Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg skal til tannlege i dag, men har ikke mye penger akkurat nå. Kan tannlegen sende regning i posten?
Brukernavn Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Jeg skal til tannlege i dag, men har ikke mye penger akkurat nå. Kan tannlegen sende regning i posten? Det nok veldig individuelt fra tannlege til tannlege om de gjør det...
Brunhilde Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Jeg ville ihvertfall ha avklart det på forhånd.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Tror nok de fleste gjør det hvis du spør. En tannlegetime kan plutselig vise seg å bli veldig dyr, det vet man gjerne ikke på forhånd, og da kan de ikke forvente at alt blir betalt der og da. Min tannlege deler til og med opp regninger, en gang det ble mange tusen, fikk jeg betale det over fire omganger, og dette var det han selv som foreslo. Vil tro at dette lar seg gjøre uten problemer.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Min tannlege "samler opp" alle besøkene mine (blir gjerne 2-3 på rappen hvert år) og sender en regning. Den kommer gjerne 2-3 uker etter siste besøk jeg var hos dem. Jeg har ikke fått tilbude om å gjøre det på noen annen måte, men jeg har heller ikke spurt om det.
Bokormen Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Som sagt av andre her: Det varierer. Mange steder må du nok betale kontant/med kort om det er "mindre beløp", men større summer kan deles opp. Et stort problem for mange klinikker er pasienter som kommer akutt og ikke har vært der før, og som MÅ ha hjelp, men ikke kan betale og som får med seg regning. Mange betaler aldri regningen, og man ser de aldri igjen, og du kan derfor risikere å måtte betale "på stedet" for akutt-timer. Er det pasienter man kjenner og som må tilbake flere ganger er det stort sett ikke noe problem å få regning/få utsatt betalingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå