Gå til innhold

17 mai-antrekk

Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Change

Sukk :( Bunaden til jenta mi er i minste laget, altså den går til rett over kneet! Min mor mener hun fint kan gå med den, jeg synes kanskje den er litt kort, men jenta mi har såååå lyst å ha den på. (Hun er tre år) Vi får se hva det blir til! Noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Guttene får nye antrekk med bukse, sko og jakker. Dette er slike klær de kan bruke ellers også, bare nytt av året og ikke i bruk før 17.

Jenten har fått nytt skjørt, genser og jakke.

Mine har ikke bunader ! Dersom de hadde, ville nok disse vært i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta skal ha bunad, gutten skal ha lys bukse, blå skjorte og slips.

Jeg lette og lette etter bunad til småen, men fant først ETTER jeg hadde kjøpt klær.

Så til opplysning, EXIT har kjempefine bunader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det blir dress på junior.

(Svart dressbuske, svart dressjakke, slips og grårutete skjorte).

Har litt lyst til å kjøpe bunad/festdrakt til ham, men har ikke helt bestemt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Ja ja.

Vi har ikke bestemt antrekket enda, men vi lander nok på en ganske vanlig, men fin, bukse og genser. Poden har litt sansen for skjorte og slips osv, men jeg har ikke råd til å kjøpe et antrekk han bare bruker den ene dagen og så vokser ut av før neste passende anledning (som blir jul..) :-?

Det blir nå ihvertfall nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange 12-16-åringer som går med olabukse og skolegenser her i byen! Jeg synes det er helt tragisk. Greit nok at klær koster penger, og skal man allikevel handle kan man slå to fluer i en smekk og kjøpe den nye steindyre olabukse som poden "må" ha, men ikke på 17.mai! Eller er det barna som presser foreldrene "hvis jeg ikke får miss sixty bukse til søttende mai, så XXX"? Da jeg var i oslo et år, gikk tenåringsjentene rundt med nattklubbkjoler; tynne utringede i stoff som faller pent og splitt langt opp i xrpghh...

DET ER DA NASJONALDAGEN VÅR! Om ikke annet så har de da vel bukser på HM som ikke er dongeri, til en hundrelapp eller to.

Er det fantasiløshet, eller gruppepress, eller total misforståelse av mulighetene? Jeg hadde aldri fått gå sånn da jeg voks opp. Mine foreldre hadde dårlig råd, men det var nye penklær til jul og søttende mai uansett, om så sjøla måtte sette seg til å sy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya

Jeg synes faktisk det er veldig mange flotte dongeribukser å få kjøpt nå for tiden, de er ikke helt sammenlignbare med da f.eks jeg var barn.

Når det er sagt, så blir det i allefall ikke saggebukse og genser til knærne her da.

Og, om det er aldri så mye 17 mai, så synes jeg det er bedre om foreldrene sparer inn på klærne for så å la ungene kose seg litt ekstra på selve dagen. Har man ikke penger, så har man ikke penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stygt redd for at bunadene ikke er så passe lenger...... Men jeg sydde kjoler da jentene våre var brudepiker i fjor, og antar at disse blir tatt frem i lyset igjen nå til både 17. mai og konfirmasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...