Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2003 #1 Del Skrevet 5. mai 2003 Nå er jeg nysgjerrig på hvilken dagligvareforretning du handler hos og hvorfor du handler akkurat der! Hvilken dagligvareforretning syns du er den beste og hvilken er den dårligste? Jeg handler for det meste på Kiwi fordi jeg syns at de har det beste utvalget her på stedet. Rema 1000 bruker jeg også, men det er gjerne for å få tak i de varene Kiwi er utsolgt på eller mangler! Jeg syns at Kiwi er den beste forretningen, og Rimi er den jeg liker minst - i allefall her hvor jeg bor! Grunnen er vareutvalget. Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 5. mai 2003 #2 Del Skrevet 5. mai 2003 er så heldig å ha bunnpris rett over gata, ti meter fra utgangdøra. handler der fordi de har opp hver dag fra 10-22, -også søndager-, fordi det er veldig nært, og ikke minst fordi det er billig. skal jeg ha noe spesielt går jeg på ultra, kjempeflott butikk med kjempeutvalg. men dyrt i forhold til andre matbutikker. rema 1000 og rimi er dessverre så møkkete og rotete ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 5. mai 2003 #3 Del Skrevet 5. mai 2003 I det daglige handler jeg hos Prix eller nå heter de visst bare Coop, rett og slett fordi den ligger nærmest hjemme. Når jeg skal ha noe ekstra handler jeg hos Mega (visstnok også en Coop butikk?) eller hos Ica. Og i helgene, da vil jeg kose meg meg med det beste av råvarer, da går jeg alltid til Centra Mat. DET er mitt absolutt favoritt-handlested! Og når jeg er sent ute, da er det 7/11 som gjelder.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 5. mai 2003 #4 Del Skrevet 5. mai 2003 Litt forskjellig - men skal jeg bare ha det aller vanligste så blir det den butikken der jeg er mest kjent - kiwi eller spar. Orker ikke gå gjennom flere hyllemeter enn nødvendig. Skal jeg ha en del ekstra, - grønnsaksbutikken, fiskebutikken og Centra Mat. (som er den eneste store her...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 5. mai 2003 #5 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi handler på Coop Mega. Den ligger nærmest, ca 100 meter. Har også Rema 1000, Rimi og Spar i gåavstand, men der handler vi skjelden. Orker ikke hande på Rema 1000, kjipeste butikken jeg vet om... Føler det er skittent der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 5. mai 2003 #6 Del Skrevet 5. mai 2003 For det meste på Rema 1000, vi har en STOR og INNHOLDSRIK og ren sånn butikk ikke så langt unna. Velger den grunnet prisnivået da, rema er billig, og billig er viktig for oss i denne fasen. Handler av og til på Kiwi også, fordi det er nærmere (men en annen retning da) og fordi det åpner klokka 7, hviket faktisk er viktig de dagene du våkner og det ikke finnes mat i huset, og de andre butikkene åpner en time etter at du har begynt på jobb.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2003 #7 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi handler det meste på Rema 1000. Men har funnet verdens beste fiskebutikk. Der handler jeg alle mine fiskeprodukter. Kjøtt kjøper vi sjelden o g da på Mega, unntak er frossen kylling fra Rema. Slenger av og til innom Obs og safari. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #8 Del Skrevet 5. mai 2003 Bor 1 minutt unna Rimi, så det blir til at jeg handler det mest nødvendige der. Men ellers handler jeg på rema 1000-unntatt grønnsaker som er skikkelig dårlig der. Kiwi liker jeg også godt. Kan jo ha noe med at jeg jobbet der i 2 år og da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 5. mai 2003 #9 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg handler mest på Mega. Den ligger nærmest, er stor, har åpent til 23.00, og har bra ferskvarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 5. mai 2003 #10 Del Skrevet 5. mai 2003 Rimi er nærmest så det meste handles der. De mangler ofte varer ol, men det er så langt til andre butikker så i det daglige handler vi der. Ellers blir det Mega og Ica alt etter som det passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. mai 2003 #11 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi gjør storinnkjøp på Obs med bilen hver annen eller tredje uke, og da fyller vi virkelig handlevogna til randen... Sist kom det på over 2000 kr, men da var det endel sykkeldeler i vogna også altså... Så går vi innom RIMI, som er nærmeste butikk her, ett par dager i uken og tar med melk, brød og andre ting som må kjøpes ferske flere ganger i uken. Bruker stort sett ikke bilen annet enn til denne "storhandelen" og siden det er lange oppoverbakker til huset vårt samme hvor vi kommer fra prøver vi å ta med ett par melkekartonger og ett brød i sekken når vi kommer hjem med trikken fra skolen eller andre steder. Prøver å fordele det litt liksom... Ellers blir man fort lang i armene, det tar på å gå i oppoverbakker med fulle handleposer! Trenger vi noe mer, men ikke orker dra helt bort til Obs, har vi en REMA ikke så langt unna, så da tar vi bilen dit en tur. Skal jeg ha noe når jeg er på vei hjem fra skolen handler jeg på KIWI på Bislett, og skal jeg ha noe på vei til jobb blir det KIWI på Ullevål. Liker nok KIWI best jeg, men siden det ikke finnes noen i nærheten der vi bor blir det skjelden til at vi handler der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 5. mai 2003 #12 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi har en Rimi i nærheten, men jeg liker den ikke grunnet dårlig vareutvalg og dårlig frfrukt og grønsaker. Handler som regel på Ultra eller Maxi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #13 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har ikke en spesiell forretning jeg handler på. Handler både på Bunnpris, Coop Mega, Rimi, Rema 1000, Eurospar og av og til Fokus hvis jeg skal ha noe utenom vanlige åpningstider. Har handla mye på Mega i det siste fordi det ligger nærmest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 5. mai 2003 #14 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg handler på Coop . Det ligger rett utenfor døren vår og har et godt utvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 5. mai 2003 #15 Del Skrevet 5. mai 2003 jeg handler på c1000 (nederland) men i norge foretrekker jeg ica maxi og til nøds coop (obs!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 5. mai 2003 #16 Del Skrevet 5. mai 2003 Handler mest på Rema fordi de er billige, ingen vits å betale mer enn nødvendig, og har de beste brødene. Handler og litt på Mega fordi de har så godt utvalg og masse ferskvarer. Er og innom Rimi nesten hver dag, men det er bare fordi de er omtrent de eneste i Rogaland som selger Brämhults juice..(hekta!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 5. mai 2003 #17 Del Skrevet 5. mai 2003 Handler mest på Meny jeg, ryddige og fine butikker, godt utvalg, sikkert ikke en av de billigste men. liker meg godt der. ellers handler jeg endel på Rimi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. mai 2003 #18 Del Skrevet 5. mai 2003 Den STORE handelen tar vi på Kiwi. Synes at de har godt utvalg, hyggelig betjening og at det er oversiktlig og ryddig (gjelder MIN Kiwi-butikk, ikke alle Kiwi-butikker). Men vi må kjøre en ganske lang omvei for å komme dit og derfor handler vi ofte melk, brød og tørrvarer på Rimi, som ligger rett borti gata. Vi bruker også Spar fordi det ligger "på vei hjem". Noen ganger havner vi på Meny (tidligere Centra) i helgene, når vi skal ha noe litt spesielt eller ferskvarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnmarkingen Skrevet 5. mai 2003 #19 Del Skrevet 5. mai 2003 Bor i Alta, er endel dagligvarebutikker her men ikke noe særlig å rope hurra for. Rema 1000 til basisvarer og storhandel, også MEGA til litt bedre handel...kjøtt, fisk, grønnsaker og litt eksotiske varer.Men ENDELIG og HELDIGVIS er det nå kommet en liten "innvandrer-butikk" her nå m krydder o.l. Bodde i storby før, og savner min favoritt asia butikk m masse deilig flotte spennende grønnsaker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 5. mai 2003 #20 Del Skrevet 5. mai 2003 Rema 1000 - fordi det er billigst. Oftest Rimi - fordi slike butikker finnes overalt. Kiwi til en forandring innimellom (de har bedret seg netraktelig etter holdbarhetsgarantien). Meny - pga godt utvalg. Prix er kjipe butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå