Gå til innhold

Tetralysal

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nettopp begynt med Tetralysal mot akne, etter å ha prøvd "alt annet" i mange år uten den minste lille effekt. Hudlegen sier at hvis ikke dette fungerer (han ga det tre måneder) er Roaccutan neste stopp. Er det noen av dere som har erfaringer med Tetralysal? Håper jo inderlig at det skal fungere, men jeg er dessverre ikke så optmistisk...

Gjest 22222
Skrevet

Jeg har brukt tetracycliner ved flere anledninger. Mest pga en hudeksem jeg av og til får, men også i kortere perioder for å bli kvitt store underjordiske kviser. Tetracyclin er et bredspektret antibiotikum og har mange bruksområder. Aknen har en tendens til å gi slipp etter 1-2 mnd, men man burde holde på minst 6 mnd for noe særlig effekt hvis man er virkelig plaget. Alternativet ditt derimot, roaccutan, høres slett ikke noe jeg hadde hatt lyst å begynne med. Har du sjekka det på felleskatalogen.no ?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, har lest mye om Roaccutan, både skrekkhistorier på nett og mer edruelig informasjon fra medisinske kilder. Summen av det jeg leser, gjør at jeg sitter igjen med et inntrykk av at dette er noe jeg vil unngå så langt som mulig. Det virker som om det går bra for de fleste med tanke på alvorlige bivirkninger/senskader, men at i de tilfellene hvor det IKKE går bra, går det skikkelig i dass også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...