Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #1 Skrevet 5. mai 2003 Det virker som det er mange har inne på forumet som vet mye om mangt og prøver derfor et lite spørsmål. Hvor lang tid kan det i verste/beste fall gå før man kan bli gravid etter å ha sluttet på p-pillen? Selvfølgelig forutsatt at man er frisk og rask på alle måter. Vet at det ikke finnes noe eksakt svar, men hva er deres erfaringer. Hilsen Undrende
lillen Skrevet 5. mai 2003 #2 Skrevet 5. mai 2003 Noen har fortalt meg at det kan være lett å bli gravid rett etter pille-bruk. Andre sier at antall år med piller, tilsvarer ca antall mnd det tar å bli gravid... Men jeg tror uansett at det er tilfeldigheter som spiller inn. Det at man treffer på egg-løsningsdagen, kan jo være tilfeldig/heldig! Dersom man har normale sykluser (m/ eggløsning) etter pillebruk, tror jeg ikke det trenger å ta så lang tid... Det er derimot mange som har problemer med manglende menstruasjon og eggløsning etter pillebruk... Hovedsaken med piller, er at de lurer kroppen til å tro du er gravid...derfor blir du det ikke. Men en annen funksjon er jo at de påvirker slimhinnene, slik at det blir vanskeligere for et befruktet egg å feste seg, og dette tror jeg kan "henge igjen" litt etter bruk også. Ikke no fasitsvar... Lillen
Montezuma Skrevet 6. mai 2003 #3 Skrevet 6. mai 2003 Selv har jg erfart at det er lett å bli gravid MED p-pilla.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå