Væren Skrevet 5. mai 2003 #21 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi prøver å få tatt helgehandelen på REMA som klart er billigst. Ellers blir det ganske mye "stikk innom og kjøp" handling på RIMI, som ligger veldig sentralt og har godt utvalg men er litt dyrere. Ellers blir det en og annen gang på Obs!, men blir ikke ofte pga. avstand til butikken. Meny har jeg like i nærheten, men det er dessverre en dyrere butikk. OK til småhandling og hvis jeg skal ha gode ferskvarer, noe jeg savner på REMA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 5. mai 2003 #22 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi handler stort sett alt på rema. Men og av og til på prix da siden det er den nærmeste. Kjøtt og pålegg osv handler jeg på slakterbutikk fordi jeg jobber der og derfor er jo det klart det enkleste og betste og selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. mai 2003 #23 Del Skrevet 5. mai 2003 Dagligvarer type brød/melk handler jeg på Rimi, Rema eller Kiwi. Har en fast Rema som er "min", der jeg er på hils med de som jobber. Den er stor og luftig med hyggelig betjening. Rimi butikken er bitteliten og kjip, er nesten umulig å komme rundt med handlevogn der. Den brukes mer til "sprette inn og kjøpe en vare" også er det der de gode kokosbollene finnes . Innimellom drar jeg på Kiwi, mest for spenningens skyld, Syns det er bra. Grønnsaker mm kjøper jeg i en butikk for sånt (type eksotisk mat-butikk). I helgene hender det at pengene legges igjen på Maxi (der har de virkelig ALT. Elsker å kjøpe inn mat der), eller OBS, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. mai 2003 #24 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg handler vanligvis på Kiwi, fordi det er nærmest og fordi vi har bleieavtale (jada, vet jeg er lettlurt... ) Veldig greit å handle i en butikk der jeg er godt kjent, slipper å bruke så lang tid. Handler også litt på Rema som også er nært, men da stort sett ting som de ikke har på Kiwi. Liker godt å handle på Mega, og hvis jeg skal få litt "luksus-følelse" av og handle går jeg på Helgøs. Kan godt betale litt ekstra av og til for å ha et stort utvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 5. mai 2003 #25 Del Skrevet 5. mai 2003 Kiwi er nærmest, så det blir oftest der i full fart etter jobb... *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 5. mai 2003 #26 Del Skrevet 5. mai 2003 Rema og Kiwi er nærmest der jeg bor. Rema er aller nærmest, men "min" Rema er så trist at jeg går der svært sjeldent - selvom det er billigst der. Handler som oftes på Kiwi. Et stykke lenger unna er Meny, der har de bedre utvalg - men jeg må inrømme at jeg er skeptisk til å handle der etter alle avsløringene med "fersk"-varene deres.... Grønnsaker prøver jeg å kjøpe i innvandrerbutikkene, der er det best utvalg og pris. Jeg savner Ica her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 6. mai 2003 #27 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg vet med ett hvorfor jeg klarer meg utmerket med Rema. Jeg kjøper så godt som aldri "kjøtt og ferskvarer". Jo, det hender at vi kjøper sånne pakker med to kyllingbryst fileter i, når vi skal kose oss. Men generelt sett, så har vi rett og slett ikke råd til å kjøpe kjøttmiddager, for det er dyrere med kjøtt enn å lage middager av kjøttdeig, eller pølser og sånn. Det er altså vår trange økonomiske situajson som gjør at vi stortrives med Rema. de har akkurat de varene vi skal ha. de har ikke noe mer spennende nei, men det har vi da altså heller ikke råd til. Jo, vi fant noen pakker med grillribber i fjor sommer som vi grilla. På den tida vi enda var studenter og bodde billig og ikke betalte tilbake på studielånet, og var optimister og overbevist om at vi begge ville ha (relevant) jobb innen jul.... Men Rema er en flott butikk det, i alle fall den vi handler mest på. Stor (og det behøves på en lørdag!) og innholdsrik, har mange varer synes nå jeg. Brukbar frukt og sånn også, normalt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 6. mai 2003 #28 Del Skrevet 6. mai 2003 Vi burde egentlig handle et mer økonomisk sted, men utvalget er definitivt best på Ultra (jepp! har fått en slik i by`n vi og:)). Men veksler mellom Meny og Prix i tillegg også. Skal vi ha basisvarer som melk, mel, osv, så er det detsamme hvor vi handler. Sålenge varene er som de skal være. Ultra er kjempebra,- de har gode bakervarer, digert utvalg og en stoor ferskdisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine 80 Skrevet 6. mai 2003 #29 Del Skrevet 6. mai 2003 Handler for det meste på rema 1000, og coop. Vet ikke riktig va som er værst jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 6. mai 2003 #30 Del Skrevet 6. mai 2003 Coop handler jeg på. Rema 1000 har den verste fruktdisken jeg vet om! Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 6. mai 2003 #31 Del Skrevet 6. mai 2003 Men rema 1000 der jeg handler (2 av 3 i alle fall da) har faktsik en av de BEDRE frukt&grøntavdelingene jeg ser rundt meg. VI har en liten loka, likke-kjede butikk med fokus på frukt og grønt, der har de dårlig frung, tidvis myglet. På kiwi, med sin garanti, finner jeg frukt jeg ikke vil ha, fra tid til annen. På rema, vel, altså 2 av de 3 remabutikkene jeg bruker, der finner jeg stort sett bra frukt. Ikke det største utvalget, men basisvaer av grei kvalitet. Trur det handelr mye om hvilken BUTIKK mer enn hvilken KJEDE i mange tilfeller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 6. mai 2003 #32 Del Skrevet 6. mai 2003 Vi burde egentlig handle et mer økonomisk sted, men utvalget er definitivt best på Ultra (jepp! har fått en slik i by`n vi og:)). Men veksler mellom Meny og Prix i tillegg også. Skal vi ha basisvarer som melk, mel, osv, så er det detsamme hvor vi handler. Sålenge varene er som de skal være. Ultra er kjempebra,- de har gode bakervarer, digert utvalg og en stoor ferskdisk. Enig ang Ultra, dessverre har vi ikke Ultra her i byen Men handler på Ultra hver gang jeg er i Trondheim, kan gå der i en time og se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 6. mai 2003 #33 Del Skrevet 6. mai 2003 Har vel gått glipp av noe jeg da, som aldri har sett en slik. Finnes det en i nærheten av meg (Bergen altså) der jeg kabn gå og se i en time eller to da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. mai 2003 #34 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg handler på jobb Livet det er Kiwi grønt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 10. mai 2003 #35 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg handler det meste av det jeg trenger på Prix eller coop for jeg synes de har best utvalg her jeg bor.Men i nød handler jeg på Rimi og Bunnpris. Rema1000 liker jeg ikke for som andre før har skrevet,det virker så skittent og rotete der. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 10. mai 2003 #36 Del Skrevet 10. mai 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. mai 2003 #37 Del Skrevet 10. mai 2003 Handler på Rema 1000 vi. Mest fordi vår Rema er stor og innholdsrik, og billig ikke minst. Det er viktig Nå snakkes det om at Lidl skal etablere seg her, så det blir jo spennende, men jeg tror det ikke før jeg får se det. De butikkene jeg unngår er Rimi og Coop marked. Rimi fordi det er stygg frukt der og Coop marked fordi det er dobbel pris på varene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. mai 2003 #38 Del Skrevet 10. mai 2003 Vi har fått Oy! i Beregn, sånn der "ekstrem-lavpris" ting, med selvbetjente kasser. Har vært der en gang, men der går jeg ikke tilbake, for der var utvalget så minimalt at Rema 1000 fremstår som en deilkatesseforetning i forhold. Man får masser av middager på Rema, bare så det er sagt. Du finner kjøtt, du finner pålegg, du finner, vel, frossen fisk. Ikke sånn flott ferskvaredisk som åp enkelte andre butikker, og selvsagt bare i ferdigpakkede pakinger, men du finner kjøtt til å lage middager. are ikke helt det utvalget Mega f.eks (den hjemme hos mine foreldre er fantastisk på slikt) kan by på da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feather Skrevet 11. mai 2003 #39 Del Skrevet 11. mai 2003 Handler nesten bare på ica Maxi. Kjører et godt stykke for å komme dit, men det er det jammen verdt. Der er det godt utvalg, og de har en bra frukt og grønt-avdeling (som er det viktigste for meg). Jeg liker at det er rent og pent og at varene er utstilt på en ordentlig måte. Så får det heller være at det kanskje er billigere andre steder. Har både Prix, Rimi og Mega i nærområdet, men det er kun hvis jeg skal ha noen småting jeg handler her, og da faller valget som regel på Mega. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 11. mai 2003 #40 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg pleier å handle på Meny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå