Arwen Skrevet 6. mai 2003 #21 Skrevet 6. mai 2003 Jeg kan sende den jeg.. add: mr music har ikke mail adresse.
Eowyn Skrevet 6. mai 2003 Forfatter #22 Skrevet 6. mai 2003 Hihi, ja her er det ikke mye god reklame for de klubbene Men det fortjener de ikke heller, sånn som de oppfører seg.....De tar det visst for gitt at vi vil være medlem i klubbene deres! De tror vel vi er lettlurte også...Men nå skal jeg takk nei til alle tilbud de må komme med, kommer nok ikke til å være hyggelig mot dem nei.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2003 #23 Skrevet 6. mai 2003 Jeg opplever forresten stadig vekk at jeg får bøker fra de norske bokklubbene som jeg enten ikke har fått medlemsbladet - og mulighet til avbestilling - til, eller på bøker jeg ikke kan bevise at jeg har avbestilt. Jeg avbestiller alltid bøkene med det samme hvis det ikke er noen jeg vil ha, og VET at jeg ikke glemmer det flere ganger pr år. Så da sender jeg bare boka tilbake, da...Og betaler MASSE porto for det. Har ikke giddi mase med dem, siden jeg ikke kan bevise at jeg har avbestilt - men jeg mistenker dem for å sende bøker til meg, som faktisk er avbestilt...Ja, man blir så skeptisk etter all humbugen man hører om...
Gjest Poirot Skrevet 6. mai 2003 #24 Skrevet 6. mai 2003 Link til lov om angrerett på varer man HAR kjøpt: http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html Se særlig om opplysningsplikt i FORKANT: http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-002.html Link til forbrukerkjøpsloven: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html
Gjest Zalomine Skrevet 6. mai 2003 #25 Skrevet 6. mai 2003 Sånne problemer har heldigvis ikke jeg! Jeg er medlem i EN bokklubb, og har ikke mottatt mer enn de bøkene jeg fikk ved innmelding. Dette er en i "de norske bokklubbene", og jeg har inegn problemer. Får ikke kundeblad da, jeg ahr valgt å få det på mail, og går via en link i denne mailen rett til å avbestille boka. Mye lettere å glemme det når det kommer et medlemsblad, enn når det kommer en mail som du uansett sitter ved pc'n og leser, og derfor på få sekunder avbestiller boka. Hadde jeg jeg hatt råd hadde jeg nok ikke avbestilt alle, men slik er nå situajsonen. Jeg forpliktet meg bare til å stå som medlem i et år (og det har jeg gjort om en måned eller to, har datoen nedskervet en plass) og ikke noe krav om kjøp av antall bøker. Dette funker fint for meg. Men, jeg har holdt meg unna slike som mrmusic da (for det første fordi jeg ikke kjøper cd'er, og ikke har et ønske om å få dem i posten heller) i stor grad fordi jeg har hørt sånne rykter, og derfor ikke stoler på disse "gratis"-greiene. trur vi må bli flinke til å stå på krava ja. Gjør vi ikke det, så fortsetter de jo med sin ulovlige praksis!
Gjest Poirot Skrevet 6. mai 2003 #26 Skrevet 6. mai 2003 Så da sender jeg bare boka tilbake, da...Og betaler MASSE porto for det. Har venninder som bruker orginalemballasjen, skriver RETUR og putter den i posten. Uten å betale porto. De har aldri fått noe portokrav i etterkant.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2003 #27 Skrevet 6. mai 2003 Takk for tips både fra Fredagsbarn og Donpedro. Jeg skal jammen registrere meg jeg og, sånn at jeg slipper disse medlemsbladene! Må jo være genialt å få dem på mail! Hva retur angår, så står det i et brev som medfølger bøkene, ang angrerett, at man må betale porto hvis man ikke skal beholde boka, så det har jeg gjort jeg da... Det er dyrt å være snill jente... Håper ikke jeg får flere uønskede bøker framover nå da, når jeg får medlemsbrev via mail!
Gjest Poirot Skrevet 6. mai 2003 #28 Skrevet 6. mai 2003 § 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren. Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt. Forbrukeren kan holde varen tilbake inntil han eller hun har mottatt tilbakebetaling og eventuelt et beløp tilsvarende returkostnader fra selgeren. Når forbrukeren har mottatt det selgeren skal betale, skal forbrukeren sende eller levere varen til selgeren innen rimelig tid. Er varen sendt gjennom posten eller en annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på tilsvarende måte. Dersom selgeren ikke har ordnet med hensiktsmessig returpakning, gjelder bestemmelsen i sjette ledd. Er varen levert på annen måte skal den stilles til selgerens rådighet for avhenting på det stedet varen ble mottatt. Er varen i disse tilfellene levert på et annet sted enn i forbrukerens hjem kan det avtales at varen skal sendes eller leveres på en annen måte som ikke medfører urimelig ulempe for forbrukeren. Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet be den som leverer varen om å returnere den til selgeren. Dersom forbrukeren har gitt melding til selgeren om at varen kan hentes i henhold til sjette ledd og dette ikke skjer innen 3 måneder fra meldingen er mottatt, tilfaller den forbrukeren vederlagsfritt. Dettte må du gjøre innen 14 dager etter at du har fått boken. (Angrefristloven)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå