Gå til innhold

Skyvedørsgarderobe.

Arwen

Anbefalte innlegg

Noen som vet ca hva prisen ligger på? Vi har takhøyde på 250 og lengden på garderoben blir 200 - 230 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betalte ca 25000 for den jeg hadde i den gamle leiligheten min. Da var alt inkludert og den var på tilbud (30%). Hadde 3 speildører som var ca 2.50 høye, to høyder med trådkurver, en hylle som gikk over hele bredden helt øverst og en stang til å henge tøy på.

Prisen kommer an på hvor mange dører du må ha, hvilke fronter du velger og hvor mye innredning du trenger.

Anbefaler deg å hente inn tilbud hos flere forhandlere og evt. kjøpe kurver på IKEA. De er billigere og faktisk bedre. De jeg hadde før sporet av hele tiden.. det har jeg ikke opplevd med IKEAs kurvstativer.

Pass også på at det er god kvalitet på skinner og "oppheng" på dørene. Tror at det er bedre kvalitet på de fleste nå. Før hadde de lett for å gå ut av sporene sine.

Jeg vil tro at du får en komplett garderobeskap-løsning i samme størrelse litt billigere enn en skyvedørsgarderobe, men en slik garderobe rommer nok mer og kan utnytte rommet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skyvedørsgarderober er svinedyrt! Vi kikket på noen og fant ut at vi måtte ut med minst 9.000 kroner for bare nye dører.

Hjemme hos oss ble løsningen å male de gamle dørene, og det ble kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har desverre ikke noen gamle skapdører å male.

Har regnet ut at hvis vi skal kjøpe garderobesystem på IKEA, med Pax borkenes antikkbeiset stamme og innredning må vi ut med ca 8000. Det er forsåvidt en grei pris hadde det ikke vært for at stammen er hvit på siden. Ødlegger liksom helheten :-?

35000 blir nok litt i det dyreste laget for oss, så kanskje jeg heller skal spørre om tips til den hvite siden på garderoben vi egentlig har bestemt oss for. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du kunne få skapstammer i f.eks bjørk på IKEA? Men det blir kanskje like "galt" til antikkbeiset.

Hva med å male siden(e) med tavlemaling e.l.?

Eller lage en liten bildevegg der dere enkelt kan bytte ut bilder etterhvert som dere blir lei av dem?

Eller mal et eget kunstverk?

Det er utrolig mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert mange muligheter, men ser de ikke akkurat nå, ble litt skuffet når jeg fant ut at sidene var hvite. Har lurt på å kjøpe sånn klistremerketregreier (?) :lol: det er kanskje vanskelig å få i samme farge men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du bruke en sånn dekkside fra IKEA som egentlig er til kjøkken?

De finnes i bøk og bjørk ihvertfall, kanskje flere farger (husker ikke i farten). Men om de passer i størrelsen vet jeg ikke......

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du vurderte skyvedørsgarderobe, så er det kanskje mulig å få skapene til å gå fra vegg til vegg?

Hvis det da er den liten "sprekk" igjen inntil den ene (eller begge veggene) så kan dere sette opp noen utforinger eller plater i denne sprekken og male dem i samme farge som veggen. Da ser det nesten ut som skapene er innebygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skapene går ikke fra vegg til vegg.. Er kun mot veggen på den ene siden, den andre siden er mot døra, så skapene blirdet første man ser når man kommer inn i rommet, den hvite siden... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. god idè. den må jeg virkelig vurdere meget seriøst.

Takk Lea, du er en engel :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 250 cm opp til taket, her er skapet.. tror bare det ser mer antikkbeiset ut på ordentlig en det gjør på bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heeelt sikker på at du ikke får sider til skapet i folie?

Vanligvis har skapene folie som matcher dørene...

Men jeg tror likevel at det blir pent med veggfaren på siden jeg da.

Evt. kan dere jo dekke "hullet" på toppen (50 cm) med en utforing malt i veggfargen og lage en dekkside som gårt heeelt opp til taket i samme farge.

Litt jobb, men det blir skikkelig pent og du slipper støv på toppen.

Men du får ikke oppbevaringsplass oppå skapet da.. og det vil du kanskje ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppbevaringsplass oppå skapet vil jeg ikke ha, det blir det bare mer rot av.. Skal se hvordan det blir når vi har kjøpt skapet. Er hvertfall ganske sikker på at det ikke finnes noen dekkside, men skal spørr på IKEA for sikkerhets skyld. (det står hvertfall ingenting om det i brosjyren..)

Å "bygge det inn" høres faktisk meget aktuelt ut. Hadde vært godt å slippe støvet på toppen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir forresten bare 14 cm på toppen. Skapet er 236 høyt.. Det går kanskje an å bare sette på en slags list..??..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det noe annet ja. Blingset litt på bredde og høyde jeg.

En 14 cm utforing er ikke vanskelig å finne.

Og har man færre tommeltotter enn andre fingre, så skal det være stor mulighet for å fikse dette ganske enkelt.

Hvis dere i tillegg legger lister i taket langs denne "kassa" så blir det sikkert kjempefint. Da gjør det ikke noe om utforingen ikke er helt perfekt eller taket skjevt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal gå bra nå. :D

Tusen takk for psykisk støtte

(Her er en liten "greie" til deg som takk for hjelpen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...