Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 9260AC
Skrevet

Hvor mye bruker dere på klær/sko i måneden ?

Fant nettopp ut at jeg har brukt i underkant av 2000 kr i måneden på dette sist år , skjønner ikke hvordan det kan være så mye ...

Det er altså ikke kjøpt for lånte penger og jeg tjener bra , men allikevel ... over 20000 bare på klær i fjor ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kjøper ikke klær og sko hver måned, men gjennomsnittlig bruker jeg nok rundt 500 kroner i måneden på klær og sko til meg selv.

Skrevet

Det varierer...synes det er noe jeg trenger hele tida jeg. :lur: Spesielt ifm årstidene og nye faser. I tillegg kommer klær/sko til trening. Forrige måned f. eks, da kjøpte jeg nye skiklær og en vårjakke. Det ble nok over 2000 kr. Denne måneden vet jeg ikke helt, men det dukker nok opp noe, enten til meg eller ungene. ;) Det er jo vår i vente og da er det hyggelig å fornye garderoben litt.

Så, 2000 kr er ikke ille, synes jeg. Men selvfølgelig, sitter man igjen med mange ubrukelige klær/sko, så er det jo mange penger for ingen ting.

Skrevet (endret)

Varierer veldig. Da jeg i januar hadde jobbet mye og fikk ganske mye i lønn, handlet jeg for nesten 4000 kr. Men sjelden overstiger jeg 500 kr i mnd. Pleier å kjøpe meg litt sommerklær og litt vinterklær når det trengs, ellers bruker jeg for det meste egentlig pengene mine til andre ting, f. eks film, samt at jeg prøver å spare en god del også.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Må være rundt 3000-5000 kroner i året? I hvert fall ikke mer enn det, mange år sikkert mindre også. Men jeg er sikker at det varierer ganske mye også. Da jeg tenker tilbake til alle klærne jeg kjøpte i fjor, da er det sikkert litt under 4000 (kjøpte da ny vinterjakke og nye gåtesko av større ting og diverse småting og de vanlige ting som må kjøpes hele tiden).

Sko bruker jeg som oftest for mer enn et år og har ikke massevis (selv om det føles ganske mange av og til, men jeg har ikke flere par for samme funksjon), noen større innkjøp gjør jeg ofte på salg (vinterjakken er like god om jeg kjøper den i 15 desember eller 5 januar, men prisen er jo annerledes), kjøper også en del fra utlandet (Norge er faktisk svindyr for klær).

Jeg liker fine klær og jeg liker mote, men jeg liker også innholdet til lommeboken min og jeg ser ingen poeng å kjøpe klær jeg kaster eller ikke bruker. Så jeg er nok ganske picky.. og gjør sjelden impuls-kjøp.

Nå høres jeg virkelig gjerrig ut.. :ler:

Men vi prøver faktisk å spare for andre ting nå.. Så selv om jeg har nok penger å kjøpe mer klær, ser jeg ingen poeng - jeg har jo nok å ha på :)

Endret av mrs_bond
Gjest Huldali
Skrevet

Varierer veldig, fra 1000 kr pr måned til 4000 kr pr måned. Denne måneden blir det mye merker jeg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Litt på sidelinja, men dog ...

Jeg er alene med to barn og hadde tidligere veldig stram økonomi. Noen år førte jeg opp alt hva jeg og ungene fikk av sko og klær. Alt fra yttertøy til sokker. Skal si jeg fikk meg en skikkelig overraskelse. Eldstemann fikk for 800 kr i snitt hver måned. Jeg mindre og den yngste minst. Vi snakker nå om minst 10 år tilbake i tid og da var 800 kr mye.

Hittil i år så har jeg kun brukt 300 kr og det var til ei ytterjakke. Sønnen har ikke fått noe i det hele tatt.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Godt du ikke spurte om vesker. :ler:

Skrevet

Oj, tenker ikke noe særlig over det, men jeg brukte 1500 kr i januar, og da syntes jeg at jeg brukte mye. Etter det så har jeg ikke brukt noe særlig, kanskje 500 kr på sokker og strømpebukser kanskje..

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Jeg bruker mye mindre på klær og sko enn jeg skulle ønske fordi de tre barna mine tar så mye av budsjettet. :gråte: Jeg vil ha flere sko!

Gjest Shoppelille
Skrevet

Jeg handler mesteparten av klærne mine i utlandet. Drar på to storbyferier i året, og legger av penger i goood tid i forveien til å handle nye klær for. Før jeg reiser gjør jeg meg opp noen tanker om hva slags klær jeg trenger for å unngå de store impulskjøpene.

Ellers handler jeg her hjemme dersom det er noe spesielt jeg trenger, f.eks. nye vintersko, nytt undertøy e.l. Tipper jeg i snitt handler for rundt 1 000-lappen i måneden.

Vesker kommer utenom!

:)

Skrevet

Jeg trodde jeg også bare brukte rundt sånn 500-1000 kroner måneden på klær/sko , helt til jeg , inspirert av det programmet som går på tv3 , fant ut at jeg skulle gå igjennom kontoen min 1 år tilbake og ble sjokkert med forbruk på litt under 2000 i måneden !

Nå var fjoråret litt spesielt for meg da , siden jeg faktisk gikk opp 1-2 størrelser i sko , så har nok kjøpt mange flere sko enn normalt .

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 18 år, og jobber deltid i klesbutikk. Det vil si at jeg bruker ekstra mye penger på klær, i forhold til hva jeg har i inntekt. Tror jeg brukte ca 3/5 av lønna mi på klær i fjor, dvs ca 40 000,-. Det er så utrolig lett å bare ta med klær hjem, og skrive det opp i boka. Det som er trist er når alt skal betales.. Hehe..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke så lett å holde oversikten over hvor mye man bruker på klær, synes jeg. Mange av kjøpene føles også ganske nødvendige eller nyttige, som undertøy eller plagg man trenger. Likevel blir det jo penger av det... Jeg grovregnet på hvor mye jeg brukte i fjor, og antar det var 10 000-15 000 (altså rundt, antagelig over 1000-lappen i måneden). Noen måneder handlet jeg for mer, andre måneder for mindre, og noe ble kjøpt via nett. Nå måtte jeg fylle på garderoben litt ettersom jeg har hatt dårlig råd tidligere og endelig tjente bra, og jeg har også kjøpt noen dyrere plagg. Samtidig kjøper jeg gjerne ting brukt også, men utvalget er dårlig her jeg bor (trøndere altså, de gir bare fra seg svette Adelstenskjorter fra 80-tallet!).

Jeg har imidlertid blitt enda mer bevisst på å ikke gjøre impulskjøp, selv om jeg alltid har vært en forsiktig handler, ønsker jeg i større grad å heller bruke mer penger - om nødvendig - på ting jeg virkelig trenger og liker, enn å kjøpe mange plagg jeg er halvfornøyd med. Og jakker, sko o.l kjøper jeg ofte på salg. Hittil i år har jeg vel brukt ca 2000 kr på nye bukser (to par), cardigan og støvletter, alt kjøpt på salg, men i litt dyre prisklasser i utgangspunktet. Nå ønsker jeg meg ikke noe mer før til sommeren, antar jeg, annet enn undertøy.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker ca. 2000-3000 kr. i måneden på meg selv. Da bruker jeg det på sko,klær,hygiene,frisør o.s.v.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...