Gjest kona Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Hei, håper noen (menn?) kan hjelpe meg her. Mannen min og jeg bruker kondom som prevensjon en periode nå, fordi jeg ikke ønsker hormonell prevensjon. Men jeg lurer på om kondomene (helt vanlige, kjøpt på matbutikken) er for små ... Hans penis er like lang som hånda mi (18-20 cm?) og tjukkere enn mitt (ganske smale) håndledd. Er det noen som har erfaring med at kondomet er for lite? Finnes det forskjellige størrelser? Hvor får vi tak i? Eller er det noen av de vanlige som er større? Tusen takk for alle svar!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Har han liten erfaring med kondombruk? Ofte vil kondomer føles veldig trange hvis man ikke har brukt dem noe særlig før, men det er sånn de må være for å ikke dette av. Kondomer kan strekkes så mye at de aller færreste trenger noe større enn standard. Det blir ofte mer gimmick-aktig, for de få millimetrene det er snakk om (de kan ikke lages større uten at det blir usikkert) har ikke så mye å si uansett. Men dere kan jo prøve RFSU grande og se om dere merker noen forskjell.
Gjest Gitte Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Oi for et unødvendig svar over her. Jeg har aldri opplevd at Profil er for lite for en penis av størrelsen du beskriver, men du får kjøpt kondomer som er litt større også. Her finner du en del forskjellige, bla to merker som er ekstra store.
Gjest kona Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 (endret) Sitat fjernet. vimse-admin. Har han liten erfaring med kondombruk? Er vel kanskje det som er problemet, ja ... Oi for et unødvendig svar over her. Jeg har aldri opplevd at Profil er for lite for en penis av størrelsen du beskriver, men du får kjøpt kondomer som er litt større også. Her finner du en del forskjellige, bla to merker som er ekstra store. Tusen takk! Endret 14. mars 2008 av vimse
Paradokset Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Lengden har i alle fall ikke noe å si. Men ift tykkelse så finnes det både mindre og større str enn "normalen"...det har vel først og fremst med at de er enklere å ta på og har bedre passform. Condomi xxl er større. Finnes på Kondomeriet.
SMann Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Prøv å blås opp en kondom og se hvor stort det blir før det sprekker. Det finnes ingen mann som er i nærheten av en størrelse som gjør at det sprekker på grunn av størrelsen alene. Jeg har selv opplevd at kondom sprekker ved flere tilfeller. Dette har vært i tilfeller hvor kvinnen er tørrere enn normalt og friksjonen blir for stor. Stor penis gir større friksjon og derfor kan øke sjansen for at kondomen sprekker. Bruk av olje kan ødelegge styrken til kondomen.
Gjest kona Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Prøv å blås opp en kondom og se hvor stort det blir før det sprekker. Det finnes ingen mann som er i nærheten av en størrelse som gjør at det sprekker på grunn av størrelsen alene. Jeg har selv opplevd at kondom sprekker ved flere tilfeller. Dette har vært i tilfeller hvor kvinnen er tørrere enn normalt og friksjonen blir for stor. Stor penis gir større friksjon og derfor kan øke sjansen for at kondomen sprekker. Bruk av olje kan ødelegge styrken til kondomen. Vi har ikke hatt problemer med at det sprekker, det er mer det at det strammer (den nederste delen, den som er rulla opp litt, hvis du skjønner). Og så går det på en måte ikke helt ned. Men skal prøve noen andre merker, takk for innspill!
Gjest Gitte Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Vi fikk forresten et profilkondom inn på en halvlitersflaske (bunnen) uten at det var noe større problem.. og tror nok ikke din mann har såå stor penis
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Vi har ikke hatt problemer med at det sprekker, det er mer det at det strammer (den nederste delen, den som er rulla opp litt, hvis du skjønner). Det er meningen at det skal stramme godt rundt penis, hvis ikke hadde det falt av.
SMann Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Vi har ikke hatt problemer med at det sprekker, det er mer det at det strammer (den nederste delen, den som er rulla opp litt, hvis du skjønner). Og så går det på en måte ikke helt ned. Men skal prøve noen andre merker, takk for innspill! Det er riktig at det strammer. Det bør det også gjøre til en viss grad for å være sikkert. Det finnes egne typer som er videre/slappere i strikken. Prøv disse. Selv liker jeg at det strammer. De er mye slapppere enn penisringer men gjør litt av samme nytten.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Vi har ikke hatt problemer med at det sprekker, det er mer det at det strammer (den nederste delen, den som er rulla opp litt, hvis du skjønner). Og så går det på en måte ikke helt ned. Men skal prøve noen andre merker, takk for innspill! Et kondom går ikke helt ned til rota pga pungen, så det blir alltid en cm eller to igjen alt etter som. Det du beskriver er helt normalt. En vanlig kondom (profil) vil ikke rulles helt ut med mindre penisen er godt over snittet, så den nederste delen vil stramme litt siden det er mer gummi igjen.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 Hei, håper noen (menn?) kan hjelpe meg her. Mannen min og jeg bruker kondom som prevensjon en periode nå, fordi jeg ikke ønsker hormonell prevensjon. Men jeg lurer på om kondomene (helt vanlige, kjøpt på matbutikken) er for små ... Hans penis er like lang som hånda mi (18-20 cm?) og tjukkere enn mitt (ganske smale) håndledd. Er det noen som har erfaring med at kondomet er for lite? Finnes det forskjellige størrelser? Hvor får vi tak i? Eller er det noen av de vanlige som er større? Tusen takk for alle svar! Jeg har aldri likt å bruke kondom, mye pga at jeg har samme problemer som dere. Jeg synes vanlige kondomer (f.eks Profil) blir for trange. For det første er det vanskelig å få dem på. Det å sette kondomet på tuppen og bare rulle det nedover, er helt umulig for meg. Jeg får den ikke over penishodet på den måten. Isteden må jeg rulle den litt ut og strekke den med hendene slik at jeg kan få den forbi hodet og begynne å rulle nedover skaftet. Når jeg endelig har fått den på strammer den så hardt at pikken blir helt hvit av blodmangel, og da er det som regel ikke så mye igjen av sexlysten. Prøvde en XXL-modell fra kondomeriet, og den funket mye bedre. Jeg har ikke sååå stor pikk heller, ca 14-15 cm i omkrets.
Gjest Hender Skrevet 14. mars 2008 #13 Skrevet 14. mars 2008 Hei, håper noen (menn?) kan hjelpe meg her. Mannen min og jeg bruker kondom som prevensjon en periode nå, fordi jeg ikke ønsker hormonell prevensjon. Men jeg lurer på om kondomene (helt vanlige, kjøpt på matbutikken) er for små ... Hans penis er like lang som hånda mi (18-20 cm?) og tjukkere enn mitt (ganske smale) håndledd. Er det noen som har erfaring med at kondomet er for lite? Finnes det forskjellige størrelser? Hvor får vi tak i? Eller er det noen av de vanlige som er større? Tusen takk for alle svar! Oi du har lange hender! Mine hender er ca 15,5cm fra håndledd til langfingertupp.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 gå på nettet å kjøp xxl kondomer, eller sving innom kondomeriet, de har en variant (uten glidemiddel) som er omtrent 1 cm. "bredere" Har samme problem selv, butikk kondomer, (f.eks. okeido som er den største) må jeg "dra ut" for å få over kuukhue" og det kan neppe være bra for dongen" Leser forøvrig at "kondomene alltid er lange nok" for noen er det sikkert det men hos meg slutter de nå 4-5 cm før rota. Så kjære "kone" konom er ikke noe problem, men sørg for riktig størrelse. Jeg ville heller ikke at min kone skulle "ete piller" og valgte kondomer. Men profil passer jeg nok ikke inn i.....
Gjest Gjest_Butterfly_* Skrevet 9. september 2008 #15 Skrevet 9. september 2008 gå på nettet å kjøp xxl kondomer, eller sving innom kondomeriet, de har en variant (uten glidemiddel) som er omtrent 1 cm. "bredere" Har samme problem selv, butikk kondomer, (f.eks. okeido som er den største) må jeg "dra ut" for å få over kuukhue" og det kan neppe være bra for dongen" Leser forøvrig at "kondomene alltid er lange nok" for noen er det sikkert det men hos meg slutter de nå 4-5 cm før rota. Så kjære "kone" konom er ikke noe problem, men sørg for riktig størrelse. Jeg ville heller ikke at min kone skulle "ete piller" og valgte kondomer. Men profil passer jeg nok ikke inn i..... Har prøvd flere "store" kondomer til og med XXL'n fra kondomeriet men den var en parodi...den var ikke spesielt større enn ordinære kondomer og pikken ble nesten hvit og det ble bare krøll, lysten forsvant også.... Min er ikke spesiselt lang men bred... Det eneste som funker for meg er "Worlds Best King-size, 10 pk. " fra kondomeriet. Prøv den ! http://www.kondomeriet.no/default.aspx?did=9775448 BF
Einar Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 Dere kan trygt bruke de "vanlige" som du får på butikken. Snakker av erfaring. Lykke til !
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #17 Skrevet 10. september 2008 Dere kan trygt bruke de "vanlige" som du får på butikken. Snakker av erfaring. Lykke til ! For noen er faktisk de "vanlige" for trange. Og med erfaring så kan jeg bare anta at du er mannen til "kona"?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #18 Skrevet 10. september 2008 Har prøvd flere "store" kondomer til og med XXL'n fra kondomeriet men den var en parodi...den var ikke spesielt større enn ordinære kondomer og pikken ble nesten hvit og det ble bare krøll, lysten forsvant også.... Min er ikke spesiselt lang men bred... Det eneste som funker for meg er "Worlds Best King-size, 10 pk. " fra kondomeriet. Prøv den ! Det er 2 mm (millimeter!!!) forskjell på XXL og worlds best king size. Ditt troll!!
Einar Skrevet 10. september 2008 #19 Skrevet 10. september 2008 For noen er faktisk de "vanlige" for trange. Og med erfaring så kan jeg bare anta at du er mannen til "kona"? Hvis du hadde visst noe som helst om fysikken til kondomene i de "vanlige" butikkene så hadde du ikke kommentert.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #20 Skrevet 10. september 2008 Hvis du hadde visst noe som helst om fysikken til kondomene i de "vanlige" butikkene så hadde du ikke kommentert. Hvorfor tror du det er forskjell på størrelse på kondomer? For moro skyld? (og i matbutikken får man bare kjøpt standard størrelse)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå