Gjest Tjukka Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Så i en annen tråd atd e med BMI over 31 kan få resept på Reducil hos legen. Jeg har aldri prøvd piller og kurer ect. har alltid hatt tankegangen på at man må trene og spise sundt for å slanke seg. har slanket meg 30kg før kun ved å trene mye og bare trappe ned på søtsaker. la ikke om kostholdet, spiste vanlig norsk husholdningsmat... men nå føler jeg at jeg sitter fast, kommer ikke helt i gang. føler depresjonen har et lite tak på meg også... Trodde ikke jeg var SÅ feit at jeg kunne få hjelp ved slankemedisin hos legen... men min BMI ble 35... fedme klII. *sjokk* jeg går turer, men skal begynne å svømme7aerobic og styke også. men er det sånn at alle med BMI automatisk kan få Reducil da? det vil vel kanskje hejlpe som en liten puff i starten?
Gjest Tjukka Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Ble selv mye klokere etter å ha lest dette: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322000 men hallo 6-7tusen kroner??? da kan mtt forednrinan jo bare glemme det. Er det bliger hos NAV, kan man få noe støtte til dette?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Hva med å snakke med legen i steden for å be folk på KG om å gjette hva legen vil si??
*Mocca* Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Dette står nederst i denne artikkelen; Det gis ikke refusjon for medikamentell behandling av overvekt, og pasienten må betale utgiftene selv. Utgifter til medikamentell behandling kan imidlertid gi rett til skattefradrag, og legen kan også søke om individuell refusjon hvis pasientens tilstand kan defineres som sjelden.
Jente1989 Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Så i en annen tråd atd e med BMI over 31 kan få resept på Reducil hos legen. Jeg har aldri prøvd piller og kurer ect. har alltid hatt tankegangen på at man må trene og spise sundt for å slanke seg. har slanket meg 30kg før kun ved å trene mye og bare trappe ned på søtsaker. la ikke om kostholdet, spiste vanlig norsk husholdningsmat... men nå føler jeg at jeg sitter fast, kommer ikke helt i gang. føler depresjonen har et lite tak på meg også... Trodde ikke jeg var SÅ feit at jeg kunne få hjelp ved slankemedisin hos legen... men min BMI ble 35... fedme klII. *sjokk* jeg går turer, men skal begynne å svømme7aerobic og styke også. men er det sånn at alle med BMI automatisk kan få Reducil da? det vil vel kanskje hejlpe som en liten puff i starten? hei hei jeg har fått Xenical av legen min. der må også bmien være over 30 denne fungerer slik at den fjerner en viss % av fettet i maten du spiser
Gjest Sativa Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Det er ikke alle, selv med høy nok BMI, som kan bruke Reductil og lignende preparater. Blodtrykket for eksempel bør være nokså normalt, for reductil har en ganske kraftig effekt på kropp og sentralnervesystem. I tillegg er det heller ikke slik at man får noe "gratis" om du skjønner, man må fortsatt passe på at man spiser riktig og trener osv, man kan ikke spise som før. Du har jo vist tidligere at du klarer å gå ned massevis, så koden har du jo knekt allerede. Kan jo hende, hvis du finner nok motivasjon, at du greier det igjen på egenhånd. (men er jo opp tildeg så klart, ikke jeg som bestemmer :-D )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå