Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Lurer på en ting jeg; når man skal velge inngangs-/utgangsmarsj, må dette da være "live" musikk fra f.eks. orgel, fiolin el.l., eller kan man spille en cd med en sang man ønsker seg? Vet mange som har snakket om Det väckraste, You raise me up osv, regner da med at dette ikke er orgelmusikk? Vet ikke jeg, men synes det liksom høres litt dumt ut å spørre organisten om vi kan spille cd... Takk for svar
Gjest nextlife Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Det er ulik praksis når det gjelder dette i de ulike kirkene. Her vi bor skal all musikk fremføres live, altså både inn/utgangsmusikk, salmer og musikalske innslag, mens i "nabokirka" får de spille fra anlegg. Ta kontakt med organisten i din kirke så får du svar.
Noli Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Vi får ikke bruke cd-spiller, og det synes jeg er helt greit. Ei venninne av oss har tilbydt seg å synge en sang, og det er kjempekoselig. Det meste kan spilles på orgel - Your raise me up på orgel er helt fantastisk.
Concertina Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Det meste kan spilles på orgel - Your raise me up på orgel er helt fantastisk. De fleste kirker har også et piano stående.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Vi hadde vanlige inngangs-og utgangsmarsjer som ble spilt på orgel, og en sang som betyr mye for ble spilt på cd under selve sermonien Det varierer fra kirke til kirke hva presten og organisten synes er greit, de vil ikke synes det er rart at du spør
tuji Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Jeg synes det er skikkelig plastic å bruke cd-musikk.
Wonders Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 kunne jo alltids spurt Arve Tellefsen da... *rødmer*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå