Gå til innhold

BARNEBIDRAG

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei,,

hvor mye barnebidrag får dere?

eller hvor mye betaler dere i barnebirag?

og hva skla dette egentlig dekke?

Endret av sommerglede
Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei,,

hvor mye barnebidrag får dere?

eller hvor mye betaler dere i barnebirag?

og hva skla dette egentlig dekke?

Vi betaler 1500,- i bidrag i måneden for jenta som ikke bor hos oss.

Vi får 640,- i bidrag i måneden for gutten som bor hos oss.

Bidraget skal så vidt jeg vet dekke halvparten av barnets utgifter til daglige utgifter, mat, klær, lege osv.

I tillegg deler vi på en del utgifter for jenta, som konfirmasjon og regulering, samt at vi betaler mobiltelefonen, har kjøpt sykkel til henne og gir henne ukepenger. Hun kommer også til oss for å få klær og sko fordi mor alltid kjøper billige ting som ikke varer.

I forhold til gutten sitter vi med de aller fleste utgiftene alene. Forventer ikke at hans mor skal bidra med noe. Hun betaler mobiltelefonen, men det er også alt.

Gjest Gjest_Randi_*
Skrevet

Min mann betaler 2300 for sin 12 åring og 7 åring som er mest hos moren. De er her over 13 netter i mnd. Vi har ett barn sammen. Ett barn utgjør ingenting på bidraget.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får 3800,- for 1 barn.

Alt barnet trenger betaler jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Barnebidrag 1700. Dekker alle utgifter. Jeg har også betalt alle konfirmasjonsutgifter. Faren har nesten aldri samvær. Faren har over 600 000 i inntekt. I tillegg gir han noen ganger 500 kroner til julegave og bursdagsgave - hvis han husker på det.

Gjest Gjest_Helle_*
Skrevet

For stebarnet (13 år)betaler min mann 2000,- samvær 4-8 dg, vi betaler alle reisekostnader, dvs ca 1400,- pr mnd. I tillegg gir vi noen hundrelapper til barnet nå og da, og gaver som "sparer" mor for endel utgifter som idrettsutstyr osv.

Jeg får 3000,- for mitt barn(14 år), lite/ingenting samvær med far, og ingenting utenom jul og bursdagsgave som er til rundt en tusenlapp hver gang.

Bidraget (sammen med barnetrygd og den delen du selv skal bidra med)skal dekke alle utgifter til det daglige som mat og såpe og strøm i tillegg til alle klær og moderate sportsutgifter. Særbidrag kan søkes til tannregulering, førstegangsbriller og konfirmasjon. Utgifter til spesielt dyre sports eller andre interesser er opp til enhver forelder å bestemme om de vil være med å dekke.

Gjest Gjest_Nysgjerrig_*
Skrevet

Barnebidrag 1700. Dekker alle utgifter. Jeg har også betalt alle konfirmasjonsutgifter. Faren har nesten aldri samvær. Faren har over 600 000 i inntekt. I tillegg gir han noen ganger 500 kroner til julegave og bursdagsgave - hvis han husker på det.

Kan jeg spørre hvorfor du valgte å betale alt til konfirmasjonen selv?

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet

Barnebidrag blir regnet ut fra din inntekt og barnefars inntekt.

Det tas også hennsyn til hvor mye du og barnefaren har deres felles barn!

Gjest Gjest
Skrevet
Kan jeg spørre hvorfor du valgte å betale alt til konfirmasjonen selv?

Fordi faren ikke var invitert i selskapet. Det var et vanskelig forhold med mye konflikter. Jeg ønsket at konfirmasjonsdagen skulle bli konfliktfri.

Gjest Gjest_Nysgjerrig_*
Skrevet
Fordi faren ikke var invitert i selskapet. Det var et vanskelig forhold med mye konflikter. Jeg ønsket at konfirmasjonsdagen skulle bli konfliktfri.

Ja da kan jeg forstå at du valgte å betale alt selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får 950 pr mnd for en tenåring.

Jeg har dekket både konfirmasjon og tannregulering og alt annet som er utenfor bidraget. Når tenåringen blir 18 år og fortsatt går på videregående så blir bidraget fra far 0 og jeg må dekke alt selv.

Skrevet

Jeg har inngått en bidragsavtale med bidragsyter om `0`i bidrag fordi jeg kommer et godt stykke med barnetrygden og kan klare resten selv.

Skrevet (endret)

Kroner 0 for to barn. Tjener akkurat over grensen for å få forskuddsbidrag, så det får jeg heller ikke.

Dekker alle kostnader selv til barna.

Eneste som kommer utenom er en ekstra barnetrygd. Resten dekker jeg.

Edit: Og samværet er 4-8 netter pr. måned.

Endret av Lykkelig eks-frue
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får 640 kr i mnd bidrag for mitt barn og min mann betaler ca 3000 kr mnd for sine barn.

Faren til mitt barn betaler ikke bidrag grunnet personlige problemer og jeg får derfor forskuddsbidrag. Min mann står oppført med 0 i samvær fordi barna nekter å overnatte her og eksen hans ikke vil føre opp ant dager de timene egentlig blir pr mnd. Men det spiller liten rolle økonomisk så det kan bare stå 0 for min del. Det viktigste er at vi har samvær, selv om det ikke står skriftlig.

Faren til mitt særkullsbarn bidrar mer enn gjerne med penger om det er noe hun behøver. Men jeg vil helst at hun ikke oppfatter han som en privat bank...

Eksen til min mann får bidrag og ellers vanker det kun gaver til bursdag og jul. Men det er i hovedsak fordi vi er helt skrapt økonomisk, så det er ikke slik at vi kjøper noe til felles barn heller. Dessuten så har de en mor som ser på det som en plikt å gi de alt det nyeste og beste så de mangler ingenting.

Skrevet

Samvær er 6 dg pr mnd og halvparten av skoleferier, han tjener under 250 i året og betaler rett i overkant av 1700 kr i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...