Gå til innhold

Kjerringråd mot feber?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har fått feber igjen, og skal på jobb i helgen. Er det noen andre løsninger enn paracet som kan dempe det litt?

Har ikke piletrebark (naturutgaven av asprin), så det er ikke aktuelt. Hvitløk går dessverre ikke pga jobben.

Men finnes det noen triks jeg ikke har oppdaget?

Prøver å unngå å drikke kaldt vann, og unngå sukker. Spiser litt C-vitaminer, men har egentlig ikke helt troen på det. Fryse kommer jeg nok til å gjøre på jobb, men begrenser det så langt det lar seg gjøre.

Å, det skal bli godt med sommer!

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Det er egentlig bra å ha feber, for dette tyder på at kroppen tar seg av skaden..

Så jeg ville bare prøvd å ikke ta noe mot det, for da kan det ta lenger tid før du blir frisk. Stol på kroppens immunsystem ;)

Skrevet

Jeg vet, og jeg kan ikke fordra å ta medisiner mot feber (eller medisiner generelt). Men om jeg blir verre så sliter jeg med å fungere på jobb, og det går bare ikke.

Så får i verste fall satse på at kroppen får jobbet seg ferdig i friuken min, eller at den får fortsette med denne av-og-på feberen til den er fornøyd. (Når nå det blir)

Men må jeg, så tar jeg paracet, men skulle gjerne hatt et alternativ. Blir ofte så sløv av de, og det er ikke bra det heller.

Gjest Gjest
Skrevet

JUHUU! Jeg var feberfri i dag! Håper bare det holder ut helga.

Skrevet

Du skal få et gubberåd av meg: La feberen gå over av seg selv mens du hviler. Hvis du anstrenger deg eller presser deg selv med feber, kan du bli enda verre eller det kan ta lengre tid å bli frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...