Gå til innhold

P-piller..slutte?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nå har jeg nesten vært pillefri i en uke, men kjenner egentlig ingen forandringer, sikkert for tidlig :) Men jeg har hatt en rar metallignende smak i munnen, litt fra og til i hele dag, og av og til en rar "kvalme"fornemmelse, ikke akkurat kvalm, men, vanskelig å forklare. Kan dette ha noe med pilleslutten? Aner ikke jeg, for har ikke kjent dette før liksom :gjeiper:

Ikke for å skremme deg, men du har ikke blitt gravid da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke for å skremme deg, men du har ikke blitt gravid da?

Neida, det jeg ganske sikker på at jeg ikke er. Er bare en uke eller så siden jeg sluttet, og jeg har tatt pillene slavisk, hehe... Men det finner jeg jo garantert ut om en treukers tid når jeg skal ha mensen. Kommer den ikke får jeg ta en test, men jeg tviler på at jeg er gravid. Men takk for svar uansett :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Line_*
Skrevet
Jeg slutter for ca 6mnd siden og fikk litt mer uren hud, men ikke noe å klage på :)

gikk fra en DD til en C i bh da :snurt:

men jeg sluttet fordi jeg fikk vestubulit som er et helvete! synes det virkelig er en skam at det er så mange bivirkninger av p-pillen som ikke blir nevnt! Jeg gikk på pilla i ca 3år og leste grundig alle bivirkninger om og om igjen og det er så lite som er nevnt. dette burde virkelig gjøres noe med! Jeg får bare lyst til å kjefte ned alle som sier at p-piller er så superbra og uten feil! hadde jeg visst alle bivirkninger hadde jeg definitivt ikke brukt det og heller brukt kondom. Jeg har ikke kunnet hatt sex p.g.a. pilla på snart 8 mnd... :sukk:

Jeg har det AKKURAT som deg, og nå fikk jeg litt håp! Jeg sitter å vurderer å slutte på p-pillen fordi jeg tror jeg har vestubulitt, men hører så mye rart (dvs. de fleste er usikre på alt som har med vestubulitt å gjøre, til og med leger :kjefte:)

Funka det på deg altså? Eller gjorde du noe annet i tillegg? Jeg er ikke no "skrekk-eksempel" og kan ha samleie, men har kjenner jo at det gjør litt vondt så skjønner at jeg ikke kan fortsette og overse dette... :(

Gjest Katrine l
Skrevet

Hei alle som har sluttet på pilla (har gått på i 3 år), jeg vurderer det samme for de samme grunnene dere snakker om.

Men kan man bare slutte på dagen? Jeg er vel omtrent midt i et brett, må jeg vente til jeg er ferdig med brettet?

Gjest Gjest
Skrevet

Gikk ned 14 kg, fikk uren hud og skrukkete pupper - 80 D til 80 B/C ;)

Skrevet
Hei alle som har sluttet på pilla (har gått på i 3 år), jeg vurderer det samme for de samme grunnene dere snakker om.

Men kan man bare slutte på dagen? Jeg er vel omtrent midt i et brett, må jeg vente til jeg er ferdig med brettet?

Tror det anbefales å ta hele brettet ut. Du kan lese litt om å slutte på p-piller på lommelegen :)

Gjest Emera
Skrevet

Jeg prøvde p-ringen for en stund siden, den har jo fått så mye god omtale. Men jeg har aldri vært så dårlig før! Voldsom kvalme, sterk og økende hodepine, svimmelhet og depresjon. Så jeg klarte ikke å vente ut "syklusen," for sånn kunne jeg ikke gå. Hodepinen gikk gradvis over på et døgn, men resten sliter jeg med ennå, tre uker etterpå. Det blir bedre smått om senn, da. En ny "mens" fikk jeg også, og en del kviser.

• 3 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nå lurer jeg på noe ganske viktig. Jeg har alltid tatt p-pillen min kl 21.30. Og nå har vi stilt klokken en time fremover, må jeg ta den 20.30 da? Vil helst ta den til samme tid, altså 21.30. Men hvis jeg gjøre det nå, så er det jo en time etter jeg egentlig skulle, og da er jo det egentlig det samme som å ha glemt å tatt en. Jeg bruker yasminell. Noen som vet hva jeg kan gjøre? :-S

Gjest Niema
Skrevet

Du kan fortsette å ta pilla kl 21.30 som vanlig, det er ikke noe problem :) Man skal ta den på ca samme tid hver dag, men må ikke være på minuttet ;) (eller timen for den saks skyld)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tok min siste pille i går, og krysser fingrene for positive forandringer! :jepp:

Startet på Mercilon for 7 mnd siden, ble litt lei av kondom med fast partner.. :ler: Noen mnd før jeg startet fikk jeg mer og mer kviser, og håpet derfor på at pillene kanskje kunne ha en positiv effekt på disse..virket egentlig ikke sånn, men huden har nå roet seg igjen :) av en eller grunn føler jeg at dette har skjedd naturlig og ikke har noe med pillene å gjøre.

De siste 3-4 mndene har jeg lagt på meg ca 5 kg, delvis pga av vannsamlinger og at jeg har fått en heelt crazy appetitt etter jeg begynte med p-piller :tristbla: jeg som egentlig ikke trenger så mye mat..

Merker også at jeg hadde det mye bedre før pillene, var en langt mer positiv og blid person da! Den siste tiden har jeg liksom mistet litt av evnen til å bry meg om andre, blitt fullstendig bitchy!

Er derfor ferdig med å utsette kroppen min for dette, og sier heller ja takk til litt uren hud, 5 kg mindre og et lystigere sinn enn kvisefri hud og helveteshumør! Hadde forresten også mye større sexlyst før pillene og ble våtere!

Tror dere jeg vil miste de kiloene jeg har lagt på meg, i og med at jeg ikke har gått på pillene særlig lenge? Og er det stor sannsynlighet for at kvisene kommer snikende?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen her som bruker/har brukt yasminelle?

Noen som har lagt på deg eller fått større pupper av de?

Håper jeg, mine er mini og da mener jeg mini. Og føler meg bare fæl med små pupper.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Nå har jeg vært pillefri i 2 måneder (høres ut som en ex-junkie jo :fnise: ). Jeg mener bestemt jeg har blitt mindre aggressiv og mindre krass. Har fått litt kviser, men ikke noe nevneverdig, har alltid hatt en og annen kvise, det går jo an å skjule, så det er ingen problem for meg. Føler også at magen min har gått litt "ned". Har liksom vært litt oppblåst siste årene. Mensen kommer en dag eller to senere enn på pillen, og de kraftige blødningsdagene kommer senere, i tillegg blør jeg mindre. Har ikke noe særlig med menssmerter, faktisk litt mindre enn før jeg sluttet på pillen! Ellers tror jeg ikke jeg ikke det har "skjedd" noe annet ettet jeg sluttet. Det er i alle fall deilig å slippe å spise pillere hver dag, selv om det ikke er så superkjekt med kondom.

Angrer ikke på at jeg sluttet :)

Endret av Miam
  • 2 uker senere...
Gjest Puslemor
Skrevet

Sluttet med Yasmin for ca 2 uker siden fordi jeg ikke hadde flere ganger på resepten. Har ikke bestemt meg enda om jeg skal fortsette, prøve noe nytt eller slutte ????

Jeg og kjæresten bor sammen, men har ikke sex lenger pga at han er usikker påsine følelser for meg. Uansett hvis vi fortsetter å være sammen er det ikke aktuelt med kondom fordi han ikke vil bruke det...

Så derfor er jeg ganske så usikker på hva jeg bør gjøre!!!

Noen forslag???

Skrevet

De første mensene etter pilleslutt var sykt vonde. Puppene krympet. I tillegg var jeg tilbake til kraftige blødninger(som var grunnen til at jeg begynte på p-piller)

Skrevet

Sluttet med Yasmin for ca 2 uker siden fordi jeg ikke hadde flere ganger på resepten. Har ikke bestemt meg enda om jeg skal fortsette, prøve noe nytt eller slutte ????

Jeg og kjæresten bor sammen, men har ikke sex lenger pga at han er usikker påsine følelser for meg. Uansett hvis vi fortsetter å være sammen er det ikke aktuelt med kondom fordi han ikke vil bruke det...

Så derfor er jeg ganske så usikker på hva jeg bør gjøre!!!

Noen forslag???

Vel, hvordan stiller du deg til en eventuell graviditet?

Skrevet

Fått litt mer kviser i det siste. Ikke sånn kjempemange, men en og annen byllignende kvise, midt på kinnet for eksempel. Ikke så fryktelig gøy, men... Bedre enn å gå på pillen :) Får heller være nøye med ansiktsrens og slike ting.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen her som bruker/har brukt yasminelle?

Noen som har lagt på deg eller fått større pupper av de?

Håper jeg, mine er mini og da mener jeg mini. Og føler meg bare fæl med små pupper.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sluttet for 1 år siden ca

Har ikke gått ned eller opp i vekt, ikke merket noe på puppene heller.Mensen er litt mer smertefull og varer ca 1-2 dager lenger enn på pillen.Har lettere for å få kviser nå enn før.

Merker det veldig på humøret.På pillen var humøret mer stabilt. Det siste året har vært et skikkelig hormonkjør,humøret har svinget veldig bare i løpet av en dag. Men føler det har stabilisert seg litt de siste 2 mnd.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på Mercilon for tre uker siden... Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med mensen, har hatt kraftige og smertefulle menstruasjoner før pillen, men fant ut at jeg ikke ville proppe meg med hormoner lenger.

Har forøvrig fått økt libido og humør :)

• 1 måned senere...
Gjest maaali
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 26 år, som har gått på P-piller i ca. 7 år i strekk..Først Trionetta, og så Yasminelle. Nå vil jeg slutte, vil ikke tulle mer med kroppen min.. Det er ikke så farlig om jeg blir gravid, jeg og samboeren har planlagt barn om ca. et år. Men kan gjerne vente et halvt år ca. før jeg blir gravid. Nå har jeg tatt min siste pille, men er litt urolig for hvordan kroppen vil reagere. Får jeg masse kviser? Blir mensen uutholdelig vond? Kommer jeg til å gå ned de kiloene jeg la på meg da jeg begynte på pillen?

Noen erfaringer?

Og hvilken prevansjon skal vi bruke? Blir vel kondom, men har lest litt om Pearly..Litt usikker på om det er verdt pengene. Noen som bruker Pearly? Fornøyd?

Jeg sluttet for 3 måneder ca. og jeg begynner fort å gråte av filmer som jeg aldri gjorde når jeg gikk på pillen, og får ømme brystvorter.. Er ikke særlig behaglig. Føler meg pysete enn det jeg var når jeg gikk på pilla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...