Gå til innhold

Hva koster en ridehjelm?

Sørlandsmamma

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 6,5 år skal på 13 ukers ridekurs etter påska... Tenkte jeg skulle kjlpe hjelm, litt paranoid for lus i lånehjelmene ;)

Men hva sånn ca koster en hjelm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_mamma_*

Nå kan man vel få ridehjelm i flere prisklasser.

Det selges ridehjelmer på Europris, Felleskjøpet og Obs. Vet ikke hvor mye disse koster, men jeg kjøpte hjelp til min datter på en hestebutikk, og betalte ca 750,-for den.

Jeg valgte å kjøpe både vest og hjelm på hestebutikken da jeg ikke vet hvordan kvaliteten er på utstyret på disse billigkjedene. Når det gjelder sikkerhet så velger jeg å betale for det, så kjøper jeg heller annet utstyr og klær der jeg kan få det billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nå er jeg ganske sikker på at alt sikkerhetsutstyr til ridning må godkjennes med CE merke i Norge, hvis jeg ikke tar helt feil. Kjøper du på billige steder, så kan du se om ridehjelmen er merket med CE EN 1384, som viser at denne er testet i henhold til reglene for slikt ridehjelmer etter europeisk standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cath.

Du kan også gå inn på [post=http://horze.com]Link til horze.com . Kjøpte ridehjelm til meg og ungene der som både var sikkerhetsmerket og kunne reguleres, noe som er veldig greit til hoder som vokser. Kostet mellom 350- 400 kr. De har også en barnehjelm som heter saferider til 229 kr, som fås i størrelser mellom 50-56. Sistnevnte har også sikkerhetsgodkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cath.
Du kan også gå inn på [post=http://horze.com]Link til horze.com . Kjøpte ridehjelm til meg og ungene der som både var sikkerhetsmerket og kunne reguleres, noe som er veldig greit til hoder som vokser. Kostet mellom 350- 400 kr. De har også en barnehjelm som heter saferider til 229 kr, som fås i størrelser mellom 50-56. Sistnevnte har også sikkerhetsgodkjenning.

Linken funket ikke da jeg prøvde den (kanskje jeg er litt klønete...), men du kan altså søke på horze.com , så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelmen og vesten på Europris er godkjente. Hjelmen koster 500 kr. Bor du i nærheten av Sverige er det lign butikker der som selger ride utstyr. Det er også mer utvalg i svenske heste utstyrsbutikker. Lykke til med ridekurs til din datter. Heldig hun som får begynne med hest. Rir selv, er voksen, men koser meg veldig med hestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...