Gå til innhold

lydisolering mellom soverom

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest Tull@
Skrevet

Jeg ville også absolutt lagt inn isolasjon i alle veggene.

Vi har også spandert tetningslist i alle dørkarmene, det koster ca 50 kr ekstra pr dør.

-Tull@

Gjest regine ii
Skrevet

Takk for flere innspill - skjønner el at dette eventuelt blir et nokså stort lerret å bleke.....

Uten å ha sjekket ordentlig er jeg nokså sikker på at det ikke er godt nok fuget mellom vegg/tak vegg/gulv. Det var helt nytt da jeg flyttet inn - men som sagt, ble det gjort noen billige løsninger. Bla. fordi det er leirgrunn og skråning etc. og det ble dyrere enn forventet å "rette opp " det.

Konklusjonen blir vel at inntil en evt. større oppussing så blir det som det er.

Skrevet

bare et lite inspill, nå vet jo ikke jeg om du har en ny leilighet i et nytt bygg, eller om du har en ny leilihget i et gammelt bygg.

Men med hensyn på tetningslister, så burde ikke de legges på hvor som helst.

Om du har et mekanisk avtrekk så trenger dette tilluft og du burde da ha noen av ventilene åpne for å sørge for dette og for å få sirkulasjon i luften.

Når vi bygger nye boliger så anbefaler vi på det sterkeste at de har åpne noen ventiler nærmest kjøkkenet/badet for å så måte hindre undertrykk i leilighete - og dører nærmest disse avsugene og ventilene burde ikke tettes med tetningslist!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...