Gå til innhold

Maur i l.heten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, har bodd her i ca 1 mnd og allerede spaserer det et par maur rundt forbi... Bor på bakkeplan, så hadde det jo forventet litt, men så tidlig? Tenker bare på når det det blir varmere, da blir det vel maurtue her inne hehe :)

Gode tips til å fjerne dem? Har sett etter hvor de kan ha kommet seg inn hen, men finner ingenting.. Fjerner all mat og søtt fra benker og bord, men de holder seg mest på gulvet.

Bor i hybel, så de er jo overalt... I tillegg er det slike stoooore "kjeller"edderkopper, men heldigvis ikke så mangen :) Ekkel tanke og tenke på at jeg kanskje har besøk av de i senga når jeg sover :eeeh: Ellers når jeg møter på en eddie, går det greit og gi dem en svømmetur i do :)

Men..noen som har erfaring med insektspray el? Har hund, så må ikke være noe den kan bli skadet av..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjøp maurfangere på Felleskjøpet - det er små bokser som inneholder gift som maurene går inn i og tar med seg tilbake til tua. Etterhvert så har du kverket de fleste av dem.

Lykke til.

Endret av Suzy
Gjest Gjestemaur
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp hatt det samme problemet i leiligheten min. Først så tenkte jeg at de ville forsvinne av seg selv, og drepte de jeg så. Plutselig en dag krydde det av maur i hele leiligheten! Det jeg gjorde var å ta støvsugeren og støvsuge bort alle jeg kunne finne. Deretter kjøpte jeg maurgift hos farvehandelen (giften heter Nippon). Siden jeg hadde støvsugd opp alle, kunne jeg nå se sånn ca hvor de nye dukket opp, og plasserte giften i disse områdene. Giften legges inni bokser som følger med. Disse boksene har små hull hvor mauren kan krype inn, men ikke så store at husdyr får tak i det som er inni. Jeg la i tillegg ut gift på matpapir, men det kan du ikke dersom du har husdyr. Så kom mauren og begynte å spise. På det meste satt det 40 maur og kosa seg! Ikke drep maurene som spiser, heller ikke etter de er ferdige. De tar med seg giften tilbake til tua, og dermed dør tua ut etterhvert. Er du tålmodig kan du følge med på hvor mauren går etter den har spist, som regel går de tilbake samme sted hvor de kom inn. Fôr maurene i 7-10 dager, eller lengre om nødvendig. Jeg ville ikke ha tettet hullet (dersom du finner det) før mauren slutter å komme, for da er du ikke sikker på at tua er død, og du kan risikere at de kommer inn et annet sted.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...