Gå til innhold

teit å teste idag? Haster!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Future_*
Skrevet

IKM er forventet på søndag, altså om 3 dager.

Eggeløsning var sånn ca. 3/03.

Fristen for å teste nå er diger, men burde jeg vente?

clearblu digital graviditetstest, kan brukes opptil 4 dager før forventet mens (står på pakken)

Jeg har ikke spist eller drukket noe enda.

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 dager etter EL er vanligvis litt for tidlig å teste.

12 dager etter EL er mer sikkert

Når de skriver opptil 4 dager før forventet mens, så er den mest rettet mot de med lange lutealfaser

Skrevet

Er den positiv så er det jo kjempeflott, er den negativ så kan du jo fremdeles være gravid, og må i såfall ta en test til senere :)

Skrevet

Jeg vil tro det er for tidlig til at en digital CB skal slå ut... De trenger med hcg for å slå ut enn de vanlig testene. Vanlige tester kan jeg derimot finne på å ta før IKM, men gjerne ikke før 11/12 dager etter eggløsning.

Skrevet
Jeg vil tro det er for tidlig til at en digital CB skal slå ut... De trenger med hcg for å slå ut enn de vanlig testene. Vanlige tester kan jeg derimot finne på å ta før IKM, men gjerne ikke før 11/12 dager etter eggløsning.

Gjør de? De reklamerer jo med at de kan brukes fra 4 dager før IKM? (riktignok ikke like sikre før IKM-dagen men...)

Skrevet

Det kommer jo an på når du har IKM det. Noen får mens 11 dager etter eggløsning, andre 16/17 dager etter eggløsning. Egentlig burde det heller stått antall dager etter eggløsning og ikke antall dager før IKM på de testene.

De digitale mener jeg trenger dobbelt så mye HCG som de vanlige CB-testene (og doblingstiden til hcg er 2-3 døgn)

Skrevet
Det kommer jo an på når du har IKM det. Noen får mens 11 dager etter eggløsning, andre 16/17 dager etter eggløsning. Egentlig burde det heller stått antall dager etter eggløsning og ikke antall dager før IKM på de testene.

De digitale mener jeg trenger dobbelt så mye HCG som de vanlige CB-testene (og doblingstiden til hcg er 2-3 døgn)

Jeg lurer rett og slett fordi jeg tok en test i dag, 13DPO, negativ, jeg forventer mens på lørdag (muligens søndag). Jeg temper og har aldri hatt så høye temperaturer som jeg har hatt de siste to dagene, i tillegg har tempen vært stabil høy siden fredag, og jeg er småkvalm (har vært det de siste 4-5 dagene)... Trodde digital CB skulle være greit siden jeg testet to dager før, men hvis vanlig CB er bedre...

Gjest Gjest_Future_*
Skrevet

Jeg velger å vente..

Imorgen er jeg på min 12 dag etter eggeløsning 3/3.

Mensen kommer alltid 14 dager etter EL hos meg.

Jeg bruker persona, og beregner mensen etter det 1. eggetegnet som jeg får på monitoren, og det stemmer alltid.

Monitoren gir meg alltid 2 "eggtegnet" etter hverandre. Den 1. eggtegnet var 2/3, da forventer jeg mensen 16/3, den 2. eggtegnet var 3/3.

Er så spent, men vet at det kan ta tid å bli gravid og jeg er kun på min første prøveperiode.

takker..

Skrevet
Jeg lurer rett og slett fordi jeg tok en test i dag, 13DPO, negativ, jeg forventer mens på lørdag (muligens søndag). Jeg temper og har aldri hatt så høye temperaturer som jeg har hatt de siste to dagene, i tillegg har tempen vært stabil høy siden fredag, og jeg er småkvalm (har vært det de siste 4-5 dagene)... Trodde digital CB skulle være greit siden jeg testet to dager før, men hvis vanlig CB er bedre...

Da ville jeg testet med en vanlig CB i morgen. Vanlig CB trenger 25 i hcg for å slå ut. Den digitale trenger 50 i hcg.

Her er en link du kan sjekke ut, der står det hcg-nivå ved antall dpo, både høyest, lavest og median.

Lykke til med testingen!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser virkelig ikke poenget med å teste FØR IKM. Det er ikke sikkert man får positivt test selv om man er gravid en gang. Eneste poenget må være å få "brukt opp" noen graviditetsteter.

Skrevet
Da ville jeg testet med en vanlig CB i morgen. Vanlig CB trenger 25 i hcg for å slå ut. Den digitale trenger 50 i hcg.

Her er en link du kan sjekke ut, der står det hcg-nivå ved antall dpo, både høyest, lavest og median.

Lykke til med testingen!

Takk, men der var ingen link? :)

...tror jeg jamen jeg stikker opp på apoteket og kjøper meg en to-pakk med vanlig CB :fnise:

Skrevet
Jeg ser virkelig ikke poenget med å teste FØR IKM. Det er ikke sikkert man får positivt test selv om man er gravid en gang. Eneste poenget må være å få "brukt opp" noen graviditetsteter.

Jeg er forsåvidt enig i det, men jeg ville så gjerne teste før vi drar på påskeferie i morgen(det er ikke like morsomt å teste hos bestemor&bestefar gitt...), og noen slår det jo ut på tidlig :)

Får se om jeg tester på nytt i morgen eller om jeg venter til lørdag/søndag... Er jo litt vel spent også :sjenert:

Gjest Gjest_Future_*
Skrevet

Tok testen jeg, klarte ikke å la være, brukte en vanlig CB.

Den var negativ, fikk minus tegnet.

Ja, ja, kan jo håpe litt enda, fram til søndag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...