir "lange slanke muskler". Det er latterlig. Utseendet på musklene er bestemt av genene våre, først og fremst. Og en med genetisk disposisjon for kraftige muskler -Pilates trener kun støttemuskulaturen, og derfor "vokser" man ikke, påstås det. Jeg vet ikke helt hvordan pilates kan få andre muskler til å bøye og strekke ledd enn alle andre øvelser men det kan kanskje Mari Winsor fortelle meg -Pilates forbrenner fett, påstås det. Det gjør det ikke. Du forbrenner litt kalorier når du trener pilates, men det er ikke mye. Treningen er i tillegg såpass lavintensiv at man ikke har noen voldsom etterforbrenning av det. (eller underveisforbrenning for den saks skyld) Derimot følger ofte det med måltidsplanleggere i pilatesplaner, som er lavkarbo og lavkalori, og DET fjerner fettet, ikke pilatesen. Konklusjonen på dette lange avsporede innlegget mitt er vel at pilates er grei (ikke fantastisk, men grei) trening til daglig bruk, veldig bra hvis du er skadet eller likn. men fortjener ikke den gudestatusen den har truet seg frem til i treningsverdenen Hvis du er åpen for å prøve noe annet enn pilates som variasjon eller mer høyintensiv trening, kan jeg gi deg noen pointers
Gjest gjest,jente Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Det at du ikke skal spise på kvelden er en seiglivet tåpelig myte. Forbrenningen skrur seg ikke av eller ned på kvelden. Det som er det viktige her, er hva du spiser totalt i løpet av hele dagen Hvis du slenger opp en typisk dag med mat for deg, så er det lettere å hjelpe Takk for alle svar , lærer mye her ! . Spiser forskjellig til middag hver dag men kan skrive litt av det jeg spiser mest. Frokost - fitness frokostblanding ,frokost juice eller antioksidant PLUSS juice fra NORA . Lunsj : Burrito Middag : Kylling og ris har jeg mest , så forskjellig som pasta,pannekaker,pølsegrateng. Osv. Kvelds : Da spiser jeg paprika,agurk og sånne ting og drikker mye vann , og spiser av og til rester fra middagen.
Gjest gjest,jente Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Jeg fant jeg fant! Jeg tviler på du finner noen med "stor fremgang av pilates" for pilates er først og fremst skadeforebyggende og styrkende trening, ikke trening som nødvendigvis gjør noe særlig med kroppen din. For kondis er pilates nesten håpløst, det er for lavintensivt. Der er turer, sykling, jogging, svømming, gå på ski +++ mye bedre. Det gjør også at fettprosenten går ned (med mindre du er i kalorioverskudd) Jeg trente masse pilates i en periode, pga en del skader som gjorde at det var veldig lite annet jeg kunne gjøre. Det var helt grei trening til sitt bruk (styrke kroppen med lavintensiv trening) og var skånsom mot ledd etc hvis man ikke var slumsete med teknikken. Jeg gjør av og til en del pilatesinspirerte øvelser som en slags bevegelighetstrening. Men resultatene ble mye, mye bedre så fort jeg kunne begynne med "vanlig" styrketrening igjen. Jeg vet at pilates er blitt fremmet (særlig på TV-shop) som verdens mest overlegne treningsform på alle områder, det være seg styrketrening, utholdenhetstrening og fettforbrenning, men det er store hull i argumentasjonen i reklamen. -Pilates spiller mye på kvinners frykt til å få store bulkete muskler, og heller vil "stramme opp". Det sies at pilates gir "lange slanke muskler". Det er latterlig. Utseendet på musklene er bestemt av genene våre, først og fremst. Og en med genetisk disposisjon for kraftige muskler -Pilates trener kun støttemuskulaturen, og derfor "vokser" man ikke, påstås det. Jeg vet ikke helt hvordan pilates kan få andre muskler til å bøye og strekke ledd enn alle andre øvelser men det kan kanskje Mari Winsor fortelle meg -Pilates forbrenner fett, påstås det. Det gjør det ikke. Du forbrenner litt kalorier når du trener pilates, men det er ikke mye. Treningen er i tillegg såpass lavintensiv at man ikke har noen voldsom etterforbrenning av det. (eller underveisforbrenning for den saks skyld) Derimot følger ofte det med måltidsplanleggere i pilatesplaner, som er lavkarbo og lavkalori, og DET fjerner fettet, ikke pilatesen. Konklusjonen på dette lange avsporede innlegget mitt er vel at pilates er grei (ikke fantastisk, men grei) trening til daglig bruk, veldig bra hvis du er skadet eller likn. men fortjener ikke den gudestatusen den har truet seg frem til i treningsverdenen Hvis du er åpen for å prøve noe annet enn pilates som variasjon eller mer høyintensiv trening, kan jeg gi deg noen pointers Ja , jeg vil gjerne trene mer høyintensiv trening , vil jo gå ned i fettprosent så da må jeg vel det. ;Men trener ikke bare pilates da, går turer av og til ,skal begynne å gå litt mer ! Trener også styrkeøvelser. Og til en video som jeg fikk i IFORM som heter Fast Og Velformet . Der er det oppvarming , høyintensiv styrketrening og uttøying til slutt. Den dvd'en svetter jeg virkelig av etter på og føler at jeg har trent skikkelig.
X-life Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Takk for alle svar , lærer mye her ! . Spiser forskjellig til middag hver dag men kan skrive litt av det jeg spiser mest. Frokost - fitness frokostblanding ,frokost juice eller antioksidant PLUSS juice fra NORA . Lunsj : Burrito Middag : Kylling og ris har jeg mest , så forskjellig som pasta,pannekaker,pølsegrateng. Osv. Kvelds : Da spiser jeg paprika,agurk og sånne ting og drikker mye vann , og spiser av og til rester fra middagen. 1. Juice kan kuttes ut først som sist. Det inneholder akkurat like mye karbo som coca cola, så spis heller frukt og drikk vann. 2. Altfor lite protein. Proteinrik mat er noe man kan spise seg god og mett på, da kalorimengden i maten er lav. Dessuten forsvinner oppimot 30% av kaloriene fra proteiner bort i varmeenergi under fordøyelsen, noe som er fint å få med seg:) 3. Sunne fettsyrer er fraværende!
Gjest Bolledeig Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Det er litt morsomt at det heter "fitness" frokostblanding, for stort inntak av det vil få deg til å se ut som alt annet enn en fitnessutøver. Forferdelig masse sukker og raske karbs.
Gjest gjest,jente Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Ok, da trenger jeg tips til mat ! Hva skal jeg spise til frokost ? Og for å få i meg brae fettsyrer ?
Gjest Bolledeig Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Havregryn er gull. Havregrøt, og kanskje egg til frokost er både sunt og godt. Evt havregryn med melk. Saktere (SAKTERE? hvor trøtt er jeg? mener selvfølgelig tregere ) karbs, og myye mer næringsstoffer.
Ce'Nedra Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Du har fått masse gode tips allerede Fortsett med styrketreningen, det er helt supert! Er helt enig med Bolledeig ang. mattips. Pannekaker er jo ikke noe særlig.. Heller ikke om du bruker veldig mye pasta.. Kylling, kalkun og svin er bra, du kan jo kanskje lage deg en wok?
Gjest gjest,jente Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 Jeg skal begynne med havregrynsgrøt eller havregryn + egg til frokost Ja , jeg skal forsette med styrketreningen , det vil jeg virkelig nå Skal trene senere i dag. Pannekaker skal jeg kutte ut. Pasta spiser jeg ikke mye av nei. Da blir det iallefall fullkornspasta , for å gjøre det litt bedre Og fullkornsris bruker jeg også nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå