skogis Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hei Har prøvd å lage min egen bukett, syntes det er hyggelig men er jo ingen proff !! Det skal være silkebånd øverst på stilkene men det hadde jeg ikke når jeg startet så helt lik den som skal lags er den ikke men ikke langt unna. Jeg brukte 35 roser, forsøket kostet kun 150 kr og jeg selv er fornøyd. Hva syntes dere?
skogis Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2008 Så moro å høre, ikke alltid lett å være objektiv når man har gjort det selv. Driver å lager om et perlekjede som jeg har arvet fra min mormor, detter er mer crem farget. Skal bruke det på stilkene og 9 stk har jeg fått satt på en sølv tråd som igjen skal settes inn i rosene i gruppe på tre. Skal ha silkebåndet som dekker det hvite som kan sees under stilkene og fargen her vil være i brun (passer til broderiet på kjolen)
Concertina Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Den var veldig fin, men tror jeg ville tatt bort de bladene som stikker ut hist og pist mellom blomstene. Men ellers ellers veldig fin ja
Gjest Gjest_Snuppa Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 GUD BEDRE SÅ VAKKER! så flink du er! Vil du lage min også kanskje?? hehe...! Vil du lage min også??
*Emma* Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Så utrolig flott - du er jo bare kjempe flink!!! \
fruenge Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Veldig fin, men jeg synes den hadde blitt enda finere hvis ikke stilkene hadde blitt en del av buketten. Kutt de av er mitt forslag. Lurer også på hvordan du har tenke å la de få vann gjennom dagen, som regel er jo de som man får laget noen vannbeholdere el på seg. Kanskje det bare holder å sette din i vann i ny og ne?
Bladlusa Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Så moro å høre, ikke alltid lett å være objektiv når man har gjort det selv. Driver å lager om et perlekjede som jeg har arvet fra min mormor, detter er mer crem farget. Skal bruke det på stilkene og 9 stk har jeg fått satt på en sølv tråd som igjen skal settes inn i rosene i gruppe på tre. Skal ha silkebåndet som dekker det hvite som kan sees under stilkene og fargen her vil være i brun (passer til broderiet på kjolen) Lekker bukett, så flink du er! Og en kjempefin tanke å ville bruke perlene etter bestemoren din. Men tør du virkelig det? Tenk så bittert om de blir skadet/misfarget av kontakten med stilkene! Perler er porøse, og veldig sarte for alskens kjemikalier. Spør i det minste en gullsmed først, om han tror det går bra. (Har selv arvet et flott smykke etter min bestemor, og vet jeg ville gråte bitre tårer om noe skulle skje med det...)
*Emma* Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Forresten må jeg innrømme at jeg ikke liker at stilkene synes. Selv hadde jeg silkebånd rundt. Dvs min så omtrendt ut som din men rosene var satt på oasis. Så hadde de på ett eller annet vis satt på en bunke med "falske stilker" som var festet under oasisen og surret i silkebånd. Det så helt ekte ut - helt til du telte 40-50 roser og 9 stilker Mine fikk vel litt vann fra oasisen, men eller ikke noe... Om du surrer silkebånd rundt stilkene kan du ha perlene utenpå. Så ett flott bilde av det....skal se om jeg finner det igjen....
*Emma* Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 Her ser du hvordan min så ut med bånd på. Bilde Det var denne jeg tenkt på først - men det var visst ikke perler rundt hele.... Bilde Ellers har denne bånd og perlekjede på... Bilde
Bomull Skrevet 13. mars 2008 #15 Skrevet 13. mars 2008 Jeg synes nettopp det at stilkene syntes var kjempefint jeg! Ikke likt alle andres. Men du kan selvsagt kutte ned stilkene noe og surre silkebånd rundt slik mange pleier å ha.
DDuck Skrevet 13. mars 2008 #16 Skrevet 13. mars 2008 Den var veldig fin ja Men jeg mener å ha hørt at dem gjør noe ekstra med brudebukettene på blomsterbutikkene som gjør at de ikke skal bli slappe og begynne å visne i løpet av dagen...
~Minni~ Skrevet 13. mars 2008 #17 Skrevet 13. mars 2008 Jeg må bare si meg enig med de andre her om at den var utrolig fin. Jeg er imponert over at det går an å lage en så fin brudebukett på første forsøk uten å ha noen erfaring med det
*Emma* Skrevet 13. mars 2008 #18 Skrevet 13. mars 2008 Den var veldig fin ja Men jeg mener å ha hørt at dem gjør noe ekstra med brudebukettene på blomsterbutikkene som gjør at de ikke skal bli slappe og begynne å visne i løpet av dagen... Godt mulig. Men det varierer nok endel fra en blomstertype til en annen også - eller kanskje bare noen butikker har mere peiling enn andre- sånn med tanke på hvor godt de holder... Jeg serverte i ett bryllup for ett par uker siden hvor det var mye orkideer i buketten...allerede da middagen var ferdig (dvs i 21-22 tiden, tror de hadde sermoni 14 eller 15) var nesten alle orkideene stygge og visnet... Nå holder vel roser uansett bedre - men jeg syns det var dårlig (fra butikkens side)at buketten hennes var blitt så stygg før kvelden engang var slutt. (Min rosebukett lå på hotellrommet vårt, uten annet vann enn det som var i oasisen da jeg fikk den levert i 4 dager før den begynte å se stygg ut!) Uansett syns jeg TS har vært kjempe flink!!!!
skogis Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 13. mars 2008 Lekker bukett, så flink du er! Og en kjempefin tanke å ville bruke perlene etter bestemoren din. Men tør du virkelig det? Tenk så bittert om de blir skadet/misfarget av kontakten med stilkene! Perler er porøse, og veldig sarte for alskens kjemikalier. Spør i det minste en gullsmed først, om han tror det går bra. (Har selv arvet et flott smykke etter min bestemor, og vet jeg ville gråte bitre tårer om noe skulle skje med det...) Hei jobber med smykker så det har jeg skjekket ut(hvis ikke hadde jeg ikke gjort det nei). Ellers er blomstene snittet korte og satt opp i oasis slik at de får vann stakkars, vil jo at de skal holde seg litt da. (prøvebuketten min har nå stått like flott i 5 dager). Stilkene har jeg festet med blomstertape etterpå og jeg tror det vil bli penere når jeg blir ferdig med den som skal brukes på selve dagen og silkebåndet kommer på helt øverst. Jeg liker det med at stilkene syntes, det passer litt til meg som person også føler jeg. kunne brukt siv men det blir for vevert . moro at det er forskjellige meninger , og tar både ris og ros med fatning(men her er det jo mest ros Nina
Gjest gift Skrevet 13. mars 2008 #20 Skrevet 13. mars 2008 Den var kjempefin Men husk å tenk godt gjennom om du har lyst til å lage din egen bukett, jeg var veldig stressa og hadde "tusen" ting å gjøre dagen før og samme dag som bryllupet, og hadde ikke hatt tid til å lage min egen bukett. Men det spørs selvfølgelig hvordan du legger opp dagen. Du sparer noen tusenlapper på å lage den selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå