Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg nå til påskeferien!

Vi skal stort sett holde oss i nærheten av hjemmet, men det blir nok noen dagsturer/ en overnatting til familie som er på hytta både i Nordmarka og på fjellet. Vi skal bruke ferien til å være sammen med venner, slappe av og rydde litt. Hvis det blir mulig så skal vi også ta et par skiturer og ikke minst en fest eller to...

Jeg kommer til å invitere venner på middag en kveld og vi kommer sikkert til å gå ut og spise en kveld.

Jeg pynter huset med noen få påskeegg på et ris, gult, grønt, turkis og rosa på lys og duker, gule blomster og ellers prøver jeg å ha det så ryddig som mulig.

Vi må ha:

Brød og halvstekte rundstykker

Melk

Pålegg

Egg

Bacon

Brus

Grønnsaker (herunder gulrøtter, broccoli, sopp, blomkål, salat, tomat, agurk, mais, løk)

Frukt (appelsiner, bananer og druer)

Pils

Godteri (kvikklunsj og påskegg fra freia m.m.)

Potetgull

lettbakte boller (hvis vi får kaffebesøk)

Juice

Lys

Servietter

Solbærsirup

Poteter

Fløte

+ impulshandling

Middagsmat har jeg i fryseren.

Hva med dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feire påsken??? Hvorfor?

Jeg ser bare på påsken som en ferie, akkurat som vinterferie liksom...

Skrevet

Alvelin: Høres ut som dere får en hyggelig påske med god mat og ulike aktiviteter! :jepp:

Jeg kommer til å kjøpe minst mulig godter og den slags siden jeg prøver å gå ned noen kilo... Men hvis ungene hadde vært hjemme, ville nok skapene vært fulle av sjokolade og marsipan osv osv. Men de skal altså bort. Så jeg tenker påska i år vil bestå av hovedsakelig jobbing, deretter kommer skiturer, trening, byturer, KG...og vips, der var påska over gitt. ;)

Jeg har pynta med gule tulipaner, that's it. Gidder ikke gå ned i kjelleren og hente påskapynt siden ungene reiser. De kommer imidlertid til en bestemor som er veeeldig glad i å pynte til påske!

Gleder oss til påskeferie!

:)

Skrevet (endret)
Feire påsken??? Hvorfor?

Jeg ser bare på påsken som en ferie, akkurat som vinterferie liksom...

Kanskje fordi det er hyggelig å gjøre noe annet enn det man pleier? Hvorfor syns du det er så rart? :klø:

Jeg pynter med selvmalte egg, gule lys, grønne brikker og litt påskeåynt som barnet mitt har laget opp i gjennom. I tillegg har jeg et par trollhasselkvister som jeg pynter med stoffkyllinger jeg har fått i gave.

Vi spiser ikke noe spesielt i påsken, men det pleier å bli et par middagsbesøk med lammestek. Som regel vi som går på besøk, er heldig sånn.

Jeg syns det er hyggelig å gjøre litt ekstra ut av påskedagene selv om jeg ikke feirer høytiden.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Vi tar en tur på hytta iallefall. Litt gule lys, påskeliljer og pynt sønnen min har laget i banehagen.

Ellers spiser vi vel mer snop og annen dritt enn ellers :)

Men vi feirer ikke noe. Har ikke annet å feire enn noen ekstra fridager :ler:

Skrevet

Blir bypåske med vekselvis jobbing og eksamenslesing. Kan tenkes jeg unner meg en dagstur til fjells. Ingen form for pynting. Kommer til å handle samme maten som ellers i året.

Skrevet

Kjøper inn gule blomster, påskegodteri, solo, kvikklunsj, lammesteik, egg, litt ekstra godt pålegg etc, pynter med gult og kooooser oss masse på ski på fjellet. Feirer ikke påsken i kirkelig forstand, men koser oss og nyter mange fridager etterhverandre. Deilig. :)

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Blir en pyton hjemmepåske her. Ungene skal til faren sin. Jeg er helt blakk og det blir overhode ikke kjøpt inn noe som helst. Mat blir det jeg finner i skap og fryser.

Vanligvis så er påsken for meg fri og litt ekstra god mat blandet med å være sosial.

Skrevet

Vi pleier å ta rundt to uker fri til påske tilbringer halve påsken hos mannens familie og den andre halvdelen hjemme hos oss selv. Vi pynter ikke så mye, det blir vel mest friske blomster. Spiser lammelår til middag 1. påskedag, men ellers ingen andre tradisjoner, i allefall så lenge det bare er oss to. Hjemmefra er jeg i tillegg vant til påskefrokost 1. påskedag, hvor vi også får påskeegget vårt samt at vi går rundt i huset med hver vår kurv og leter etter de små påskeeggene som påskeharen har gjemt i løpet av natten. Og så pleide vi alltid å tilbringe deler av påsken på hytta vår på fjellet med skigåing og innekos på kvelden med brettspill.

Gjest Gjest
Skrevet

Her blir det iår hjemmepåske på sparebluss, grunnet store utgifter på bilen i det siste.

Men prøver å gjøre det beste ut av det. Har vært på biblioteket og lånt masse bøker, skal låne filmer der også.

Har kjøpt litt påskepynt på billigbutikker og spiser det jeg har, påplusset med littegrann ekstra.

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

Vi handler det samme som ellers .. bortsett fra kanskje noen Anton Berg glaserte påske-egg.

Ferien skal brukes til oppussing av kjellerstuen og masse trening og turgåing. Mannen skal ha ferie noen dager så jeg gleder meg ..

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg feirer ikke påsken - men synes det er en helt topp ferie/høytid. Det er ikke så mye mas og kjas som det er i jula - mer tid til å bare kose seg og gjøre det man vil. Dessuten er det vårlig og fint ute :)

Jeg skal ikke gjøre noe spesielt - men skal ha mye fri, og skal kose meg. Det skal bli fint :)

Gjest StockDama
Skrevet

Vi feirer ikke påske, og skal ingenting spesielt. Har noen karer som skal bo her i påska, det er vel alt.

Har pynta med en liten påskekylling fra nille vi fikk hos en venn av samboeren =D

Skrevet

I påsken skal jeg hjem til mamma og pappa og søsknene mine og deres familier. Nå er det snart to mnd. siden sist gang jeg så dem (lenge for min del), og jeg savner alle vanvittig. Gleder meg så sinnsykt! :juhu:

Elsker virkelig påske selv om vi ikke direkte "feirer". Jeg skal spise masse god mat som jeg slipper å lage selv. Så får jeg påskeegg av mamma. Så skal jeg ut å sanke ris og male egg å pynte det med. Jeg skal lese masse bøker, se film og gå laange turer med hunden og nyte naturen hjemme. Så skal jeg og min søster drikke oss småfulle på rødvin og fnise kriminelt masse flere ganger i løpet av uken.

Jeg elsker påske! :jepp:

Skrevet

Jeg skal for det meste kose meg hjemme uten krim. Skal ha god mat,øl,vin og dramm. Skal ha det lunt og kosleg og ha på meg kosekjoler. Skal ha venner på besøk til lammelår, og jeg besøker også venner /naboer.

Blir uten ski på beina, men noen spaserturer kan det bli om været blir på min side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...