Gå til innhold

For tidlig å fri - kun sammen to år og brullyp i 2011..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå ja..
Skrevet

Jeg har i en god stund hatt tanken om å fri og planlegge brullyp til 2011. Men hører alltid at det er for tidlig, både med tanke på alder (22), tid vi har vært sammen (snart to år, samboere fra dag en omtrent) og at det er for lenge til (2011).

Men er det virkelig så ille? Mange sier at det sikkert er noe som går over, at vi kommer til å gå fra hverandre o.s.v, men saken er at vi stortrives. Vi har det utrolig bra sammen og trives i hverandre selskap. Har allerede planer om å kjøpe hus (samboer eier her og det er for lite for to) og kommet så langt i planene. Men er det virkelig vits å vente 1-2 år til for å forlove oss eller er det kanskje like greit å gjøre nå.

Har allerede begynt å sette av litt penger (2000 kr hver måned kun for min del, regner med at foreldre gir litt også virker det som) og kikker hver dag på ting (venniner som gifter seg, har giftet seg o.s.v, man blir litt påvirket) og jeg vet allerede hvordan omtrent all ting skal være. Eneste som hindrer er dato (vil nemlig ha en spesiel og den dukker ikke opp før i 2011).

Oj, nå ble det en del surr her på slutten ja. Men behøver man virkelig å vente? Er det virkelig for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest_cathrine
Skrevet

For tidlig, nei, det er da ikke! Kun du og samboeren din som kjenner på hvordan dere har det og hva dere føler for hverandre:-)

Jeg og sambo har vært sammen under 2 1/2 år, har 1 barn, 1 barn på vei og gifter oss til sommeren. Noen vil kanskje si det var tidlig, men for oss var det veldig riktig:-)

Høres lenge ut til 2011, klarer dere å vente så lenge? Hehe;-)

Lykke til hvertfall:)

Gjest StockDama
Skrevet

om det virker riktig for deg, såå spør ivei

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette skulle være noe problem. Eneste er at jeg ville nok aldri klart å vente til 2011 da.. :sjenert:

Gjest Grafica
Skrevet

Vi planlegger bryllup på treårsdagen vår, da er vi begge 21, ble forlovet etter fem og en halv måned.

GO FOR IT :)

Skrevet

Vi giftet oss da jeg var 21 og han 26, 8 1/2 mnd etter at vi traff hverandre for første gang... ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det er for tidlig. Hvis dere føler det er riktig så gå for det :) Vi forlovet oss etter 2 og et halvt år når vi var 19 og 21... mange som kommenterte at vi var unge, men vi vet selv at vi elsker hverandre :) Vi gifter oss neste sommer, også etter 3 års forlovelse :)

Skrevet

Helt enig med det de andre skriver her. Bare du og din kjære som kan si når det er riktig av dere å forlove dere! :bryllup:

Må si du er utrolig flink som har begynt å spare til bryllup allerede. Jeg er imponert. Holder på med det nå jeg. Og vi planlegger bryllup i år. :)

Min kjære fridde til meg i januar, og vi skal gifte oss på nyttårsaften. Og da har vi "kun" vært sammen i litt over 2 år. Mange vil kanskje si at det er tidlig, men herregud, når en har truffet mannen i sitt liv hvorfor vente da?! Noen sjangser må en ta her i livet. Og vil faktisk si at det er en større ting det å kjøpe bolig sammen og ikke minst det å få barn sammen! Men det er nå min mening. :sjenert:

Forlov deg når du vil. Om det er i morgen eller om 2 år. Lykke til med kjærligheten!

Skrevet

Syns heller det ikke er for tidlig hvis dere føler det er riktig. Jeg skal fri om en mnd og da har vi vært sammen i nesten 3 år, når vi skal gifte oss vet jeg ikke, og det kan godt være at vi venter helt til 2011, og om andre syns det er teit å være forlova så lenge får de bare synes det.

Det eneste jeg tenker på er jo om du har hintet dette med din kjære?

For når du skriver så får jeg den følelsen av at det er DU som skal gifte dere og ikke DERE :fnise: fordi du har sett, du tenker, du sparer (som egentlig er en fin ting), og du har datoen. Er denne datoen for dere eller for deg? Men dette kan det jo hende at at din kjære er med på.

Dessuten hvis dere forlover dere nå og gifter dere i 2011 så har dere jo vært sammen en stund, så da vil dere jo kjenne om dere virkelig vil dette. Tenkte på de som mener at det kommer til å bli slutt.

Gjør det hvis det passer dere ;)

Gjest Gjest nå ja
Skrevet
Det eneste jeg tenker på er jo om du har hintet dette med din kjære?

For når du skriver så får jeg den følelsen av at det er DU som skal gifte dere og ikke DERE :fnise: fordi du har sett, du tenker, du sparer (som egentlig er en fin ting), og du har datoen. Er denne datoen for dere eller for deg? Men dette kan det jo hende at at din kjære er med på.

Haha, når jeg tenker over det så kan det faktisk høres sånn ut. At det er jeg som sparer er fordi det er samboer som betaler husleie alene her nå og dermed ikke har like mye i overskudd som jeg har hver måned.

Dessuten har det vel en sammenheng med at hver gang jeg nevner brullyps ting (kjole, kake o.s.v.) så begynner han å gjøre noe helt annet. Han har ikke noe imot selve brullypet, men alt dette styret og maset (som han så fint kaller det) vil han gjerne slippe mest mulig. Far hans del så vil han bare møte opp i vielsen, med olabukse og genser :fnise:

Og datoen er når vi ble sammen. Syntes det er greit, og dessuten så er det litt tid til slik at vi får spart og kjøpt litt uten at alt kommer på oss på en gang.

Skrevet

Haha, han er en sånn mann ja! Da er det bare å kjøre på ;)

Lykke til da :)

Gjest Gjest_pippen_*
Skrevet

Hei, du kommer til å bli seriøst sprø viss du skal gå og tenke på bryllup i over 3 år!!! Og kjæresten din kommer sikkert også til å bli ganske lei av bryllupsmas. 1 og et halvt år er mer enn lenge nok å planlegge bryllup. Særlig hvis du er av typen (og det får jeg inntrykk av...) som elsker bryllup og planlegging og alt som følger med.

Reagerer ikke på at dere har vært sammen kort tid, men heller på den lange forlovelsestida. Og hvorfor vil du ikke overlate til han å fri? Så føler han seg kanskje litt mer delaktig i det hele :-)

Gjest Grafica
Skrevet

Kanskje hun selv har lyst til å fri?

Jeg tror nok det blir mindre mas på 3 år... Selv var jeg manisk de første to ukene, skravla om det konstant med sambo, men nå har jeg roa meg og pusler med det selv innimellom.

Skrevet

Hvis det der det du har lyst til så gjør det :)

Jeg synes dog 3 år med bryllupsplanlegging er leeenge, synes det er ille nok med de 19 månedene vi hadde fra forlovelsesdag til bryllupsdag (og vi fikk endel kommentarer på at det var veldig lenge), men det er jo opp til en hver :)

Gjest Hegepege
Skrevet
Jeg har i en god stund hatt tanken om å fri og planlegge brullyp til 2011. Men hører alltid at det er for tidlig, både med tanke på alder (22), tid vi har vært sammen (snart to år, samboere fra dag en omtrent) og at det er for lenge til (2011).

Men er det virkelig så ille? Mange sier at det sikkert er noe som går over, at vi kommer til å gå fra hverandre o.s.v, men saken er at vi stortrives. Vi har det utrolig bra sammen og trives i hverandre selskap. Har allerede planer om å kjøpe hus (samboer eier her og det er for lite for to) og kommet så langt i planene. Men er det virkelig vits å vente 1-2 år til for å forlove oss eller er det kanskje like greit å gjøre nå.

Har allerede begynt å sette av litt penger (2000 kr hver måned kun for min del, regner med at foreldre gir litt også virker det som) og kikker hver dag på ting (venniner som gifter seg, har giftet seg o.s.v, man blir litt påvirket) og jeg vet allerede hvordan omtrent all ting skal være. Eneste som hindrer er dato (vil nemlig ha en spesiel og den dukker ikke opp før i 2011).

Oj, nå ble det en del surr her på slutten ja. Men behøver man virkelig å vente? Er det virkelig for tidlig?

Heihei, nei det synes jeg absolutt ikke er for tidlig, og hvis dere i tillegg har bodd sammen i 2 år så har dere jo absolutt funnet ut hvor dere har hverandre!

Enig i noen av innleggene om at 2011 er leeenge til, men hvis dere synes det er passelig så synes jeg ikke dere skal stresse med det :)

Jeg og min forlovede har vært sammen i 3 og bodd sammen i 2 og jeg bare venter på at han skal komme med det store spørsmålet til meg:)

Skrevet
Jeg tror nok det blir mindre mas på 3 år... Selv var jeg manisk de første to ukene, skravla om det konstant med sambo, men nå har jeg roa meg og pusler med det selv innimellom.

Jeg også. Nå nevner jeg det sånn innimellom, fordi det er et par avgjørelser han må ta snart, og fordi jeg vil inkludere ham. Men det tar ikke opp all min tid lenger heller, heldigvis.

Skrevet

Jeg gifta meg da jeg var 21 og det var det mest naturlige å gjøre for min del. Hadde faktisk gått å venta på et frieri i over 1 år da...Vi hadde vært sammen i 5 år da vi gifta oss... og det vil jo også dere bli hvis dere greier å vente så lenge ;) Og da er dere faktisk 3 år eldre enn det dere er nå også..

Ikke hør på hva andre sier, det er ikke deres forhold. Det er kun dere som vet om det er noe å satse på!

Skrevet

Man kan vel være forlovet så lenge man vil uten at folk skal bry seg om det?

Det er stor forskjell på å være forlovet og fysisk planlegge et bryllup i tre år...

Skrevet

Jeg synes ikke nødvendigvis det er for tidlig, eller at dere er for unge.

Men hvis dere uansett ikke skal gjøre det før i 2011, så haster det jo ikke med frieriet, da. Man trenger vel ikke tre år på å forberede seg?

Skrevet

Hvem bestemmer at forlovelsestiden kun er til bryllupsplanlegging?

Jeg kjenner mange som har vært forlovet i årevis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...