Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hegepege
Skrevet

Heihei, har akkurat meldt meg inn i på dette stedet, og må si jeg synes det virker mye mer interessant å skrive her enn på babyverden eller barnimagen osv.. Tenkte bare jeg ville høre om det er andre her inne som har opplevd flere spontanaborter på rad, og om dere har hatt utredning o.l??

Jeg hadde nå for 1 uke siden min 3, mulig 4 abort :tristbla:

Denne gangen var jeg bare 5 uker på vei, men alikevel, man får jo håpet opp og prøver å tenke positivt hver gang man tester positivt, har hatt aborter i uke 7,9 og dene nå i uke 5, så jeg kommer liksom aldri så langt, veldig frustrerende!

Setter stor pris på å høre andres meninger og historier om dette!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Så trist! :klemmer:

Etter at du har hatt 3 SA kalles det habituell abort og da skal fastlegen din henvise deg til utredning...

Lykke til!

Skrevet

Etter 3. SA/MA kan du henvises til utredning av Habituell abort. Jeg har ikke vært på en slik utredning så jeg kjenner ikke til hva som gjøres.

Lykke til hvertfall!

Skrevet

hei.

legen din kan henvise deg til utredning, det kan jo godt hende at du trenge hormo tabelletter. eg kjenner ei så mista ganske mangen, hu fikk hormo tabelletter og da fikk hu en liden gutt også etter på fikk hu to jenter uten noe problem.

Gjest Gjest
Skrevet

det er ingenting som er så vanskelig og tomt som det er å spontan abortere.

jeg har selv mistet tre ganger, en i uke 11, en i uke 12 og en i uke 13.

det verste for meg var følelsen av om jeg kom til å bli barnløs for jeg kunne ikke forstå hva som var galt. det å spontanabortere er gjerne en veldig ensom sorg for det er ikke noe man snakker for mye om og folk tenker at det var bra en mistet så tidlig osv.

etter den tredje å siste spontanaborten hadde jeg avtale med en av gynekologene på sykehuset som tok ultralyd tidlig og full sykemelding fram til tredje mnd.

før jeg ble gravid igjen ble jeg anbefalt å ta folatsyre.

nå er jeg så priveligert at jeg har fått to nydelige døtre etterpå og livet er fantastisk.

mitt råd til deg er å ikke gi opp og ta kontakt med fastlegen din ang neste graviditet.

:kose:

Gjest Gjest
Skrevet
Etter at du har hatt 3 SA kalles det habituell abort og da skal fastlegen din henvise deg til utredning...

Det er desverrer etter 4. ...

Skrevet

Hei :)

Vet godt hva du snakker om, og har opplevd det samme selv. Jeg mistet i uke 5, 7, 10 som jeg vet om, og nå tar jeg ikke engang en graviditetstest før det har gått minst 6 uker, så har nok mistet i uke 5 fler ganger...

Det er tungt, og så utrolig urettferdig, det høysete ønske er å få et barn, men det er vist ikke bare å ringe storken.

Har vært hos spesialist, de finner ingenting galt, så det er bare å stå på... men det er ikke så lett, retselen for å miste har blitt så stor at kroppen er i et konstant stress. Hvem skal en snakke med? Tror ingen vet hva det vil si, den sorgen/redselen det er for å aldri kunne få bært frem et barn selv. Når venninene mine snakker om fødsel og smerter, er det en smerte jeg er missunnelig på...

Så håper egentlig å treffe noen i samme situasjon, noen det er mulig å dele tanker og erfaringer med.

Men, ønsker deg alt vel og lykke til, vi kan ikke gi opp håpet :)

Gjest Hegepege
Skrevet

Heihei, så hyggelig at du skrev inn her. Det er som du sier veldig deilig å ha noen man kan dele litt erfaringer og følelser med. Jeg synes dette er spesielt tungt når min svigerinne i går fødte en gutt, hun fikk ei jente for et år siden! Det er foreldrene hennes og min kommende manns første barnebarn og jeg må innrømme at jeg tror jeg er litt misunnelig på henne. Synes det er så urettferdig at hun bare kan ploppe ut med unger men jeg sitter med skjegget i postkassa og ikke får noenting!

I tillegg til dette vet jeg ikke om jeg tør å dra på syehuset i frykt for å bryte ut i gråt, og jeg vet det er utrolig vankelig for henne også, så det skal ikke være lett. Jeg føler jeg ødelegger all gleden ved å sørge nå.. Menmen..

Har jo lest om mange som har fått barn etter flere aborter, det er jo flere innlegg på kg som har flotte historier, så det kommer nok til oss også en gang, det kan nok bare ta litt tid!

• 6 måneder senere...
Gjest Tiinits
Skrevet

Heisann..

Jeg var på UL idag, og fikk vite at jeg har mistet for 3. gang :(

Det er utrolig tungt, ville så gjerne at det skulle gå bra denne gangen.. Skal på sykehuset imorgen for utskrapning.. håper de finner ut om det er noe galt.. :-/

Det føles så utrolig urettferdig når du har mange rundt deg som har feilfrie svangerskap, mens du selv aldri kommer over det første trimesteret... Det er fryktelig tungt akkurat nå, så det blir nok en sykmelding.. :-/

Jeg føler med alle dere andre som har mistet! Men vi må se fremover, og satse på at neste gang går det bra!

Skrevet

Søsteren min fikk utredning etter tredje abort, så tror det er tredje aborten man får en slik utredning.

Vondt å miste, har vært der selv, fire stk.

Skrevet

Du trenger ikke å ha hatt tre aborter for utredning, jeg hadde to. Fikk hormonbehandling den tredje gangen og den er fortsatt i magen min:) Lykke til.

Skrevet
Det er desverrer etter 4. ...

Her er det etter fire fikk jeg beskjed om når jeg hadde min tredje. Jeg ville likevel ha mast som pokker på legen, for hva gjør en spontanabort til eller fra?

Men for å ta med noe positivt, jeg har hatt tre spontanaborter men har fått barn etter det :)

Skrevet
hei.

legen din kan henvise deg til utredning, det kan jo godt hende at du trenge hormo tabelletter. eg kjenner ei så mista ganske mangen, hu fikk hormo tabelletter og da fikk hu en liden gutt også etter på fikk hu to jenter uten noe problem.

Pergo eller noe annet? Jeg skal på sykehuset nå. Har mistet to ganger og sykehuset satte meg opp på en time tre måneder etter forrige SA. Håper jeg får utredning nå..vet egentlig ikke hvorfor de satte meg op på den timen

Gjest Hegepege
Skrevet
Her er det etter fire fikk jeg beskjed om når jeg hadde min tredje. Jeg ville likevel ha mast som pokker på legen, for hva gjør en spontanabort til eller fra?

Men for å ta med noe positivt, jeg har hatt tre spontanaborter men har fått barn etter det :)

Kan jeg spørre om du fikk noe form for medisin eller behandling for at det gikk bra?

Jeg er gravid igjen og går nå på abyl-e, håper det kan hjelpe meg...

Skrevet

Jeg mistet to ganger, en i uke 12(MA) og en i uke 5 eller 6. Nå fikk jeg hormonkur-pregnyl. Dvs to sprøyter i uka fra de ser hjerteaktivitet (uke 5-6) til og med uke 12. Babisen er fortsatt i magen min, og så langt har alt gått bra:)

Skrevet
Kan jeg spørre om du fikk noe form for medisin eller behandling for at det gikk bra?

Jeg er gravid igjen og går nå på abyl-e, håper det kan hjelpe meg...

Fikk ikke noe, det gikk bare bra av seg selv :)

Gjest Hegepege
Skrevet
Jeg mistet to ganger, en i uke 12(MA) og en i uke 5 eller 6. Nå fikk jeg hormonkur-pregnyl. Dvs to sprøyter i uka fra de ser hjerteaktivitet (uke 5-6) til og med uke 12. Babisen er fortsatt i magen min, og så langt har alt gått bra:)

Godt å høre at alt har gått bra for deg da :)

Fikk beskjed av gynekologen min at det kun var blodfortynnende som har bevist virkning når det gjelder gjentakende aborter derfor sa han at jeg måtte velge dette selv, men at det som regel er de med ivf som fikk slike ting!

Vi har jo ikke fått tatt prøvene enda når det gjelder utredning, så vi vet jo ikke hva som kan være galt.

Fikk ikke noe, det gikk bare bra av seg selv :)

Åh, du aner ikke hvor godt det er å høre, det gir en annen virkelig håp om at det kan gå bra :) Har ikke hatt noen form for blødning denne gangen, så jeg får håpe det holder segslik, det e rjo et godt tegn:) Kan jeg spørre om hvilke uker du mistet?

Skrevet
Åh, du aner ikke hvor godt det er å høre, det gir en annen virkelig håp om at det kan gå bra :) Har ikke hatt noen form for blødning denne gangen, så jeg får håpe det holder segslik, det e rjo et godt tegn:) Kan jeg spørre om hvilke uker du mistet?

15, 9 og 8. Så det kan gå bra til slutt :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei hei. Så godt å finne dette innlegget!

Jeg hadde en missed abortion like før jul (ca 2 mnd på vei) og nå er jeg gravid igjen (5 uker) MEN begynte å spotte for noen dage siden.....gikk til legen i går og tok blodprøve og tar en til på fredag. Men nå jeg har mistet håpet.....

Jeg har heldigvis en skjønn gutt fra før på 2 1/2 år, men vil så gjerne gi han en liten søster eller bror. Jeg er også snart 36 år og lurer på om alderen min har noe å si....Det er så rart å oppleve dette når mitt først svangerskap var helt plettfritt og så merker vi plutselig at vi 'sliter'....

Katrine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...