Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på en tatovering men jeg aner ikke hva eller hvor!!

Vil ha et motiv som betyr noe for meg, så jeg venter til jeg har funnet det.

Dere som har tatovering, hvorfor valgte dere akkurat det motivet og plasseringen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Æsj, er ikke det helt UT da??

Skrevet

Om det er ut eller inn bryr meg midt i ryggen!

Gjest Niniel
Skrevet

Jeg syns korsryggen er et bra sted. Har tatovering der selv, en som er veldig spesiell. For meg var det viktig å ikke ha noe alle andre har. (er en del år siden jeg tok den nå, det var vel i '98 ) Når tatoveringen er på korsryggen er den lett å skjule, pluss at jeg glemmer at jeg har den så jeg blir litt sånn overrasket innimellom når jeg ser meg i speilet :D

Skrevet

Tatoveringer er veldig spesielt, for man skal ha dem ersten av livet!!

Jeg har en kanskje litt for stor en på den høyre skuldrebladet mitt.

Det er en nydelig sol, med noe keltisk mønster i.

Jeg valgde den fordi at sola betyr enormt mye for meg.+++ at jeg synset at keltisk mønster er velig vakkert.

jeg skal skaffe meg en til nå i mai. bare en liten en.

er ikke helt sikker enda hvor jeg vil ha den. det er to plasser og velge mellom,,, så kanskje det blir på begge plassene!!!! :ler:

Skrevet

Mener å ha hørt at leger ikke vil sette epidural ved en fødsel hvis man har tattis på ryggen..?

Har tenkt på magen kanskje, eller arm/skulder.

Eve er jo ganske stilig da, med poteavtrykkene på brystet..hehe. Men det høres litt vondt ut!

Skrevet

Det sies at den store harry-greia om 5 år, vil være tatoveringer.

Gjest sexysadie
Skrevet

D skal jeg nok fint lære meg å leve med.

Skrevet

*ugh* Bryr meg ikke om hva som er inne, ute, oppe, nede osv....Velger meg det jeg liker og så får andre velge noe annet om de vil 8)

Blir fargene fort svakere forresten? Tror jeg vil ha en som bare er svart jeg.

Skrevet

Jeg har et kinesisk tegn nederst på korsryggen, fordi jeg alltid har hatt lysti til å ha en tatovering der. Jeg synes det ser tøffest ut med tatovering der, og da jeg fikk den der var det ike så mange som hadde der fra før av. "Alle" hadde på armen, så jeg ville ikke ha som alle andre. :wink:

Jeg ble kjempefornøyd med resultatet, og har ikke angret en dag på at jeg fikk den.

Vel, kan jo hende den dagen jeg ligger på fødestuen og ikke kan få epidural pga tatoveringen at jeg kommer til å angre litt... :ler:

Skrevet

Jeg har en fargerik fugl som flyr på skulderen min, den er akkurat passe stor, og akkurat rett plassert for meg.

Jeg hadde egentlig tenkt å ta den på skulderbladet bak, men fant ut at den da alltid ville være delt av enten BHsnor eller annet og det ville jeg ikke. Spurte tatovøren om hvor han anbefalte ellers, ett sted som var synlig, men lett å skjule dersom jeg bevisst ønsket å skjule den, og ett sted som ikke gjorde skikkelig dritvondt.... Ble skuldern det, og det har jeg ikke angret på en dag! (tok den for ca åtte år siden, så det var verken inn eller vanlig med tatoos på den tiden, dersom du ikke kjørte harley eller bare var skikkelig harry...) :ler: (åhh. jeg kan være harry jeg om jeg har lyst!! :sjarmor: )

Motivet valgte jeg på grunn av at jeg ønsket meg en fugl som sto for friheten til å fly dit den ville, den måtte være fargerik fordi jeg så på den som ett smykke og jeg elsker farger. Pippen min har blitt en god venn av meg den, og jeg er kjempeglad for at jeg tok akkurat den!

Den har forresten holdt fargene kjempegodt!! det er jo som sagt ca åtte år siden jeg tok den, men har ikke trengt å farge den om enda!!!! Brukte rett nok sunblock på den de første somrene jeg hadde den, og det tror jeg hjalp masse.

Men tenke grundig over hva du gjør før du tar en, for selv om det etterhvert er mange som har det, så skal nettopp DU vite at du ønsker å ha den der om mange mange år, også i bryllup, dåper og andre begivenheter hvor du kan få merkelige spørsmål og blikk på grunn av den. (om du ikke tar den ett sted som blir skjult av bukser eller kjoler da klart.)

Uansett hvor harry eller upopulært det en gang kommer til å bli så er jeg glad i pippen min jeg, og har tenkt mye på å ta en til... forran på ankelen, men har foreløpig ikke tørt!!! innbilller meg at det gjør dritvondt der!!

Skrevet
Om det er ut eller inn bryr meg midt i ryggen!

Kanskje det er der du skal ta den??? :ler:

Skrevet
Mener å ha hørt at leger ikke vil sette epidural ved en fødsel hvis man har tattis på ryggen..?

Kan stemme det... Kommer an på legen. Jordmor sa jeg var heldig siden legen i det hele tatt satte epiduralen - kunne risikert at han hadde nektet. Legen løste det ved å sette epiduralen litt høyere på ryggen min (derfor jeg hadde denne samtalen med jordmor da jeg trodde den skulle bli satt litt lenger nede). Grunnen er at legene er redd for å få blekk på nålspissen og dermed føre dette inn dit hvor epiduralen settes.

Håper også neste lege velger å sette epiduralen om jeg måtte få behov for det...

Jeg har da altså en i korsryggen: tvillingtegnet, to ansikter mot hverandre og kvinnetegnet.

Og en rundt høyre håndledd: et slags bånd som ikke går helt rundt - noen forbinder den med metal.

Den første jeg tok var den rundt håndleddet, da var jeg rett før 20. Hvorfor? Har ingen god grunn. Jeg hadde helt siden jeg var 15 visst at jeg skulle ha tatovering, da jeg ble 18 ventet jeg bare på at jeg skulle finne rette motiv og hvor jeg skulle ha den. Da jeg endelig tok kontakt med tatoo-sjappe var jeg nettopp blitt dumpet og trengte vel en synlig forandring på meg selv. Har aldri angret på den, legger sjelden merke til den selv fordi den bare er der som en del av meg.

Skrevet

Jeg har et kors på innsiden av overarmen. JEg valgte å ha det der fordi det er litt originalt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har to tatoveringer, og skal ta en til.

For meg er det knekkende likegyldig hva som er kult om 5 år eller ikke.

Mine har jeg tatt fordi jeg liker dem og fordi de er en del av hva jeg har vært igjennom. Tatt på to ulike perioder i livet mitt.

Den første er en tribal som er gjort om litt fra tegning.

Den andre tok jeg da jeg reiste rundt i India, og den er det bare jeg som har. Begge er sånn passe store og helt sorte av farge.

Angrer ikke et sekund, og kommer til å ta hvertfall en til.

Viktig å ta noe som gjenspeiler deg selv kansje, som har en betydning.

Tribalen min er ikke en gjenspeiling men heller et minne om en tid i livet mitt som var merklig.

"Inder'n" symboliserer to gode og to onde ting, og er nok litt mer spesiell for meg av betydning.

Jeg syns det er pent jeg. Og det er spennende med de som legger en mening bak de, en historie på en måte.

Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en delfin på overarmen. Skikkelig irriterende, jeg fikk den før denne delfin-moten kom! Nesten så jeg angrer nå, men det er jo ikke min feil at jeg er forut for min tid.. :lol:

Skrevet

Jeg har ei vakker svart hvit sol på ankelen. Sikkert ikke spesiellt originalt, men jeg er veldig fornøyd med den.

Gav meg selv tatovering i 30 års gave, og har ikke angret. Jeg fikk helt dilla med det samme og kunne bare tenke på hvor jeg skulle tatovere meg neste gang. Har foreløpig ikke tatt flere, så lysten har visnet litt hen.

Valgte sol fordi jeg hadde sett det en gang tidligere og syntes det var pent. Valgte ankelen, fordi jeg synes det er litt stilig, og fordi jeg sikkert kan leve med det i alle situasjoner senere i livet.

Jeg skal gifte meg til sommeren, og er glad jeg ikke har ei diger ørn på skulderen, jeg synes ikke det matcher hvit brudekjole så godt.

Ellers er det kanskje litt ut med tatovering- vet ikke jeg, og bryr meg ikke om det heller. Tror forresten at min neste tatovering blir på rompa.

Gjest Lizbet
Skrevet

Det kommer i såfall til å være innmari mange harry mennesker om fem år. Spørs om noe som er blitt så utbredt og "vanlig" kommer til å bli kategorisert som harry i det hele tatt.

Har også lyst på en i korsryggen, men da jeg fikk vite om epiduralen ombestemte jeg meg på ubestemt tid. Så nå ligger motivet og venter på at jeg skal bestemme meg. Fant en sol - eller på en måte en sol. Var egentlig designet til et smykke, men jeg falt så pladask for det. Har vanskelig for å se den gjøre seg noen annen plass.....

Skrevet

er vel ikke nødvendigvis et problem at det blir harry..

men folk mener kanskje at en skal tenke seg godt om! er jo noe som blir på kroppen resten av livet. tenk bare på de klærne/stilen du digger et år, noen år etter har du en helt annen smak.. men vet aldri! så en bør ihvertfall ikke ta det på impuls. og det bør vel ikke være noe som er super-trendy akkurat der og da. men tidløst og av personlig betydning.

vel, det er nå min mening. syns det er rimelig stilig med helt glatt kropp jeg da, og går for det. :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med sistemann. Jeg har ingen tatovering og har heller ingen planer om å få det, så jeg burde kanskje ikke uttale meg her.

Men jeg har et råd til dere som vurderer tatovering. Det kan kanskje være en fordel å ha den et sted der den kan skjules hvis du ønsker det. Det er ikke sikkert du synes det er så inmari kult å ha en stor sjømannstatovering midt på armen den dagen du skal ha på deg en brudekjole eller en stroppeløs selskapskjole. Hvis du tar tatovering på magen er det ikke sikkert den blir særlig fin gjennom et svangerskap.

Jeg fikk en juksetatovering i syden for noen år siden. Det var en sommerfugl på den ene siden av korsryggen. Kjempestilig, synes jeg egentlig, men jeg er glad jeg ikke har den ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...