vibbi Skrevet 5. mai 2003 #1 Skrevet 5. mai 2003 er det noen her som kan hjelpe meg?? Jeg har problemet med at huden min er ikke tørr, men tørr alikevel, og den er ikke fet, men fet alikevel! Noen som skjønte den?! Jeg var på hud- analyse en gang, og dama sa til meg at jeg hadde meget sensitiv hud, nesten helt uten underhudsfett. Og hun mente at jeg får kviser og hudormer fordi huden er irritert, ikke fordi den er fet. Jeg har prøvd 1000 kremer, uten å finne noe som passer min latterlige hud, og nå begynner jeg å bli fortvilet! Noen som kan tipse meg? Er foressten 26 år, kan man starte med anti-rynkekrem da? :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #2 Skrevet 5. mai 2003 Jeg syns du bør få hjelp av en erfaren hudpleier som kan vurdere huden din og veilede deg i forhold til hvilke produkter du bør bruke. Bedre å få profesjonell hjelp med det samme i stedet for 1000 bomkjøp som du selv skriver. Det kan vel også gjøre vondt verre med stadig nye produkter på måfå.
Fru Fomle Skrevet 5. mai 2003 #3 Skrevet 5. mai 2003 Enig med Gjest her, få en hudpleier til å vurdere hva huden din trenger. Slik du beskriver det ligner det veldig på min egen hudtype. Jeg gikk rundt i mange år og trodde jeg hadde fet hud. Så gikk jeg til hudpleier og fikk vite jeg hadde tørr, veldig sensitiv hud. Urenheter og kviser kom av at jeg brukte feil produkter som tørket ut overhuden, slik at underhuden produserte fett for å kompensere. Jeg bruker produkter fra Dr. Med. Christine Schrammek. De er dyre, betalte 395,- for 50 ml dagkrem i dag, men for meg er det absolutt verdt det. Når det gjelder spørsmålet ditt om rynkekrem så vet jeg ikke. Er selv 28 og ser at jeg begynner å få linjer rundt øynene, så jeg må få meg en god øyekrem. Utover det tror jeg at jeg venter noen år med anti-aldrings produkter.
Missycat Skrevet 8. mai 2003 #4 Skrevet 8. mai 2003 hei vibbi!!! jeg føler med deg! jeg har selv mega-sensitiv hud som er tørr, men ikke så tørr at jeg flasser eller at det viser på noen måte, men "innenfra".og med urenheter.... jeg får kjempeuren hud når jeg blir tørr. har vært VELDIG plaget med stygg hud, spesielt siste året etter jeg sluttet på pillen, og jeg har prøvd det meste. har de siste 2 mnd hatt så grusom hud at jeg knapt nok har villet gå ut... og det er mega-trasig! har prøvd det ene etter det andre, og tenkt at "det blir sikkert bedre" og "alle sier at dette virker kjempebra, så da virker det sikkert på meg også" osv.. det har resultert i at jeg har tørket ut huden min maksimalt og det endte opp i en eneste stor betennelse i huden.. au! jeg vet av erfaring at huden min er best når jeg bruker produkter som er mest mulig naturlige (fks decleor) og for tørr hud (ja det er sant.. selv om ingen tror meg når de ser huden min.. jeg blir fort brun og det ser nok ut som jeg har sterk hud, og når jeg i tillegg har uren hud vil de vil bare gi meg sterke og uttørkende produkter, noe som gjør huden min blir tørr=ti ganger verre..) huden min blir også veldig lett stresset.. tilslutt måtte jeg bare innse at jeg virkelig har en spesiell hudtype, og jeg gikk til en kjempeflink hudpleier, og etter bare en uke er huden min SÅÅÅÅÅ mye bedre! hun vil ikke engang bruke produkter mot urenhetene fordi huden min er så sensitiv.. bare ting som fukter og roer ned for å finne balansen igjen.. om du finner en flink hudpleier du kan stole på er det absolutt verdt hver en krone. som du selv sier, du har prøvd masse produkter og kastet en haug med penger ut vinduet... finner du en seriøs hudpleier gir hun deg prøver helt til du finner noe som du virkelig ser virker på din hud, og ikke kjøp noe før du er helt fornøyd! jeg er forresten snart 24.. kjipt å måtte kjempe med huden selv om vi er så "voksne.." men sånn er det bare.. jeg har fått beskjed om å smøre huden innenfra også med omega 3-6-9, så satser på at det hjelper også. lykke til!!!
Cilla Skrevet 8. mai 2003 #5 Skrevet 8. mai 2003 Hei Missy cat. Skulle nesten trodd at det vrr meg som hadde skrevet innlegget ditt. Alt passet så perfekt, til og med alderen og at du fikk uren etter at du sluttet med ppillen. Hvilken produkter bruker du nå? Har du erfaring med Dermalogica? Hvilken fuktighetskrem bruker du?
Cilla Skrevet 8. mai 2003 #6 Skrevet 8. mai 2003 Jeg tror også at et sunt og balansert kosthold med lite søtsaker og brus og junk food kan hjelpe på en bedre hud.
Loolaa Skrevet 8. mai 2003 #7 Skrevet 8. mai 2003 Hei du Det høres veldig ut som min hud. Gå til hudpleier og kjøp gode produkter. Jeg la om til Dermalogica-produkter i vinter, og huden er mye bedre! (Men husk at det kan ta litt tid før du ser/merker endringen) loolaa
Petruska Skrevet 8. mai 2003 #8 Skrevet 8. mai 2003 Det med å smøre huden innenfra med omega 3-6-9 virker det! Huden min ble så mye bedre når jeg hadde tatt disse fettsyrene regelmessig i et par måneder. Og huden min trenger ikke halvparten så mye smøring (utenpå) som før! Kan virkelig anbefales. jeg bruker Udos Choice i flytende form, 2-3 ss. pr. dag. Finnes i kapsler og men fikk vite at det skal vanvittig mange kapsler til for å tilsvare 2-3 ss., så det var visst ikke å anbefale.
Missycat Skrevet 8. mai 2003 #9 Skrevet 8. mai 2003 Hey cilla! jeg bor i usa for tiden, så jeg fikk prøve et nytt merke av hudpleieren min. det heter your skin care (ja, det høres ganske jalla ut, hehe) og produktene virker bare helt supre. jeg vet ikke helt hva jeg kan sammenligne dem med, men det er naturlige produkt uten parfyme(men de lukter likevel kjempegodt), alkohol og alle de tingene som huden min hater, hudpleieren min sa at de har mye til felles med decleor. hun hadde også dermalogica, og jeg vet mange med problemhud som elsker de produktene. det lille jeg har prøvd av dermalogica hjalp meg ikke i det hele tatt, men da brukte jeg også produkter for blandingshud/fet hud, noe som absolutt ikke virker for meg. jeg er bare så lykkelig for å ha fått roet ned huden min igjen, da jeg sto opp idag tidlig (en uke etter første "facial") måtte jeg si "wow" til meg selv i speilet. jippi!!! selv om huden min enda er rød og jeg har endel urenheter igjen kan den ikke sammelignes med for to uker siden. kan også nemne at siden jeg har så sensitiv hud så gjorde hun ingen acne-behandling på meg når jeg var der(selv om jeg kom inn for en acne-facial), det ville bare stresse huden min enda mer. men hun sa også at facials vil være viktig for meg (noe jeg tror på) siden jeg ikke kan bruke de tradisjonelle kremene/sterke sakene for uren hud. nå bruker jeg en rensekrem for tørr/sensitiv hud, fuktighetsgele og fuktighetskrem for tørr hud, og jeg kan tilogmed bruke solkremen deres!! wow! faktor 30 uten at huden min friker ut!! jippi!! jeg kan ikke vente til den dagen jeg kan gå ut uten foundation å føle meg vel igjen!! joohoo!!
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #10 Skrevet 8. mai 2003 Hei:) Kan noen av dere kloke damer fortelle meg hvor mye det koster å gå til en hudpleier?
mjau Skrevet 8. mai 2003 #11 Skrevet 8. mai 2003 Prøvd Dècleore? det har de på hudpleiebutikker, er kansje litt dyre men gode
Cilla Skrevet 8. mai 2003 #12 Skrevet 8. mai 2003 En dyprens koster ca 450-550 kr. Dette varierer selvsagt, etter hvor lenge det varer og hvor mye h*n gjør. Jeg betaler 450 for min hudpleie( fører dermalogica), det er i en time.
Missycat Skrevet 9. mai 2003 #13 Skrevet 9. mai 2003 hey cilla, "stilig" at vi har samme hud!! tror vi er ganske sjeldne, hehe hvilke produkter bruker du nå? går du ofte til hudpleier? jeg håper bare jeg kan finne en like bra hudpleier når jeg kommer hjem igjen.. har aldri hatt tro på at hudpleie virkelig er verdt pengene, men nå er jeg ikke i tvil.. jeg betaler litt over 500,- for 1 1/2 time, ca 420 for en time.
Cilla Skrevet 9. mai 2003 #14 Skrevet 9. mai 2003 Jeg bruker Dermalogica -serien, Anti Baq skin wash som renseprodukt. Den tørker dessverre litt ut huden så må bruke en god fuktighetskrem. men synes den hjelper mot uren hud. Er 80 % fornøyd men savner det lille ekstra! Tidligere har jeg brukt Clarins (10% fornøyd) og MD Formulation (50 % fornøyd) så det går rette veien. Er hos hudpleier annenhver mnd, burde gått oftere men er en fattig student........... Handler produktene mine på nettet fra Canada, og sparer opp til 50 % av norsk pris.
Missycat Skrevet 12. mai 2003 #15 Skrevet 12. mai 2003 noen som har tips til hvilken foundation som er bra for slik super-sær hud som vi har?? :D jeg elsker kanebo, men den dekker ikke så bra nå som jeg har urenheter. får en lett kviser bør en også unngå kompakt foundation har jeg hørt.. jeg liker ikke annet enn flytende, så for meg passer det bra cilla og loolaa hva bruker dere?
Suzy Skrevet 12. mai 2003 #16 Skrevet 12. mai 2003 Gå til fastlegen din Vibbi og få ham til å rekvirere time til deg hos en hudlege (det er det de er der for). Hudlegen kan garantert hjelpe deg med enten produkter som hjelper, eller en slags behandling. Har hatt litt av problemene du beskriver sjøl (fet hud her og flassete der...) og fikk en bra krem som het Skinoren (resept) som ryddet opp i kvisene og hudormene. Bruker også en lotion som heter Essex (lotion ikke krem om du skal kjøpe) som du får på apoteket. den bygger opp (brukes ofte av folk med eksem) og fukter veldig bra. Gå til legen og ikke en hudpleier som vil tjene på at du kjøper overparfymerte produkter i salongen deres Lykke til Suz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå