Gå til innhold

P-piller..slutte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmmm... Sånn som du skriver så lurer jeg bare enda mer på å slutte. Har ikke slutta ennå jeg. Det er liksom så greit å bare fortsette og la det sture og gå.

Kan jeg spørre hvilken prevensjon dere bruker nå da? :)

Så flott at du har "fått tilbake deg selv"! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hmmm... Sånn som du skriver så lurer jeg bare enda mer på å slutte. Har ikke slutta ennå jeg. Det er liksom så greit å bare fortsette og la det sture og gå.

Kan jeg spørre hvilken prevensjon dere bruker nå da? :)

Så flott at du har "fått tilbake deg selv"! :jepp:

Her i huset går det på kondomer (latex frie pga alergi) og Lady Comp. Kjøpt brukt for 2måneder siden og har fått 4 grønne dager hittil. Veldig uvandt å sex uten kondom... Men ikke å forrakte!

Test 2-3 måneder uten p-piller, er da bare å gå tilbake på pillen vis det ikke funker!

Så absolutt verdt en test!!

Skrevet

Jeg har også lurt på den Lady Compen, men har ikke funnet så veldig mange brukte. Også har jeg kun funnet noen som er fryktelig dyre! Har ikke råd til 4-5000 akkurat nå på en slik altså :sjenert:

Ja, tror jeg skal ta å prøve. Lurt å snakke med lege først kanskje? (Har ikke fastlege her jeg bor nå, siden jeg ikke kommer herfra, men tror dere det går bra å snakke med en som ikke er fastlegen min?)

Skrevet

Slenger meg på denne tråden jeg. Har ikke lest alle innleggene, men jeg vurderer å slutte på pilla. Har gått på den i 5 år nå, og etter at jeg begynte har jeg hatt lette depresjoner, blir veldig fort lei meg over småting, og har veldig liten energi til å gjøre ting (før var jeg aktiv og gjorde ting hele tida, full timeplan, og jeg likte det)! Sexlysten er så og si fraværende også :(

Men vi vil ikke ha barn enda (men begynne å prøve om 1-2 år kanskje), og jeg synes det er vondt med kondom. Hva gjør man da liksom? Bare satse på at det går bra? Hoppe av i svingen synes jeg høres komplisert ut, og risky.

Skrevet

Hvis man slutter på prevansjon og har brukt det i mange år, kan menstruasjonen utebli da i en lengre periode?

Eller fortsetter den som normalt?

Skrevet

Vis det er vondt med kondom så prøv å bruk Durex Avanti Ultima.

Denne er latex fri,(Men DYR, 130kr for 5stk! Vi kjøper i utlandet når jeg er på tur der)

vi hadde problemer med at dama vart SÅR etter sex. Bytte til latexfri fiksa den biffen. Ikke dumt å bruke glidemiddel heller vis en ikke er skikkelig våt.

Hoppe av i svingen er ikke noe å satse på vis det ikke er farlig at det dukker opp en unge plutselig....

Skrevet

Hvis man slutter på prevansjon og har brukt det i mange år, kan menstruasjonen utebli da i en lengre periode?

Eller fortsetter den som normalt?

Skrevet

Wow. Nå blir jeg skremt etter å ha lest litt på denne tråden.

Har aldri brukt p-piller da, men p-plaster i åtte år. Og vil vel snart slutte. Har aldri, hverken før eller etter at jeg begynte med p-plaster, hatt menssmerter. Men begynner jo nesten å lure på om jeg har blitt mer amper??? :sukk: Kanskje fått litt renere hud, men det tenkte jeg vel var alderen. Men jeg kunne godt gått ned noen kilo... :ler:

Noen som har merket noe etter å ha sluttet med p-plaster???

Gjest Gjest_Quiet_*
Skrevet

Jeg sluttet på pillene i mars etter å ha gått på disse i 11 år. Jeg stoppet på grunn av bivirkninger, etter å ha prøvd forskjellige p-piller i flere år. Legen mente at jeg var følsom for hormonforandringer.

Erfaringer etter å ha vært pillefri i 10 måneder:

- De første to månedene hadde jeg mens som når jeg gikk på pillene Den var regelmessig og vedvarte bare noen dager, ingen smerter. Det var akkurat som om kroppen ikke hadde fått med seg endringen.

- Deretter var det stopp. Ingen mens på ca. et halvt år! Nå kom imidlertid de store vonde hormonelle kvisene og fett hår. Jeg har aldri slitt med fett hår noensinne, og var heller ikke særlig plaget av kviser før jeg begynte på pillene i tenårene.

- Så kom endelig første mens (i voldsomme mengder), og det var som om kroppen nesten pustet lettet ut. Håret var ikke fett lenger og kvisene roet seg i en periode. Libido var også endelig tilbake :-)

- Nå har det imidlertid gått 7 uker siden første og så langt eneste mer normale mens, og nå er både håret og huden helt krigssiden igjen. Håper nesten at den neste er rett rundt hjørnet...

Lurer veldig på å besøke legen snart. Vi er i en livssituasjon hvor vi er klare for å få barn. Det virker imidlertid som om kroppen min ikke er helt klar... Kvisene er også både vonde og lite sjarmerende.

Skrevet

Ser det er mange som lurer på det samme her!! Hva skjer når man slutter på P-piller?? Og ser også ut som mange har sluttet akkurat nå også, slik som meg :fnise:

Jeg slutter på Diane 1.Feb-2010 og har brukt dem uten stopp i over 13-14 år. Jeg begynte på Diane som tenåring for å ta knekken på uren hud, slik som de fleste her har gjort. Og jeg har meget pen hud i dag uten kviser.

Men etter å ha gått på P-piller og ikke hatt sex i nå snart 4 år, er vel det på tide å slutte. Snakk om bortkastet prevansjon :jepp:

Jeg har også holdt igjen pga frykt for å få styggere hud og økt kroppshår. Diane holder dette i sjakk hos kvinner.

SÅ DETTE BLIR SPENNENDE! :sukk:

Nå har det gått kun få dager, så nå merker jeg ingenting. Men lover å skrive her så fort jeg får noen forandring. Og dere andre som har sluttet nå må også skrive erfaringer :skravle:

Skrevet

Brukte trinordiol fra jeg var 16 til jeg var 22. Skjedde ikke noe som helst med meg og etter tre uker var jeg gravid.

Skrevet

Dere som har slutta: Konfronterte dere med lege først? Blir sånn et styr om jeg må skaffe meg fastlege her hvis jeg egentlig ikke trenger det. :sjenert:

*liker ikke å gå til lege uten grunn*

Gjest Gjest_Rosemary_*
Skrevet

Jeg slutter for ca 6mnd siden og fikk litt mer uren hud, men ikke noe å klage på :)

gikk fra en DD til en C i bh da :snurt:

men jeg sluttet fordi jeg fikk vestubulit som er et helvete! synes det virkelig er en skam at det er så mange bivirkninger av p-pillen som ikke blir nevnt! Jeg gikk på pilla i ca 3år og leste grundig alle bivirkninger om og om igjen og det er så lite som er nevnt. dette burde virkelig gjøres noe med! Jeg får bare lyst til å kjefte ned alle som sier at p-piller er så superbra og uten feil! hadde jeg visst alle bivirkninger hadde jeg definitivt ikke brukt det og heller brukt kondom. Jeg har ikke kunnet hatt sex p.g.a. pilla på snart 8 mnd... :sukk:

Skrevet
Dere som har slutta: Konfronterte dere med lege først? Blir sånn et styr om jeg må skaffe meg fastlege her hvis jeg egentlig ikke trenger det. :sjenert:

*liker ikke å gå til lege uten grunn*

jeg sa det til legen og gynekologen, men det er jo ikke nødvendig. mulig du bare kan be resepsjonsdamen om å si det til legen? da slipper du å betale, og det krever jo ikke 20 min. det sparer nok alle tid :)

derfor vi har telefon :ler:

Gjest frøken løken
Skrevet

Nå har jeg slutta på p-piller i en uke (etter inspirasjon fra denne tråden), og har allerede merket forskjeller. Men ikke akkurat de forskjellene jeg hadde håpet på. Har gått OPP 3 kg (på en uke!), og fått veldig ømme/hovne brystvorter. Puppene er like små som de alltid har vært (tror ikke de kan krympe til å bli mindre). Kvisemengden er også den samme.

Men jeg skal kanskje gi det litt tid før jeg merker noe på humøret og sexlysten?

Må man si noe til legen da? Jeg bare slutta jeg, etter at de hvite pillene på siste brett var ferdige..

Skrevet

Jeg gadd ikke å si noe til legen, så nå har jeg også slutta! Tok siste "sukker"pille på fredag. Så nå er jeg spent på om jeg merker noen forandringer :Nikke:

Skrevet

Nå har jeg nesten vært pillefri i en uke, men kjenner egentlig ingen forandringer, sikkert for tidlig :) Men jeg har hatt en rar metallignende smak i munnen, litt fra og til i hele dag, og av og til en rar "kvalme"fornemmelse, ikke akkurat kvalm, men, vanskelig å forklare. Kan dette ha noe med pilleslutten? Aner ikke jeg, for har ikke kjent dette før liksom :gjeiper:

Skrevet

Jeg gikk på Diane en periode, og det tok knekk på kvisene - som aldri har kommet tilbake etter det :-)

Gjest Fortvilet (gjest)
Skrevet

Hei alle jenter med og uten p-piller :)

Sitter her litt fortvilet etter å ha sluttet på yasmin for snart 1 mnd siden.

Fikk ganske kjapt kviser, ganske mye også og plages en del med det, fikk eggløsning og rundt den tiden var humøret strålende...men så...

kom depresjonen som lyn fra klar himmel. Føler at alt er håpløst, gråter for ikke noe og vil bare sove.

Noen her inne som har opplevd lignende? Trenger sårt å høre fra dere..

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...