Gjest J19 Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har 150 kr å leve for til over helgen...Jeg har ingen jeg kan låne penger av, og har ikke noe mat hjemme nå utenom noe knekkebrød og ikke noe pålegg.... Jeg tenkte at jeg må ihvertfall ha smør brød og melk...Og da er jeg vel oppe i sånn ca 50-60 kr allerede...Mer forslag?
Gjest Tnita Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Eller en god-dag-pakke med havregryn rosiner osv i. (ca 12 kr) De varer lenge, sammen med melk så har du frokost for flere dager. En fempakning nudler (den sorten med masse krydder i! ca 10-12kr) til middag og eventuelt egg.
janne84 Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 (endret) Jeg har 150 kr å leve for til over helgen...Jeg har ingen jeg kan låne penger av, og har ikke noe mat hjemme nå utenom noe knekkebrød og ikke noe pålegg.... Jeg tenkte at jeg må ihvertfall ha smør brød og melk...Og da er jeg vel oppe i sånn ca 50-60 kr allerede...Mer forslag? Du kan kjøpe et kneip brød til fire kr, en liter melk, evt to, da er du oppe i ca 26 kr.. Så kan du kjøpe billig kjøttdeig på rema til 20 kr, pasta til 10 kr, og pastasaus til 10 kr.. Da er du oppe i 66 kr 150 kr for ei helg går veldig bra. som pålegg kan du kjøpe en boks leverpostei, den koster vel ca 10 kr. Alikavel har du igjen penger igjen Endret 13. mars 2008 av janne84
Gjest m Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Stekt ris med egg er godt, kanskje noen favorittgrønnsaker? Har gått mye i grillpølser eller fiskepinner med ketchup og lompe i mine harde studentdager -stekt egg/omelett -Et par poteter kuttet i båter med olje, salt, pepper, provence i ovnen i 30-45min, er billig og godt (om ikke krydderhylla er tom også).
Gjest lissi32 Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Grovbrød, halvstekte koster 9.90 på Coop nå om dagen. 20,- Leverpostei og en boks med sjokade 20,- Melk, 2 stk 20,- eller 1 pakke melk og 6 egg. Kjøttpølser 20,- Kjøttdeig 20,- Pasta 10,- frukt og grønt fra ei bu istedet for butikken 40,- tomat, agurk, paprika, to appelsiner, noen epler noen poteter. Dette hadde hvertfall jeg overlevd på noen dager.
Glynis Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Dette er virkelig ikke vanskelig. Smør dropper du garantert. Jeg ville kjøpt en kremost, det er ikke dyrt og fungerer både som 'smøring' og pålegg. Suppler med noen tomater eller agurk. Brød kan du få svært billig, og en liter melk er vel rett over en tier? Hvis du kun tenker økonomi så er det jo bare å kjøpe nudler til to kroner pakken, hvis du vil være sunn så er det ikke så dyrt med fullkornspasta med f.eks brokkoli og tomatsaus. Dette er snakk om tre-fire dager, hvis du drikker vann, spiser mye brød med kremost og enkle pastamiddager (for eksempel) så holder 150 kroner lenge. Hvis du liker havregrøt er det fint å bytte ut det ene brødmåltidet med dette. Et par appelsiner og epler også og voila, du har en gastronomisk langhelg!
Monica1968 Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har 150 kr å leve for til over helgen...Jeg har ingen jeg kan låne penger av, og har ikke noe mat hjemme nå utenom noe knekkebrød og ikke noe pålegg.... Jeg tenkte at jeg må ihvertfall ha smør brød og melk...Og da er jeg vel oppe i sånn ca 50-60 kr allerede...Mer forslag? Jeg vil ikek anbefale deg å kjøpe brød nå, da det ikke er ferskt særlig lenge. Hva med knekkebrød? Smør vilel jeg aldri ha prioitert, men fek en brunost/hvitost er jo en idè. Og havregryn(for å lage grøt) eller frokostbalnding er noe jeg hadde kjøpt i din situasjon, i tilegg til fek. Rett i Koppen.
Gjest Tnita Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Rett-i-koppen-bokser er dyrt og en blir ikke særlig mett av det. Da hadde jeg heller satset på råvarer og lagd en haug med pannekaker.
Gjest lissi32 Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Jeg vil ikek anbefale deg å kjøpe brød nå, da det ikke er ferskt særlig lenge. Hva med knekkebrød? Smør vilel jeg aldri ha prioitert, men fek en brunost/hvitost er jo en idè. Og havregryn(for å lage grøt) eller frokostbalnding er noe jeg hadde kjøpt i din situasjon, i tilegg til fek. Rett i Koppen. Halvstekte brød kan du steke når du føler for det. Holder seg ganske fersk to dager.
Gjest Frosk Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Tja...jeg hadde kjøpt...: Knekkebrød (20 - stor pakke - eller liten pakke knekkebrød og et kneipbrød), kremost (10-15), pasta (10), løk (10), tomatboks (5), havregryn (10), melk (10-12?), et par bananer (10) og epler (10), en boks bønner eller to (10-20 - i tomatsaus som et eget måltid, eller salat & grytebønner), noen poteter (10), grønnsakbuljong... Da kan du lage potet & løksuppe (poteter, løk, grønnsakbuljong), havregrøt (jeg moser ofte en banan og har i den ferdige grøten i stedet for sukker), en enkel pastasaus (tomatboks, løk og grønnsaksbuljong - evt med salat&grytebønner oppi så blir den mer mettende - pasta & pastasaus nok til to middager) - og så kan du spise knekkebrød med kremost og frukt, havregryn med melk & frukt...
liv Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Ris, jo lenger du må koke den jo billigere er den Kjøp et brød og skjære opp, legge i frysen. Ta opp skiver etter hvert som du trenger så går ingen ting av brødet til spille. Har du Ica i nærheten? De har tilbud på ferdig grillet kylling. En kylling for 30kr. Det er middag for to dager. En dag med loff og en med pasta/ris. Så f.eks Fredag: Frokost: Havregryn (ca 10 kr) og melk (14kr) Lunsj: brød med f.eks skinkeost på(en tube koster rundt 20) Middag: 1/2 kylling og loff, (30 kr for kylling og 10 for loff) Kvelds: Brød/knekkebrød eller havregryn Lørdag: Frokost: Havregryn (som er igjen fra fredag) og melk (som er igjen fra fredag) Lunsj: brød med f.eks skinkeost på Middag: Fiskegrateng kjøpt på Rema, 10 kr. Kvelds: Brød/knekkebrød eller havregryn Søndag: Frokost: Havregryn (som er igjen fra fredag) og melk (som er igjen fra fredag) Lunsj: brød med f.eks skinkeost på(en tube koster rundt 20) Middag:Bruke resten av kyllingen fra fredag og lage en pastasalat, (kylling som er igjen fra fredag, en pakke med pastaskruer, litt løk og en boks med mais ) Kvelds: Brød/knekkebrød eller havregryn Totalt ca 100 kr.
Gjest Tnita Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Eller lørdag: Finn noen som ber deg med ut på middag!
Gjest Kick Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 Jeg ville kjøpt en kartong melk, en pakke havregryn, enda en pakke knekkebrød, en kartong egg, et kg epler, noen poteter, en pakke gulrøtter og en pakke kokt skinke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå