Lillebi Skrevet 5. mai 2003 #1 Skrevet 5. mai 2003 Jeg har så lyst på ny PC... (harddisken min er full + har for lite RAM til å takle bildebehandling etc.) Fornuften sier at jeg får "mer for pengene" om jeg kjøper stasjonær, men en bærbar tar liksom mindre plass... Hva har dere - og hvorfor?
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2003 #2 Skrevet 5. mai 2003 Hei! Jeg kjøpte pc for første gang i fjor høst, og jeg hadde på forhånd bestemt meg for å kjøpe bærbar. Dette fordi jeg skulle bruke den i skolesammenheng (på skolen) og fordi jeg ville ha en som tok så liten plass som mulig, og som jeg kunne flytte på ved behov. Valget falt på en FujitsuSiemens-maskin - og jeg er STORFORNØYD med den nå! Hadde skikkelig trøbbel med den noen måneder pga en feil som disse maskinene hadde fra produsentens side - men etter oppgradering og retting av feil er den helt topp!!! Den er veldig god å skrive på, skjermen er stor (15") og klar, den har dvd, cd-brenner og diskettstasjon (3,5"), minnet vet jeg ikke akkurat tallene på her og nå, men det var visst mer enn stort nok i følge onkelen min som holder på med data. Jeg betalte 20000,- for den og syns jeg har fått masse for pengene - og jeg har ikke angret ett sekund på at jeg valgte bærbar. Kverula
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 I hovedsak så kan jeg aldri tenke meg å bytte ut min stasjonære PC med en slaptop. Dels fordi jeg ikke gidder å jobbe med en liten skjerm og et knøtete tastatur, dels fordi jeg også bruker maskinen til useriøsiteter som spill og simulatorer, men også fordi en laptop koster veldig mye for å kunne matche den maskinkraften jeg har idag. For å få de samme resursene som treskeverket mitt slamrer til med, så må du opp i prisklasse 40.000,- ++. For den prisen kan du kjøre to av min maskin, og ennå ha råd til en tur på byen. SKjer det noe teknisk havari, så er en stasjonær PC enklere å vedlikeholde (billigere også), muligheten for å oppgradere er vesentlig større, pluss at jeg har lydmuligheter du bare kan glemme på en laptop. PC'en min er en del av stereoen. Samtidig har jeg investert i en MP3 spiller til bilen som fungerer som en dockingstation hard-disk. Den pjåter jeg bare inn i PC'en, fører over filene jeg vil ha, tar den med meg ut i bilen - og koser fletta av meg med 20 GB mp3'er. Men en laptop er fint til sitt bruk, derfor skal jeg kjøpe en ny så snart sjansen byr seg i år. Men det blir en "skrivemaskin", legger ikke så mye penger i det.
Trebarnsmor Skrevet 7. mai 2003 #4 Skrevet 7. mai 2003 Ville aldri byttet min stasjonære pc ut med en laptop heller.
jordbær Skrevet 7. mai 2003 #5 Skrevet 7. mai 2003 Ville aldri byttet ut min laptop mot en stasjonær;) Laptopen er min private, men bruker den på jobben også. Jeg har den med overalt! AVHENGIG. Det er veldig kjekt å kunne ta med sin egen PC ut på reiser f.eks. Ikke minst var den godt brukt under skolegang. Jeg spiller spill på den og det fungerer greit. Jeg ELSKER tastatuert, musetasten og den 15" store LCD-skjermen. Jeg har stasjonærPCer hjemme, men de blir aldri brukt til noe annet enn servere. Hvis man ikke liker å jobbe hjemme med en "liten" skjerm, kan man invistere i en portreplikator. Det er en "dockingstasjon" som man setter PCen i. Fra den kan du koble til vanlig skjerm, nettverkskabel, USB, mus, tastatur, skrivere osv osv... Nei.. jeg elsker min laptop. Vil aldri bytte den ut med en stasjonær PC. Dessuten wildthing. Jeg pleier å koble Laptopen på TVen (som vi har hjemmekinoanlegg på) Det fungerer glimrende som stereoanlegg..
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 7. mai 2003 #6 Skrevet 7. mai 2003 Hjelper ikke, du har neppe like fett lydkort som jeg har plass til
jordbær Skrevet 8. mai 2003 #7 Skrevet 8. mai 2003 Hjelper ikke' date=' du har neppe like fett lydkort som jeg har plass til [/quote'] Nei.. Jeg bor ikke til slik at jeg kan spille så høy musikk anyway:P
Gjest Admin'C Skrevet 8. mai 2003 #8 Skrevet 8. mai 2003 har du mye penger så får du en fin maskin til 8000 uten skjerm om du bygger selv 2.5ghz barton amd 2.1 lydsystem radeon 9700 (kortet ligger litt under pro versjonen i ytelse) 1gb pc3200 ram A7n8x kort med lan chieftech midi kab sølv så husker jeg ikke det siste
Lillebi Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2003 Regner med at du mener sette sammen en stasjonær Pc.. Jeg har bare ikke helt troen på at jeg skal klare å sette alle delene sammen og få alt til å fungere bra etterpå selv. Jeg har åpnet en PC og satt i et par kort (lyd, modem), men jeg er ikke særlig teknisk-dillete av meg. Og så må jeg vel betale for Windows Xp etc i tillegg? Jeg skal ikke bruke den til spill, (unntatt SIMS..) men bildebehandling dreper PC'en jeg har nå... Siden sommerferien nærmer seg må jeg antageligvis bare fortsette å drømme om ny PC... *sukk*
Gjest Admin'C Skrevet 9. mai 2003 #10 Skrevet 9. mai 2003 hehe det å sette den sammen er ikke vanskelig det finnes guider www.hardware.no har en. Poenget var iallefall å si at du får en maskin (uten xp og skjerm tastatur og mus) som garantert slår verdens beste bærbare for hjemmemarkedet og proff markedet ned i støvlene. skal du ikke spille spill så kan du senke prisen kraftig. men jeg ser ikke nødvendigheteen av å ta det nå. Skal du kjøp en ny pv så er bærbar bra så lenge du har valget mellom det og pakkepcr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå