Gå til innhold

undertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har en brudekjole som er stroppeløs og med snøring i ryggen slik at overdelen blir som et korsett. Blir det ikke litt mye med korsett under kjolen da? Er redd det blir så mange lag under hverandre at jeg ser litt "boblete" ut da. skal jo ha et stort underskjørt også liksom.

Hva tror dere? Siden det er stroppeløs kjole, så må jeg ha en litt smart bh som ikke siger nedover. Vil ikke ha bh med transparente stropper, for det har jeg ikke helt sansen for....Vet dere om en god løsning? I tillegg har jeg jo lyst til at det ser litt fint ut når kjolen skal av senere på natten også ;) Hva med farge? Kjolen er i farge ivory, bør jeg ha undertøy i farge ivory da også? (vet ikke om det synes gjennom)

Endret av Solfridbruda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også korsett i kjolen min og trenger strengt tatt ingenting under, men skal ha en stroppeløs bh i ivory (kjolen min er diamond white), sammen med truse, hofteholder og brune strømper m/ivory blonder på...

Tror det blir en slager, jeg :jepp:

Skrevet

Elliebellie: er du ikke redd for at bh'en skal sige nedover? Er liksom litt redd for at bh'en ikke sitter godt nok hvis den ikke har stropper eller er festet til et korsett. Har i grunn aldri gått med stroppeløs bh før jeg, men det er kanskje det som er tingen under brudekjolen. Blir så tykt og ubehagelig å ha to korsett utenpå hverandre liksom.....

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Triumph har en fin brudeserie med både korsett og stroppeløs BH.

Nå vet jeg ikke hvor store fordelene dine er, men en stroppeløs BH/korsett løfter ingenting. Men det siger ikke heller. I hvert fall har ikke jeg merket noe problem med min, og jeg har tuslet litt rundt med det for å teste.

En annen ting er at det er jo støtte i kjolen din også, så det trenger ikke være all verden med støtte i BHen.

Skrevet

Jeg bruker normalt B-cup, og kunne gjerne tenkt meg litt push-up-effekt, men er ikke sånn veldig farlig med det heller. Takk for tipset med triumph! skal sjekke det ut :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg bruker normalt B-cup, og kunne gjerne tenkt meg litt push-up-effekt, men er ikke sånn veldig farlig med det heller. Takk for tipset med triumph! skal sjekke det ut :)

Her er BHen og trusa jeg hadde på i mitt bryllup. Jeg var også redd for at BHen skulle dette ned, men den satt som støpt hele kvelden.

Bruker vanligvis 80B men endte opp med 75C etter dyktig veiledning fra ekspeditøren.

Det følger med stropper så jeg har også brukt BHen mye i ettertid.

Triumpg angel curve

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis innom Triumph sin butikk ved Karl Johan i Oslo på en bytur forleden, og kjøpte korsett, string og strømper for 750kr.

De var veldig flinke og hyggelige der, absolutt å anbefale.

Undertøyet er forresten avbildet i det nyeste nummeret av Bryllupsmagasinet. Det er kremfarget, og har en liten hjertespenne i midten, veldig veldig søtt :)

Jeg vet ikke om du får så mye push up effekt av stroppeløse BHer siden de ikke løfter no særlig, men prøv da vel :)

Gjest Gjest
Skrevet
Her er BHen og trusa jeg hadde på i mitt bryllup. Jeg var også redd for at BHen skulle dette ned, men den satt som støpt hele kvelden.

Bruker vanligvis 80B men endte opp med 75C etter dyktig veiledning fra ekspeditøren.

Det følger med stropper så jeg har også brukt BHen mye i ettertid.

Triumpg angel curve

Glemte å si at det er brodert inn ordet "Love" inne i BHen. Synes det var en litt koselig detalj...

Dessuten er det fine blonder bak. Det synes ikke så gost på bildet.

Skrevet (endret)

Om du har en Change undertøysbutikk i nærheten, så ta en tur dit. De har masse fint, og til ulike prisklasser!

Endret av *Siri*
Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet
Glemte å si at det er brodert inn ordet "Love" inne i BHen. Synes det var en litt koselig detalj...

Dessuten er det fine blonder bak. Det synes ikke så gost på bildet.

Akkurat den serien var det jeg mente :) Jeg har korsettet, det er kjempefint det også.

Skrevet

Jeg lurer på å kjøpe Angel Curve settet til å ha under brudekjolen, men jeg lurer på en ting.

Jeg skal ha halterneck kjole og kunne godt tenkt meg "halterneck-stropp" på bh-en. Er det noen som vet om det går an å få kjøpt det i "løs vekt". Du får jo kjøpt bare vanlige blanke stropper f.eks., finnes noe tilsvarende for halterneck?

Skrevet
Jeg lurer på å kjøpe Angel Curve settet til å ha under brudekjolen, men jeg lurer på en ting.

Jeg skal ha halterneck kjole og kunne godt tenkt meg "halterneck-stropp" på bh-en. Er det noen som vet om det går an å få kjøpt det i "løs vekt". Du får jo kjøpt bare vanlige blanke stropper f.eks., finnes noe tilsvarende for halterneck?

Jeg har en bh fra wonderbra og når jeg skal få den halterneck, så bruker jeg kun den ene stroppen og fester den til de to festene foran på bh-en og rundt hode. Da blir det halterneck. De har forresten også bra utvalg i stroppeløse bher wonderbra

her finner du også masse brudeundertøy undertøy veldig bra utvalg og koster ca 100 kr i frakt. ikke så verst siden det er veldig bra priser

Skrevet
Elliebellie: er du ikke redd for at bh'en skal sige nedover? Er liksom litt redd for at bh'en ikke sitter godt nok hvis den ikke har stropper eller er festet til et korsett. Har i grunn aldri gått med stroppeløs bh før jeg, men det er kanskje det som er tingen under brudekjolen. Blir så tykt og ubehagelig å ha to korsett utenpå hverandre liksom.....

Tror ikke det skal bli et problem, i såfall slenger jeg den av og smyger den på før vi drar på hotellet :lur: . Har ikke brukt så mye stroppeløst, men som de andre her sier, så antar jeg at det sitter om man finner den riktige str.

Skrevet

Jeg skal ikke bruke BH under brudekjolen fordi det ser pent ut uten på meg. Skal ha hvite knestrømper og stringtruse. Enkelt og greit. Vil ha minst mulig under.. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Det går helt fint med stoppeløs BH når du har "korsett" i kjolen og snøring bak :) Jeg hadde aldri brukt stroppeløs BH før jeg giftet meg, men gikk i en skikkelig undertøysbutikk og fikk en som satt godt på. Jeg hadde også korsett i kjolen og snøring bak, og hadde egentlig ikke behov for BH av den grunn, men føler meg veldig ukomfortabel uten. En stroppeløs kjole sitter godt på, du behøver ikke være bekymret. Det er det som er det flotte med snøring i ryggen, du kan stramme kjolen slik at den sitter perfekt :jepp:

Det er bra du vil styre unna gjennomsiktige stropper, de synes de også! Det blir ikke pent! To korsett er det heller ingen grunn til å ha, det blir klumpete og ubehagelig for deg.

Jeg var også litt stresset pga dette før bryllupet, men anbefaler deg å prøve kjolen skikkelig, altså at den strammes ordentlig på deg, da får du se at det ikke er noe å bekymre seg for :)

Skrevet

Jeg synes ikke det er nødvendig med BH under kjolen jeg. Har ikke knyting bak heller, men når kjolen blir tilpasset så holder den ting på plass- selv store pupper.

Gjest nextlife
Skrevet

Det fins en genial BH som kalles BRA- cup. Enkelt forklart er det to selvklebende cup`er av silikon med en hekte mellom. Man setter en cup på hvert bryst, justerer slik man vil ha det og setter fast hekten. Ingen stropper, ingenting på ryggen, og kjempeflott å gå med.

Hadde slike under min stroppeløse brudekjole og de fungerte fantastisk.

Her har jeg skrevet et innlegg om disse tidligere.

Skrevet
Jeg har en bh fra wonderbra og når jeg skal få den halterneck, så bruker jeg kun den ene stroppen og fester den til de to festene foran på bh-en og rundt hode. Da blir det halterneck.

Noen som vet om stroppene som følger med Angel Curves bhen kan justeres slik at de blir lange nok til halterneck.

Skrevet

Jeg tenker å bruke bare en stroppeløs bh under min kjole, den sitter jo som støpt, og det er ingenting som får plass til å flytte på seg. Korsett kan jo bli for varmt også... Jeg ble imidlertid veldig skuffet da jeg var på undertøysbutikken i byen, de hadde EN stroppeløs bh, og den var skikkelig ulekker. DET synes jeg var rart, det kan da ikke være bare meg som vil ha noe silke/sateng eller annet lekkert stoff? Denne her var i bomull, og minnet meg litt om slike bher som bestemor bruker. Jeg skal absolutt innom og se på Triumph sine :goodbye:

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips :) Er ganske sikker jeg skal gå for stroppeløs bh nå. Godt å ha bestemt meg for ikke å ha korsett, for tror ikke det hadde blitt noe fint.

"Angel curves" fra Triumph såg jo kjempefin ut. Har lyst til å se på den i butikk.

En ting til jeg lurer på: tror dere det er det fare for at bh'en kan komme til å "stikke frem" fra kjolen min? Er jo litt dumt, for jeg får jo ikke prøvd bh'en under kjolen før jeg har kjøpt og betalt bh'en.

Skal ha denne kjolen http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...amp;style=A3332

Er snøring i ryggen bak, og hvis jeg stryker snørebåndene kan de ligge ganske tett i ryggen tror jeg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...