Gjest Kaos Skrevet 18. juni 2010 #141 Skrevet 18. juni 2010 Noen her som bruker/har brukt yasminelle? Noen som har lagt på deg eller fått større pupper av de? Håper jeg, mine er mini og da mener jeg mini. Og føler meg bare fæl med små pupper. Bruker Yasminelle, og har lagt på meg litt av de, samt at puppene har blitt litt fyldigere, men ikke merkbart mye. Har også humørsvingninger og redusert sexlyst, noe som gjør at jeg gjerne skulle sluttet å ta de, men jeg ønsker ikke barn nå, og kondomer blir slitsomt i lengden (for ikke å nevne dyrt, siden kjæresten har latexallergi) Et spm. til de av dere som bruker Perly og andre computere: Hvor ofte får dere grønt lys til å ha sex uten kondom?
Gjest najki Skrevet 19. juni 2010 #142 Skrevet 19. juni 2010 Jeg sluttet for ca 2,5 mnd siden og har enda ikke sett noe til mensen. Nå kan den egentlig bare vente til ferien er over med å komme også for min del. Ellers har jeg ikke merket noen store forandringer, men har noen kviser. Kanskje blitt en smule mer opplagt, men det kan komme av andre ting også.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #143 Skrevet 19. juni 2010 er det noe forskjell på p-piller (cerazette) og hormonspiral? er smålei p-piller..
Satsuma Skrevet 21. juni 2010 #144 Skrevet 21. juni 2010 Ok, nå har dere nesten overbevist meg også Men til alle dere som har fått problemer med kviser etter å ha sluttet, hvor gamle er dere? 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #145 Skrevet 21. juni 2010 Dere som sier at puppene krymper - beholder de fasongen eller begynner de å henge? Må innrømme at det er en viktig faktor for meg, vil ikke ha slappe hengepupper som 20-åring.
Gjest Lina Skrevet 24. juni 2010 #146 Skrevet 24. juni 2010 Hei folkens! Jeg sluttet på p-pillen for ca en uke siden, og hadde litt lyst å finne mer ut om andres erfaringer med dette. Jeg sluttet fordi legen fortalte om en mulig (men ikke bevist!) sammenheng mellom p-pillebruk og kroniske soppinfeksjoner (noe jeg har vært plaget med i mange år). Sammenhengen er tiltenkt gestagener, som fins i all hormonbasert prevensjon. I tillegg har jeg selvsagt hørt om stemningsforstyrrelser som følge av pillen - men at det var så vanlig som man får inntrykk av her, hadde jeg ingen anelse om! Jeg har tidvis vært plaget med depresjoner siden jeg var 15 år. Nå er jeg 23. Jeg har svært lite håp om at dette skal løse seg av seg selv nå når jeg slutter på p-pillen, men siden jeg har brukt p-piller i hele denne perioden (med opphold på opptil 10 mnd) kan man jo alltids håpe at jeg går mot en lysere tid! Har merket et par kviser, men regner med det er et forbigående problem. Ellers er lite skjedd, bortsett fra en mens som var veldig liten og kort (men litt vondere enn vanlig). For å si noe om de virkelige endringene må jeg nok vente litt : ) Når man bruker p-piller gjennom tenårene er det vanskelig å vite om humørsvingningene kommer pga pubertet eller p-piller. Det er dumt viss prevensjonen har gjort at jeg hadde en vanskeligere ungdomstid. Men på den andre siden - så er jeg ikke blitt gravid, noe som hadde endret livet i enda større grad.
I.am.me Skrevet 24. juni 2010 #147 Skrevet 24. juni 2010 Hva skjedde når jeg sluttet? Svar: ingenting! nada! Alt var nøyaktig som før. Ingen forandringer what-so-ever. Men så forandret ingenting seg når jeg begynte heller. Hvis du bare skal bruke beskyttelse i et halvt år, bør du kanskje tenke på å bruke kondom. P-stav sitter jo inne i 3 år.
Gjest Onlyawoman Skrevet 2. juli 2010 #148 Skrevet 2. juli 2010 Jeg ble faktisk mer hormonell da jeg sluttet på p-piller, fikk en vanvittig PMS, så etter to måneder begynte jeg på igjen...
Gjest karoline12 Skrevet 2. juli 2010 #149 Skrevet 2. juli 2010 Jeg har det AKKURAT som deg, og nå fikk jeg litt håp! Jeg sitter å vurderer å slutte på p-pillen fordi jeg tror jeg har vestubulitt, men hører så mye rart (dvs. de fleste er usikre på alt som har med vestubulitt å gjøre, til og med leger ) Funka det på deg altså? Eller gjorde du noe annet i tillegg? Jeg er ikke no "skrekk-eksempel" og kan ha samleie, men har kjenner jo at det gjør litt vondt så skjønner at jeg ikke kan fortsette og overse dette... Hva er det?? Har aldri hørt om vestubulitt...
Gjest lolita___ Skrevet 2. juli 2010 #150 Skrevet 2. juli 2010 Hva skjedde når jeg sluttet? Svar: ingenting! nada! Alt var nøyaktig som før. Ingen forandringer what-so-ever. Men så forandret ingenting seg når jeg begynte heller. Hvis du bare skal bruke beskyttelse i et halvt år, bør du kanskje tenke på å bruke kondom. P-stav sitter jo inne i 3 år. Du er heldiggggggggggggg sier jeg bare.Jeg fikk kviser,mye blødninger,mensen smertene ble verre.Endte til slutt opp med å begynne på de igjen gruer meg til jeg skal ha barn:(
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2010 #151 Skrevet 3. juli 2010 Fikk ikke mensen før det var gått ett år etter pilleslutt.
Gjest Miam Skrevet 12. juli 2010 #152 Skrevet 12. juli 2010 Nå har jeg vært uten p-piller siden februar. Jeg har kortere mens og blødningene er mye svakere enn før! Deilig! Mensen er kanskje litt vondere, men bare i en halv til en dag eller så, så det gjør meg ikke noe. Eneste negative med å slutte (bortsett fra at man må bruke kondom, hehe... Man får forresten gratis kondomer fra denne nettsiden :http://gratiskondomer.no/Home.aspx/About) er at jeg har fått en del flere kviser. Ikke veldig mange, men de som kommer sitter gjerne "i" en liten stund, og enkelte er vonde og har litt bylle"preg" over seg. Skal prøve med en bedre ansiktsrens og krem enn det jeg har nå, så tror jeg nok det skal gå fint Utenom dette er jeg helt som før. Har ikke merket noen forskjell på puppene heller, slik som mange andre tydeligvis har. Litt mindre oppblåst mage har jeg vel, og det er jo flotte greier Angrer ikke en dag på at jeg sluttet!
Gjest Mizz Skrevet 15. juli 2010 #153 Skrevet 15. juli 2010 Jeg slutter på p-piller for ca 9 mndr siden, og etter 6 mndr fikk jeg sinnsykt mye kviser! Først kom de i ansiktet, de var kjempe vonde og nesten bylle aktig :S , så kom de neders på ryggraden... -og jeg som aldrig har vært plaget av kviser, skulle nå være 27år og se ut som en pizza! Jeg dro til legen og hun satte meg på Diane og jeg fikk Dalacin til og smøre på om det skulle dukke opp flere.. Diane funket kjempe fint, men jeg har lagt på med 8kg, er super irritabel og på grensen av deprimert hele tiden, 0 sexlyst og mere utflod ! Jeg har vært plaget med depresjoner i alle år og aldrig funnet ut noe om noenting! -ut og inn hos leger og psykologer, og først nå tror jeg faktisk jeg har funnet løsningen!(JEG og IKKE alle disse spesialistene!) P-pillen! Jeg sluttet med Diane IDAG, jeg skal aldrig mere ha i meg noe som er eller kommer i nærheten av disse prevensjons middlene! -og jeg skal ringe legen min imorgen den dag og KREVE at jeg får noe som faktisk hjelper imot kvisene, ikke bare smører på når de først KOMMER Jeg er så sinnsykt irritert her jeg sitter og tenker igjennom all dritten p-pillen kan ha årsak til med tanke på min psykiske helse oppgjennom årene, at jeg vil spy!! Jeg sier velkommen til mere menssmerter, (og jeg har som vanlig de som får en til og gå ned i kne av smerter) mindre pupper, (som alle selvsagt får etter en går ned ett par kg) og kondom/pessar bruk!! SVINERI!!!!
Gjest titti Skrevet 16. juli 2010 #154 Skrevet 16. juli 2010 er det noe forskjell på p-piller (cerazette) og hormonspiral? er smålei p-piller.. cerazette og hormonspiral innerholder KUN gestagen.ikke østrogen.
Gjest Miam Skrevet 19. juli 2010 #155 Skrevet 19. juli 2010 Jeg slutter på p-piller for ca 9 mndr siden, og etter 6 mndr fikk jeg sinnsykt mye kviser! Først kom de i ansiktet, de var kjempe vonde og nesten bylle aktig :S , så kom de neders på ryggraden... -og jeg som aldrig har vært plaget av kviser, skulle nå være 27år og se ut som en pizza! Jeg dro til legen og hun satte meg på Diane og jeg fikk Dalacin til og smøre på om det skulle dukke opp flere.. Diane funket kjempe fint, men jeg har lagt på med 8kg, er super irritabel og på grensen av deprimert hele tiden, 0 sexlyst og mere utflod ! Jeg har vært plaget med depresjoner i alle år og aldrig funnet ut noe om noenting! -ut og inn hos leger og psykologer, og først nå tror jeg faktisk jeg har funnet løsningen!(JEG og IKKE alle disse spesialistene!) P-pillen! Jeg sluttet med Diane IDAG, jeg skal aldrig mere ha i meg noe som er eller kommer i nærheten av disse prevensjons middlene! -og jeg skal ringe legen min imorgen den dag og KREVE at jeg får noe som faktisk hjelper imot kvisene, ikke bare smører på når de først KOMMER Jeg er så sinnsykt irritert her jeg sitter og tenker igjennom all dritten p-pillen kan ha årsak til med tanke på min psykiske helse oppgjennom årene, at jeg vil spy!! Jeg sier velkommen til mere menssmerter, (og jeg har som vanlig de som får en til og gå ned i kne av smerter) mindre pupper, (som alle selvsagt får etter en går ned ett par kg) og kondom/pessar bruk!! SVINERI!!!! Herregud! Det er jo flott at helsa di blir bedre når du slutter på pillen! Tragisk at legene ikke har satt likhetstegn mellom psyken din og pillene Fryktelig dumt med kvisene... Mine har også blitt litt byllaktige, noen er veldig vonde, men jeg tar heller kviser enn å være et hormontroll av de skjeldne! Satser på du får noe bra greier som hjelper mot kvisene
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #156 Skrevet 20. juli 2010 Drar opp denne jeg, for jeg er på siste uka på siste brettet med Cerazette, har vel egentlig bestemt meg for å slutte når brettet er ferdig. Men jeg bekrymrer meg litt. Min p-pillehistorie begynte når jeg var 17, startet med Synfase pga at jeg hadde kjæreste og fordi jeg hadde streke menssmerter. Gikk på Synfase i 5-6 år, til jeg fant ut at jeg ville bytte. Jeg følte meg deprimert, sur og lei og trøtt, hadde ikke sexlyst heller, pluss at jeg hadde lagt på meg en god del. Byttet til Cerazette, og gikk på det et års tid. Følte meg bedre, men hadde småblødninger hele tiden - så det ødela litt av gleden med at sexlysten var tilbake.... Ble mer kvisete, så jeg byttet til Loette, som visstnok skulle hjelpe mot det. Det gjorde det ikke. Ble superdeprimert og sippete istedet, og sluttet selv etter cirka et halvt år. Kjente ikke meg selv igjen. Var uten p-piller et par måneder. Fikk tilbake mensen, like ille som da jeg var 17, forferdelige smerter, knasket ibux til den store gullmedaljen for å komme meg igjennom dagene. Er vel mest dette jeg bekymrer meg for nå. Nå har jeg vært tilbake på Cerazette i over et år, fant ut at selvom jeg har hatt småblødninger innimellom nå også, så var det på disse pillene jeg har hatt det best med meg selv. Litt mer kvisete igjen, like tjukk, men ihvertfall litt blidere Men nå er planen at jeg skal bli gravid etterhvert, hvis det er mulig. Jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før det skjer. Vil egentlig ikke bli gravid med en eneste gang, men pillene påvirker vel kroppen en tid framover også vil jeg tro. Håper at jeg kommer tilbake til meg selv igjen, at syklusen stabiliserer seg ganske raskt og at jeg ikke kreperer av menssmerter igjen...
Gjest Hanne Skrevet 5. august 2010 #157 Skrevet 5. august 2010 Spør fordi jeg ikke skjønner: Legge på seg 20 - 30 kg av p-pillen? Er dette liksom vanlig??? Hva kommer det av? Nei unnskyld meg, Det er UMULIG å legge på seg 20-30 kg pga p pillen.. jeg har snakket om dette med min lege og hun mener det er kun snakk om opp til 5kg, elr ingenting i det hele tatt. Er nok bare noen her som bruker p pillen som en unnskyldning for at hun la på seg veldig.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2010 #158 Skrevet 5. august 2010 Jeg gikk ned de 14 kg'ene jeg la på meg, puppene krympet fra stor D til liten C, oppdaget plutselig alle strekkmerkene. Humøret er det samme gamle. Huden ble ganske uren.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #159 Skrevet 14. august 2010 Jeg slutter på p-piller for ca 9 mndr siden, og etter 6 mndr fikk jeg sinnsykt mye kviser! Først kom de i ansiktet, de var kjempe vonde og nesten bylle aktig :S , så kom de neders på ryggraden... -og jeg som aldrig har vært plaget av kviser, skulle nå være 27år og se ut som en pizza! Jeg dro til legen og hun satte meg på Diane og jeg fikk Dalacin til og smøre på om det skulle dukke opp flere.. Diane funket kjempe fint, men jeg har lagt på med 8kg, er super irritabel og på grensen av deprimert hele tiden, 0 sexlyst og mere utflod ! Jeg har vært plaget med depresjoner i alle år og aldrig funnet ut noe om noenting! -ut og inn hos leger og psykologer, og først nå tror jeg faktisk jeg har funnet løsningen!(JEG og IKKE alle disse spesialistene!) P-pillen! Jeg sluttet med Diane IDAG, jeg skal aldrig mere ha i meg noe som er eller kommer i nærheten av disse prevensjons middlene! -og jeg skal ringe legen min imorgen den dag og KREVE at jeg får noe som faktisk hjelper imot kvisene, ikke bare smører på når de først KOMMER Jeg er så sinnsykt irritert her jeg sitter og tenker igjennom all dritten p-pillen kan ha årsak til med tanke på min psykiske helse oppgjennom årene, at jeg vil spy!! Jeg sier velkommen til mere menssmerter, (og jeg har som vanlig de som får en til og gå ned i kne av smerter) mindre pupper, (som alle selvsagt får etter en går ned ett par kg) og kondom/pessar bruk!! SVINERI!!!! Dette er er akkurat som å lese om meg selv!! Skummelt!! Jeg slutter herved på Diane IGJEN, denne gangen for godt!!
cyanid Skrevet 17. august 2010 #160 Skrevet 17. august 2010 Dette er er akkurat som å lese om meg selv!! Skummelt!! Jeg slutter herved på Diane IGJEN, denne gangen for godt!! Samme her, 3-4 år med psykologer som ikke har peiling, føler meg feit og sliter med anorexia (SIKKERT pga den oppblåste p-pille magen! og en personlighet jeg ikke kjenner igjen! Nå har jeg lest om dette siden 9 i dag morges, og jeg slutter med mine mercilon på dagen, selv om det er 6 dager igjen på brettet, dette er jo reine psyke-giften! Går ikke ut brettet etter å ha lest side opp og side ned om disse herlige hormonene, nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå