roxiehart Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hei dere, Jeg skal være toastmaster i min venninnes bryllup, og jeg sitter og pønsker på hva som skal være min "røde tråd" når jeg introduserer de ulike talerne. Så langt har jeg tenkt på fødselsår (hva skjedde det året taleren ble født), stjernetegn (hva sier horoskopet om personen/for i dag?) og yrke. Men jeg vet ikke om jeg har funnet det riktige emnet enda. Har dere noen tips, f.eks hva som har fungert bra i bryllup dere har vært i ol.? Thanks
Frey Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Toastmasteren vår introduserte ikke talerne, men hadde skaffet frem en sauebjelle som han plasserte foran de forskjellige talerne etter tur. Talerne skulle da ringe med bjella når de ville holde talen. På den måten kunne de forberede seg litt, evt gå på do eller ut og ta en røyk først. Samtidig visste de jo at de kunne ikke drøye den for lenge - bjella skulle jo videre. Fungerte kjempebra og har fått tilbakemelding fra talerne om at de likte at de fikk bestemme selv når de skulle reise seg.
roxiehart Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2008 Takk for svar! Jeg tror ikke det vil passe med denne måten i det bryllupet jeg skal i da. Noen flere gode forslag?
LilleEkorn Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 (endret) Var en gang i et bryllup hvor toastmasteren introduserte takk-for-maten taleren på en morsom måte. Alt var selvsagt avtalt spill, men det var det ingen som tenkte over der og da Jo, toastmasteren reiste seg og viste frem en post-it lapp, og sa at under en av stolene var det festet en slik, og den som hadde fått den måtte reise seg og takke for maten.. Skal si folk ble litt stresset en stund.. Også fant jeg denne siden på nettet:http://www.silnes.com/raad_og_tips.htm Masse tips og råd til både toastmaster og brudepar! Endret 14. mars 2008 av *Siri*
Kanutten Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Var en gang i et bryllup hvor toastmasteren introduserte takk-for-maten taleren på en morsom måte. Alt var selvsagt avtalt spill, men det var det ingen som tenkte over der og da Jo, toastmasteren reiste seg og viste frem en post-it lapp, og sa at under en av stolene var det festet en slik, og den som hadde fått den måtte reise seg og takke for maten.. Skal si folk ble litt stresset en stund.. Også fant jeg denne siden på nettet:http://www.silnes.com/raad_og_tips.htm Masse tips og råd til både toastmaster og brudepar! Takk Siri. Her var det masse nyttig.
Bomull Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Kanskje du kan fortelle en liten historie om brudeparet før hver taler? Evt si noe generelt om den rollen hver taler har (bror, søster, mor, far, venn, tante, onkel osv). Nå tenker jeg ikke spesifikt på akkurat den taleren, men si noe om det å ha en bror eller søster etc? Selv la jeg inn små gullkort fra barn som handlet om kjærlighet og bryllup hver gang jeg sa noe.
Gjest fregnetryne Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Jeg synes det er en god ide å la alle gjestene introdusere hverandre hver i sær. På en måte som avis-leken. Senere kan man ta en drikkelek for å bli bedre kjent. f.eks den der hvor man teller til sju.
roxiehart Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2008 Var en gang i et bryllup hvor toastmasteren introduserte takk-for-maten taleren på en morsom måte. Alt var selvsagt avtalt spill, men det var det ingen som tenkte over der og da Jo, toastmasteren reiste seg og viste frem en post-it lapp, og sa at under en av stolene var det festet en slik, og den som hadde fått den måtte reise seg og takke for maten.. Skal si folk ble litt stresset en stund.. Haha! Det hørtes morsomt ut! Vet du om det er noen "regler" for hvem som holder takk-for-maten tale i bryllup? Gullkorn fra barn er også kjempemorsomt - skal prøve å få flettet inn noen sånne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå