Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er gjest i dag jeg
Skrevet

Hei!

I ei uke eller to nå har jeg kjent på kroppen at det var noe galt, mensen uteble og den siste uka har jeg fått ømme bryster. Så tok jeg steget da..gikk å testet meg på en helsetsasjon for ungdom. Jeg er gravid...!

Jeg ble gravid i August i fjor,oppdaget det to uker etter at jeg fant kjæresten i seng med en annen. Vi kranglet og jeg slo opp, men saken var at jeg hadde bare ham og noen venner å snakke med da jeg fant ut at jeg hadde noe i magen. Jeg bodde alene i en by et godt stykke fra mamman og pappan min. Søsteren min bor i samme by, men var da nordover på ferie.

Kjæresten min og jeg var enige om at jeg skulle ta abort, vi var ikke klare for å bli foreldre, vi visste jo ikke engang om vi kom til å holde sammen. Jeg bestillte time dagen etter min oppdagelse og fra den dagen tok det 3uker før jeg fikk tatt abort. Jeg dro hjem til mine foreldre på ferie (fortalte ingenting om kjæresten min sitt lille eventyr) og tok kirurgisk abort dagen etter jeg kom tilbake. Jeg sov da hos kjæresten min i en uke etter aborten, jeg måtte ha noen til å passe på meg...

Vi to fikk forholdet igang etter det, og allt gikk kjempebra.

Jeg flyttet fra denne byen i desember for å gå skole, og skal tilbake om to mnd. Vi har hatt et berg-og-dalbane halvår, men nå er allt som det skal være,-forholdet går bra!

Saken er at jeg har blitt gravid igjen...

Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-sprøyta, og forrige gang mens jeg gikk på p-pillen...

Jeg sitter å veier for og i mot..,har jeg noe å tilby dette eventuelle barnet? Jeg er 21år gammel, har ingen ferdig utdannelse, ingen fast bopel,ingen god økonomi.

Jeg fant ut allt dette i dag. Har vært å snakket med AAN, men det hjalp ikke mye. Har snakket med min søster og kjæresten min på telefon. Tør ikke å si noe til mine foreldre enda. Vi må bestemme oss først, vi som står til ansvar for dette.

Jeg er nok 80% for abort nå, men dette er så vanskelig.. det blir jo andre gangen.

Kan noen hjelpe med erfaringer og råd?

Jeg velger å være anonym i dag, selv om jeg er medlem..

Hilsen forvirret,sliten og litt trist

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

kjæreste du som vil være anonym nå!

det er vanskelig å skulle veilede deg i en sådan vanskelig sak, men jeg vil si at du bør følge hjertet ditt og d er bare du og ingen andre enn du som skal ta denne avgjørelsen!

Ønsker deg hell og lykke uansett hva du velger!

Hilsener Sexy Sadie

Gjest Hilde K S
Skrevet

Uff så uheldig du har vært !

Selv mener jeg at dersom man blir gravid med prevensjon, kan man på en måte tillate seg å ta abort flere ganger. Da har man tross alt gjort det man kunne for ikke å bli gravid. Dette synes jeg du skal tenke dersom du velger abort en gang til.

Forøvrig har du nok mye å tilby barnet !

Bolig ordner seg og utdannelse kan også tas med barn, selv om det er noe tyngre.

Det er vanskelig å gi råd i slike saker som dette, for til syvende og sist er det bare du som kan avgjøre hva som er best for deg !

Trøsteklemmer til deg som har havnet i denne kinkige situasjonen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Kjære deg!

Jeg vil ikke legge noen føringer på hva du skal gjøre i denne situasjonen - jeg vil bare si at uansett hvilket valg du nå tar, så ta det valget som føles rett for deg - men samråd deg gjerne med andre.

Jeg ønsker deg lykke til med ditt vanskelige valg!

Klem til deg fra Kverula

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære deg!

Det må være en vond situasjon du er i nå, kan ikke forestille meg hvordan det er..

Men jeg håper du klarer å finne ut av dette, og gjør det som passer DEG!!

Følg hjertet ditt..

Gir deg en stor klem og håper det går bra med deg!

Skrevet

Det er ikke lett å måtte ta ett sånt valg nei, det eneste jeg vil si er at du må følge hjertet ditt. Ikke tenk på hva andre på tro og tenke om deg og din avgjørelse. Gjør det som føles best og mest riktig for deg akkurat nå.

Mange klemmer fra meg

Skrevet

Selv mener jeg at dersom man blir gravid med prevensjon, kan man på en måte tillate seg å ta abort flere ganger. Da har man tross alt gjort det man kunne for ikke å bli gravid. Dette synes jeg du skal tenke dersom du velger abort en gang til.

Skrevet

Trøsteklemmer til deg som har havnet i denne kinkige situasjonen.

:Nikke:

(kløna litt først.. :oops: )

Skrevet

jeg tror jeg kan tenke meg hvordan du har det.. Selv var jeg 17 da jeg ble gravid, jeg gikk også på p-piller.. Forholdet mellom meg og faren hadde hatt mange opp og nedturer da det skjedde.

Jeg gjorde som deg, snakket med aa. de hadde ikke så mye å tilbt meg, annet enn å fortelle om mine økonomiske rettigheter som student og mor, evt alene mor.

Faren ville jeg skulle ta abort, men for meg føltes ikke det helt rett ( jeg er absolutt ikke i mot abort!!)

Men i motsetning til deg fortalte jeg det til foreldrene mine.. Min mor ble helt hysterisk og ville slepe meg til sykehuset for abort, mens pappa sa han skulle støtte meg uansett.. det var det som fikk meg til å ta en avgjørelse, 14 dager etter jeg fant ut av det.. jeg beholdt.

men om du nå har 80% for å ta abort, er det jo ikke sikkert det er løsningen for deg, å beholde, men jeg ville snakket med foreldrene mine..

de er ofte klokere enn en tror:) og det er greit å ha dem til støtte med det du går igjennom. uansett hva utfallet blir

nå har jeg en datter på snart 4. det har ikke vært en dans på roser, men nå som jeg kjenner henne ville jeg aldri byttet henne bort så klart:)

>Men tenk deg om en gang for mye før du bestemmer deg. Det er kun du til syvende og sist som skal ta beslutningen.. Og det er du som må leve med valget. ikke han, dine foreldere eller oss her på KG

klem fra meg

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke at bruk av prevensjon er unnskyldning for å ta abort, hverken en eller flere ganger. Er man med på leken .......osv. Sjansen for å bli gravid er så godt som alltid til stede, og er man voksen nok til å "leke" bør man være voksen nok til å ta konsekvensene.

Til syvende og sist er det ditt valg, og du må selvsagt velge det som er riktig for deg i din situasjon. Men det er ikke vedens undergang å få et lite knøtt i armene...... :) For å "motivere" deg kan jeg fortelle at jg selv ble gravid da jg var 19. Med prevensjon, ja, men "brukte" ikke det faktum på noe som helst måte. Var aldri i tvil om å få babyen min, tenkte ikke på at det var noe jeg kunne velge.. Fikk verdens nydeligste jente, som jeg riktignok ble alene med, men vi klarte oss fint! Visst var det tøft til tider, men man lærer å innrette seg etter situasjonen. Må man så må man, liksom....

Nå er jenta mi 8 år, hun har en lillesøster og jeg er gift med en fantastisk mann!

Som sagt er det bare du som kan velge for deg, og jeg ønsker deg masse lykke til! Skjønner at det er fryktelig vanskelig....... Men kjenner du deg selv godt, så tar du den rette avgjørelsen! Håper du har noen å snakke med og støtte deg til.

Klem,

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen. Jeg velger å være gjest i dag også jeg.

Nå har jeg bestemt meg. Jeg og kjæresten min har hatt lange samtaler per. telefon og vi har funnet ut at jeg skal ta abort.

Noen synes nok det er et feil valg, men jeg hørte på dere og lot hjertet bestemme. Jeg har ikke hjerte til å føde et barn bare for å føde et barn. Jeg har ingenting å tilby og vet ingenting om framtiden. Vi har snakket om barn tidligere jeg og typen min, men vi har sagt at vi vil vente noen år. Jeg kan vel på ingen måte rettferdigjøre at jeg tar abort, men vi mener at det er til det beste.

Huff, jeg håper vi slipper å stå ovenfor sånne store spørsmål igjen, iallefall på en stund. Dette har vært vanskelig.

Neste steg nå er vel å fortelle familien min at jeg er gravid og skal ta abort. Jeg har time på sykehuset tirsdag til gynekologisk undersøkelse. Søsteren min skal snakke med dem på telefon når jeg ikke er hjemme, så jeg slipper den første sjokk reaksjonen. Ser for meg ansiktene deres!! Gruer meg..

Men, tusen takk for svar! Jeg er veldig glad for at det finnes folk der ute som det går an å "snakke" med!

Vennlig hilsen meg

Skrevet

Wow,jeg hadde ikke orket.

Jeg var 20 da jeg fikk første.

Vet ikke helt om det er så synd på deg jeg........

:o

Gjest Unny
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan du klarer å gjennomføre en abort til. Det er til syvende å sist deres valg, men jeg hadde med ett hundre prostent sikkerhet valgt annerledes.

Du er 21 år det vil si voksen. Du er i stand til å ta deg av et lit barn!

Synes det er synd at du velger som du gjør...

Det er heller ikke for sent å obestemme seg. Lykke til da! :blunke:

Skrevet

Jeg syns du skal ha skryt for at du tar et så voksent valg, det er på ingen måte sånn at alle på 21 er klare for å få barn, det er faktsikt et valg for livet. Jeg synes du er tøff som tar et så vanskelig valg igjen!!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære deg

Som flere har skrevet før meg, følg ditt hjerte!

Hvis det virkelig ikke føles riktig, så er det kanskje ikke det?

Det er ingen som syns det er gøy å ta en abort, men det vet du fra før så ingen trenger fortelle deg det.

Når det er sagt, er det vel ingen som angrer på å få barn heller, og ting vil helst gå bra

Klem og tanker til deg uansett hva du velger!

Hilsen meg som tok abort en gang, men som ikke ville ta det en gang til

(men så er jeg ferdig utdannet siden sist da!)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg var 16 da jeg ble gravid, og det har gått kjempe bra. men er man ikke klar så er man det ikke. viktig og følge hjerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...