Gå til innhold

Hvordan "lage" brødrasp

Anbefalte innlegg

Gjest Rosin
Skrevet

Hvordan lager jeg brødrasp av brødskiver med minst mulig søl? Trenger jeg en elektriske maskiner, eller kan jeg gjør dette manuelt? For øyeblikket har jeg ikke kjøkkenmaskin, men en heller dårlig stavmikser.

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet
Hvordan lager jeg brødrasp av brødskiver med minst mulig søl? Trenger jeg en elektriske maskiner, eller kan jeg gjør dette manuelt? For øyeblikket har jeg ikke kjøkkenmaskin, men en heller dårlig stavmikser.

Tørk brødet skikkelig ( i ovn på 50-100 grader til det er tørk) Avkjøl, putt bitene i en plastpose, og knus de med å kjevle over posen.

Skrevet

Metoden til nextlife, men med dobbel pose. Sprø, tørre brødbiter har gjerne litt skarpe kanter, som kan lage hull i posen når man klasker løs med kjevlet. Ta derfor et par poser utapå hverandre.

Ellers så har jeg lagt ei skive eller to på benken til tørk før jeg gikk på jobb om morran, og så knust den i den tunge steinmorteren min når jeg skulle bruke den i middagen.

Hmm... når jeg tenker meg om så hadde du kanskje ikke stillt dette spørsmålet om du hadde hatt en stor og tung steinmorter... jaja :)

Gjest Rosin
Skrevet

Takk for tips begge to. Jeg var litt redd for at det skulle gå hull på posen, og tenkte ikke på dobbel pose.

Det ble steinmorter. Og raspen ble bra.

Hmm... når jeg tenker meg om så hadde du kanskje ikke stillt dette spørsmålet om du hadde hatt en stor og tung steinmorter... jaja :)

Hehe, jo det går an selv om jeg ser hver gang jeg er på kjøkkenet. Men; jeg kom på det av meg selv før jeg så dette svaret, så det var bare midlertidig pause i de små grå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...