Gå til innhold

P-piller..slutte?

Fremhevede innlegg

Gjest Alvebruden
Skrevet

Jeg gikk på Trionetta i ca 9 år. Slutta for snart 2 år siden. Etter at jeg slutta har jeg fått litt uren hud, men fikser det lett med renseprodukter. (før fikk jeg bare en stakkarslig liten kvise ved menstider) Faktisk fått mindre mensmerter :), ømme bryst fra mens til eggløsning, rar og oppblåst i magen og stikkinger og strekk ved eggløsning. (som gjør sinnsykt vond :( ) I begynnelsen var kroppen helt spinnevill, og jeg trodde jeg var gravid hver mnd. :skratte:

Det er nok forskjellig fra person til person. Men dette var forandringene jeg merket, og tror neppe jeg kommer til å gå tilbake til pilla igjen.

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på mercilon i nesten et år nå, og jeg merket også at jeg ble mer agressiv, at jeg mistet sex-lysten og jeg gikk vel ca 10 kg opp i vekt. Nå har jeg veldig lyst til å slutte med de for å bli "meg selv" igjen, men er redd for at det skal ende med at jeg bare mer opp i vekt?? det er det noen som har fortalt meg. Noen som har erfaringer med dette?

:)

Skrevet
Hei! Jeg er ei jente på 26 år, som har gått på P-piller i ca. 7 år i strekk..Først Trionetta, og så Yasminelle. Nå vil jeg slutte, vil ikke tulle mer med kroppen min.. Det er ikke så farlig om jeg blir gravid, jeg og samboeren har planlagt barn om ca. et år. Men kan gjerne vente et halvt år ca. før jeg blir gravid. Nå har jeg tatt min siste pille, men er litt urolig for hvordan kroppen vil reagere. Får jeg masse kviser? Blir mensen uutholdelig vond? Kommer jeg til å gå ned de kiloene jeg la på meg da jeg begynte på pillen?

Noen erfaringer?

Og hvilken prevansjon skal vi bruke? Blir vel kondom, men har lest litt om Pearly..Litt usikker på om det er verdt pengene. Noen som bruker Pearly? Fornøyd?

Nå snakker jeg bare for meg selv, for det er jo så mange ulike erfaringer her. Jeg sluttet med hormonprevensjon i mai. Jeg er en av dem som reagerer lite tilfredsstillende på denne typen preparater, både med nedsatt libido (libido helt borte er vel mer sannheten), humørsvingninger og depresjoner (yasmin), allergi mot gummi (p-ring), blemmer (plaster)...og konstante småblødninger i mer enn 6 måneder fikk jeg på kobberspiralen. :sukk:

Jeg har enda ikke fått i gang en normal syklus. Eggløsning uteblir. Jeg har hvertfall ikke hatt eggløsningsslim. Jeg bruker nå Pearly og FAM(jeg sjekker sekret). Selv om Pearly er best ved stabile sykluser, noe jeg håper og tror at jeg vil få innen ett års tid, så er det greit å få disse grønne, røde og gule dagene. Jeg har hanket inn en stor pose på nettet med blandede typer kondomer til de dagene jeg ikke er sikker. Mannen min og jeg ønsker nemlig ikke barn helt enda, dog er det ikke fullstendig krise om det skulle skje.

Jeg har hverkan lagt på meg, eller gått ned i vekt siden jeg sluttet på prevensjonen. Mensen der i mot kommer som lyn fra klar himmel. Ingen murringer, inngen spotting, bare *pang* her er jeg! :overrasket: Så jeg har alltid en tampong og to med meg i veska og i skolesekken. Menssmertene er kraftigere, men det er ikke verre enn å ta en ibux eller to på det verste. Dessuten har jeg færre bløningsdager!

Jeg kjøpte min Pearly brukt, og er fornøyd. Dette til tross for min ustabile syklus. Ønsker dere barn siden, kan du jo heller sikte på en ladycomp eller babycomp brukt? På finn.no er det jevnlig noen til salgs.

Skrevet

Jeg brukte Trionetta i maange år, og sluttet for ca. 2 år siden. Jeg fikk litt økt utflod like i etterkant, men normalisert nå. Sterkere mens og menssmerter, og gjerne en et par megakviser på hake like før mens. Er fortsatt en utålmodig bitch uka før mensen. Har ikke lenger kronisk hodepine, som jeg da jeg gikk på p-piller, men som ingen tenkte på at var grunnen til hodepinen. Et nytt liv for meg iallfall :)

Skrevet

Til deg som gjekk opp så mykje: nokre p-piller gjer auka matlyst.

Til TS: her skjedde det ingenting, anna enn at eg fekk mensen med normalt mellomrom igjen, og ikkje så på timen som med piller.

Skrevet

Jeg føler meg bedre etter jeg sluttet på p-pillen. Kan ikke helt forklare det, men det føles mer ekte, på en måte. Jeg er en av dem som fikk mindre sexlyst av p-piller, så den er heldigvis ordentlig tilbake nå :) En negativ ting er at puppene har blitt litt mindre. Hadde håpet jeg kanskje skulle gå ned litt også, men neida, bare puppene :roll:

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Hiver meg på denne tråden jeg....

Er det noen her som etter p-pilleslutt ikke var fornøyd med hva som skjedde (mere kviser etc) og begynte på p-pillen igjen? Tok det da lang tid til ting ble som da man gikk på pillen?

....er så redd for nye kviseutbrudd og uregelmessige blødninger.....

Og, har man virkelig ingen erfaringer med langtidsvirkningene av p-piller?? :unsure:

Skrevet

Hvis det er kvisene som er ankepunktet, så finnes det mange midler mot dette. Både reseptbelagte og reseptfrie.

Skrevet

Jeg er 24 år og slutta på mercilon for 4 uker siden. Mista sexlyst, og ble fort lei meg og hadde ofte soppinfeksjon.

Foreløpig har jeg kun merka endring i at jeg har fått noen små kviser, og litt mer utflod..

Hvor lang tid tok det før dere merka endringer i humøret?

Skrevet
Jeg er 24 år og slutta på mercilon for 4 uker siden. Mista sexlyst, og ble fort lei meg og hadde ofte soppinfeksjon.

Foreløpig har jeg kun merka endring i at jeg har fått noen små kviser, og litt mer utflod..

Hvor lang tid tok det før dere merka endringer i humøret?

Mista du sex-lysten ogsånn da du sluttet på dem eller mens du gikk på dem?

Skrevet

Tror nok hun mener at hun mistet lysten når hun gikk på pillene. De fleste p-piller har nedsatt libido som en vanlig bivirkning.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet
Hvis det er kvisene som er ankepunktet, så finnes det mange midler mot dette. Både reseptbelagte og reseptfrie.

Hei Saeria :o)

Jo, jeg vet det finnes midler, jeg har vært gjennom en Roaccutan-kur tidligere, er det jeg er litt redd for å måtte ta igjen... derfor jeg lurte :o)

Skrevet

Mista sexlysten når jeg gikk på p-piller ja... Har ikke kommet tilbake ennå iallefall :(

Vært uten p-piller i 4 uker.

Skrevet
Mista sexlysten når jeg gikk på p-piller ja... Har ikke kommet tilbake ennå iallefall :(

Vært uten p-piller i 4 uker.

Det gikk sånn to måneder før jeg merket noe, egentlig. Det kom veeldig gradvis. Nå er det over tre måneder og det begynner å bli som før :)

Skrevet
Det gikk sånn to måneder før jeg merket noe, egentlig. Det kom veeldig gradvis. Nå er det over tre måneder og det begynner å bli som før :)

Det var godt å høre :) Jeg får bare gi det litt mer tid..

Skrevet
Det var godt å høre :) Jeg får bare gi det litt mer tid..

Jeg var også slik først, redd for at det ikke var p-pillene sin skyld men at det var noe galt med meg. Men så slappet jeg litt av etterhvert, og før jeg visste ordet av det hadde jeg sex to ganger daglig igjen :) Håper det ordner seg for deg.

Skrevet
... og før jeg visste ordet av det hadde jeg sex to ganger daglig igjen :)

Lucky bastard!

Skrevet

Jeg byttet fra Microgynon og over på Yasminelle fordi jeg var litt plaget med kviser om vinteren da jeg gikk på microgynon.

På Yasminelle EKSPLODERTE huden, og jeg var full av kviser på nedre halvdel av ansiktet, fra oversiden av munnen og ned på en måte. Jeg holdt ut dette, og etter en 3 måneders tid avtok kvisene noe. Nå har jeg gått på yasminelle i ca 9 måneder, og huden er fortsatt ikke bra, selv om den er betydelig bedre. Jeg plages en del av kviser i hakeområdet, og litt på sidene av munnen (der hadde jeg ALDRI hatt en kvise før Yasminelle). Nå har jeg lyst til å bytte p-piller eller eventuelt slutte helt om dette er det beste. Jeg er imidlertid livredd for en slik reaksjon som jeg fikk av yasminelle, for det var helt forferdelig, og jeg ble ganske deprimert av å se ut som en slagmark i ansiktet.

Jeg er 23 år, og føler at huden min nå er som en 16åring, selv om den er mye mye bedre enn for en tid tilbake. Jeg føler jeg burde være ferdig med kviser nå... Noen råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...