Gå til innhold

Grrrrrrrrrrr,j***** bokklubber!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en telefon fra bokklubben jeg er medlem i nå før påske, hvor jeg ble tilbudt å få 3 bøker gratis (kun betale porto). Joda, greit nok det tenkte jeg, kan jo fylle opp bokhyllene med dem... :oops: :ler: Siden de var gratis, så takket jeg ja til det. Men jeg burde jo skjønt at det var en baktanke med det der......For her dukker bøkene opp, med et vedlagt brev som ønsker meg velkommen som nytt medlem i en annen bokklubb!!!! Det sa de ingenting om da de ringte at jeg kom til å bli medlem i nok en klubb. :evil: :evil: :evil:

Så nå har jeg nettopp ringt å kjeftet de opp, ble temmelig hissig ja...De tillater seg tydeligvis til å gjøre akkurat som de selv vil!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

JEG SKJØNNER FRUSTERASJONEN DIN, EOWYN!!!

Jeg opplevde akkurat det samme med en musikk-klubb i vinter - til tross for at jeg spurte flere ganger under telefonsamtalen om det innebar medlemskap eller forpliktelser!!!

JEG KUNNE FLØYET I TAKET DA "Velkommen som medlem"-brevet kom i posten! :sinna:

Skrevet

JEG HAR OPPLEVD AKKURAT DE SAMME :frustrert::kjempesinna:

JEG RETURNERTE BØKENE ETTER EN SINT TLF :sinna:

OG SIDEN HAR JEG IKKE HØRT NOE FRA DEM :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel ikke Energice, vel? De gjør mye rart.

Skrevet

Har opplevd det samme, før jul. Sa ja til to bøker, verdi 1200, til 250 kr. Og jaggu ble jeg ikke medlem av en ny klubb på kjøpet gitt! :evil:

Jeg spurte jo som vanlig "er det noen haker, for det må jo være det!?", men fikk til svar at jeg fikk dette "fine" tilbudet fordi jeg hadde vært medlem så så lenge... Grrr...

Energica er en annen sak, ja! De er bare rare... Sender bøker i hytt og pine, selv om du har avbestilt de...

Og når jeg sender klage-mailer får jeg aldri svar. Tror ikke de er helt på nett, for å si det sånn! :roll:

Skrevet

Det er lov og bli forbannet da ja. det er jo ganske vesentlig det de ikke opplyste om da. men de blir frekkere og frekkere.

Skrevet

Ja, fytterakkern det er irriterende.....Har skrevet et klagebrev nå, og skal ringe idag. Jeg skjønner ikke at de tør å oppføre seg på den måten, noe så frekt!!

Her er det snakk om den norske bokklubben da. Nei, jeg kjenner enda at jeg er forbannet, hater at folk gjør noe uten å spørre meg først/uten tillatelse. Det holder jammen å være medlem i en klubb!! Men jeg sa at jeg vil melde meg ut av den også. :ler: Hvis de skal være på den måten, så orker ikke jeg å være medlem der noe mer!

Skrevet

Det de har gjort er faktisk ulovlig i følge både markedsføringsloven og kjøpsloven. Hvis de blir vanskelig kan jeg godt finne frem paragrafer til deg :wink:

Skrevet

Åh, det hadde vært kjempefint! Da har jeg noe å slå i bordet med hvis de blir umulige og sier at de kan gjøre det...Så det hadde vært kjempeflott Arwen! :P

Skrevet

Jeg opplevde det samme med Mr Music. En representant ringte meg, og lurte på om jeg var interessert i en GRATIS cd. Samtalen forløp vel omtrent slik:

MR M: Vi ringer rundt og deler ut gratis cd'r. Vil du ha en?

Meg: Jeg er ikke interessert i å bli medlem av deres klubb på noen som helst måte.

MR M: Du blir ikke medlem. Dette er kun en gratis cd. Hvis du er fornøyd med den, tar du kontakt med oss for evt. medlemskap.

Meg: Så hvis jeg har forstått dette riktig; Dere vil GI meg en cd. Det koster meg ingenting. Jeg blir ikke automatisk medlem, og må ikke bestille et visst antall cd'r etterpå.

MR M: Korrekt

Meg: Men det koster meg vel noe å få cd'n tilsendt?

MR M: Nei. Cd'n er gratis

(Etter mye om om men innrømmet han at jeg måtte betale porto)

Meg: Jeg har veldig dårlig erfaring med slike klubber. Jeg ønsker som sagt ikke å bli stående i noen registre, og vil slippe å måtte avbestille cd'r jeg ikke vil ha. Det er kun denne cd'n jeg får, og ferdig med det?

MR M: Det stemmer, det.

Meg: I såfall, ok. Hvis dette er riktig.

Et par uker går. Jeg får brev i posten.

"Velkommen som medlem i Mr. Music. Du vil hver måned få tilsendt en "månedens cd". Hvis du ikke vil ha denne, er det bare å avbestille, men du må bestille "så-og-så" mange cd'r i året."

Gjett om det ble månelyst da! Hele samtalen med Mr Musics representant er jo blank løgn!!! I tillegg så fikk jeg ikke tak i dem på telefon. Det endte med at jeg sendte en MEEEGET sint faks. Jeg hørte aldri noe mer.

Skrevet

Er litt usikker på hvordan det fungerer i og med at du har fått bøkene gratis trodde egentlig ikke det var lov heller jeg...), men de forplikter seg hvertfall til å opplyse om at du ved å ta imot bøkene også blir innmeldt i en klubb.

§ 2. Villedende forretningsmetoder. (markedsføringsloven)

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

Kunngjøring eller andre meddelelser om utsalg, realisasjon, eller annen form for salg i detaljhandelen til nedsatte priser må bare anvendes når prisene på de tilbudte varer virkelig er nedsatt.

dette har hvertfall skjedd..

Skal se om jeg kan finne mer også...

Skrevet

jeg tror det hadde vært lurt å ta kontakt med forbrukerombudet hver gang slike ting skjer, tror det er den eneste måten å få stoppet dette på. Hvis alle ringte/sendte mail hver gang det var noe hadde de jo måttet gjøre noe til slutt..

Skrevet

Det er så mye "humbug" i disse bransjene. Jeg har også lagt Aftenposten for hat. Opplevde det samme med dem. De ville sende meg et visst antall eksemplarer GRATIS over en periode. Jeg måtte dra ut av ham at postbudet faktisk ville ha en liten slant pr dag de leverte avisen som var gratis (og det utgjorde en sum på ca 600,- på 4 mnd).

Jeg svarte at "jeg står midt i middagen. Men jeg skal tenke på det. Kan du ringe meg tilbake før uken er omme?"

Jeg hørte ikke noe mer. Flere uker etterpå fikk jeg en regning på de 600,- kronene, men hadde ikke sett snurten av en eneste avis. Jeg ringte og forklarte saken. Damen i den andre enden svarte: "Men hva med de avisene du allerede har mottatt?"

Blææææh!!!!!

Skrevet
Det er så mye "humbug" i disse bransjene

Nettop derfor burde vi alle (inkludert meg selv :oops: ) bli flinkere til å gå videre med det.

Skrevet

Blir så provosert av sånt.... :evil:

Gjest Gjesta
Skrevet

Livets datter skrev:

Jeg opplevde det samme med Mr Music. En representant ringte meg, og lurte på om jeg var interessert i en GRATIS cd. Samtalen forløp vel omtrent slik:  

MR M: Vi ringer rundt og deler ut gratis cd'r. Vil du ha en?  

Meg: Jeg er ikke interessert i å bli medlem av deres klubb på noen som helst måte.  

MR M: Du blir ikke medlem. Dette er kun en gratis cd. Hvis du er fornøyd med den, tar du kontakt med oss for evt. medlemskap.  

Meg: Så hvis jeg har forstått dette riktig; Dere vil GI meg en cd. Det koster meg ingenting. Jeg blir ikke automatisk medlem, og må ikke bestille et visst antall cd'r etterpå.  

MR M: Korrekt  

Meg: Men det koster meg vel noe å få cd'n tilsendt?  

MR M: Nei. Cd'n er gratis  

(Etter mye om om men innrømmet han at jeg måtte betale porto)  

Meg: Jeg har veldig dårlig erfaring med slike klubber. Jeg ønsker som sagt ikke å bli stående i noen registre, og vil slippe å måtte avbestille cd'r jeg ikke vil ha. Det er kun denne cd'n jeg får, og ferdig med det?  

MR M: Det stemmer, det.  

Meg: I såfall, ok. Hvis dette er riktig.  

Et par uker går. Jeg får brev i posten.  

"Velkommen som medlem i Mr. Music. Du vil hver måned få tilsendt en "månedens cd". Hvis du ikke vil ha denne, er det bare å avbestille, men du må bestille "så-og-så" mange cd'r i året."

Dette skjedde meg også - hadde en nesten identisk samtale som du hadde! Jeg var så forbanna da jeg fikk brevet at jeg kunne sprekke.

Min søster opplevde akkurat det samme med MrMusic, etter jeg hadde opplevd det, og hun fortalte vedkommende som ringte hele min historie, og sa at hun derfor ikke var interessert. Da hadde den som ringte sagt Please, please flere ganger, og da hun sa nei for siste gang, ble røret slengt på i andre enden...Det går virkelig ikke an å oppføre seg sånn for en selger... :o

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme i en matbokklubb!

Ble oppringt fikk tilbud om en kokebok verdt 500 kroner til kun porto.

Var plutselig innmeldt, klagde og meldte meg ut, fikk deretter regning på 500 kroner!

Ble forbanna, skrev brev og fikk heldigvis medhold. Var litt stygg og sa jeg kunne sende boka, men at jeg hadde sølt sjokolade på den, fikk beholde boka gratis.

L-B

Skrevet

Jotakk! De prøver seg på det meste!

Jeg er medlem av Energica Bokklubb.

Selv om man avbestiller hender det at bøkene "tilfeldigvis" dumper ned i postkassen. Greit nok, jeg returnerer den.. MEN! Nå i det siste har de laget standardstørrelsen på pappen uttapå boka ALT forstor til å passe i en NORMAL postkasse til posten. Det vil mao si at jeg må på et postkontor for å sende tilbake boka! FYsøren så slemt! :(

Gjest Starya
Skrevet
Jotakk! De prøver seg på det meste!

Jeg er medlem av Energica Bokklubb.  

Selv om man avbestiller hender det at bøkene "tilfeldigvis" dumper ned i postkassen. Greit nok, jeg returnerer den.. MEN! Nå i det siste har de laget standardstørrelsen på pappen uttapå boka ALT forstor til å passe i en NORMAL postkasse til posten. Det vil mao si at jeg må på et postkontor for å sende tilbake boka! FYsøren så slemt! :(

Må du ikke det for å betale retur-porto?

Eller får du slike lapper tilsendt som du klistrer på?

Jeg har en elendig hukommelse, så dersom jeg får en bok (hender egentlig ikke så ofte) tør jeg ikke stole på at jeg hadde avbestilt.. Vel, det hender jo jeg ringer klubben og insisterer, og da får jeg gjerne en slik lapp som klistres på.

Tror jeg trenger å melde meg ut av et par klubber... :oops:

Skrevet

Send denne tråden til kundeservice både til bokklubbene og MrMusic - tro om de vet hva slags drittreklame de lager for seg selv...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...