Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg deler leilighet med en venninne og vi tar oppvasken annen hver dag. Nå har hun hatt en stor fest som jeg ikke var med på og det er masse oppvask som må gjøres. Problemet er at hun krever at jeg gjør alt siden det er "min dag" til å ta oppvasken!

Synes dere det er rettferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Putt den i en eske og sett den inne på soverommet hennes.

Skrevet

Nei, rydde opp etter festen får hun gjøre selv. Det inkluderer å ta oppvasken.

Skrevet

På INGEN måte rettferdig. La henne ta den selv.

Uansett, kanskje dette tyder på at dere trenger nye rutiner. Hva med å vaske opp etter selv selv uansett? :) Så slipper man å måtte krangle om sånne ting. Så blir det mindre oppvask å ta om gangen også, for å vaske opp en stekepanne og tallerken/kopp/bestikk etter seg selv er jo ikke så ille.

Skrevet

Det var toppen av frekkhet, selvfølgelig får hun vaske opp etter sin egen fest selv.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nei. Kjenner jeg ble litt irritert på dine vegne av å lese det. Jeg syns det merkelig at noen kan tenke at det er logisk at du skal ta hennes store oppvask.

Kanskje dere skulle tenkt på å revurdere ordningen, sånn at hver heller vasker opp sitt?

Skrevet

nei, hadde jeg på ingen måte funnet meg i.

Festen sin får hun rydde opp etter selv, du er vel ikke akkurat hushjelpen hennes heller.

Skrevet

Nei, det er hennes ansvar. Det er hun som har valgt å ha en fest, ikke du.

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

Uansett, kanskje dette tyder på at dere trenger nye rutiner. Hva med å vaske opp etter selv selv uansett? :) Så slipper man å måtte krangle om sånne ting. Så blir det mindre oppvask å ta om gangen også, for å vaske opp en stekepanne og tallerken/kopp/bestikk etter seg selv er jo ikke så ille.

Signerer denne.

Fy for ei SLEIP "venninne"!!!!

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Haha, nei absolutt ikke!

Gjest Piper
Skrevet

Det må da være mulig å ha en slik ordning til vanlig, men at hver og en rydder opp etter sin egen fest. En må vel ikke forandre på rutinene av den grunn, for det sier seg selv at den som har fest også er den som rydder etter seg. Men at de har den regelen om oppvask ellers i uken.

Gjest Tnita
Skrevet

Nei. Been there, done that. Flytte, sier jeg bare...

Skrevet

Utrolig sleip og kjip venninne du har...

Nei, hun bør selvsagt vaske opp etter festen hun har hatt!

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Minner meg om da jeg gikk på skole og delte hus med tre venninner. Jeg bodde til slutt ikke der, men var bare til kjæresten og spiste og sov, men jeg betalte leie fordet. og når det var min vaskedag, dro jeg alltid innom dem og tok oppvasken som de hadde skitnet til og vasket gulvene som de griset til :ler:

Allikavel så klaget de på arbeidet mitt, litt matrester i kummen og sånne ting :ler:

Skrevet

Hah... nei, jeg ville ikke vasket opp. Synes det er bedre med regel om aa vaske opp etter seg selv, jeg da.

Skrevet

Nei, det der er ikke "hverdagsoppvask, jeg hadde tatt en skikkelig prat med vesenet, kan ikke bo med sånt.... blurgh!

Løkke tell!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...