Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia,

Jeg liker veldig godt trenden med skjerf/pyntesjal, men jeg aner ikke hvordan jeg skal knytte skjerfet/sjalet :eeeh:

Jeg liker godt "mette marit" knuten på skjerf.

Håper noen kan forklare meg eller vet om illustrasjoner for hvordan dandere et skjerf/sjal.

Skrevet
Heia,

Jeg liker veldig godt trenden med skjerf/pyntesjal, men jeg aner ikke hvordan jeg skal knytte skjerfet/sjalet :eeeh:

Jeg liker godt "mette marit" knuten på skjerf.

Håper noen kan forklare meg eller vet om illustrasjoner for hvordan dandere et skjerf/sjal.

Er det dette som er Mette Marit knuten? Skal prøve å forklare den :S Hold skjerfet slik at endene er sammen, nesten som dette så tar du de to endene sammen og putter skjerfet rundt halsen, da har du to "skjøter" på den ene siden, mens en "løkke" på den andre siden. Putt skjøtene gjennom løkken.. :eeeh: litt vansklig å forklare :gjeiper:

Her og her (flere steder langt nede på siden) er det noen tips :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

Tror TS mener et pyntesjal, ikke et "godt gammeldags strikkeskjerf" ;)

Skrevet (endret)
Tror TS mener et pyntesjal, ikke et "godt gammeldags strikkeskjerf" ;)

Det er jo samme knute i Mette Marit uansett? Og med skjerf/pyntesjal tenkte jeg sånne som de fleste på denne siden, spesielt siden hun spurte om Mette Marit-knuten :)

Endret av jente89
Gjest Gjest
Skrevet

"Mette Marit knuten" er helt lik om den lages av silke-kashmir- skjerf eller av et grovt vinterskjerf... Jeg synes det var veldig fint illustrert av jente 89!

I oslo, drammen og sandvika ligger det en butikk som heter Prego, tidligere Tie Rack. Der kan de vise deg masse forskjellige måter å bruke sjal og skjerf på, De har også brosjyrer som viser eksempler.

Skrevet

Tusen takk for alle svar, spesielt en stor takk til jente89! :blomst:

Kan absolutt ikke være det enkleste å skulle forklare :)

Jeg tror jeg forstod forklaringen din, hvis ikke blir det mer innlegg i denne tråden :)

• 2 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar, spesielt en stor takk til jente89! :blomst:

Kan absolutt ikke være det enkleste å skulle forklare :)

Jeg tror jeg forstod forklaringen din, hvis ikke blir det mer innlegg i denne tråden :)

Sjekk post tre:

Knyte skjerf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...