Gjest ts Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har vært i forhold til kjæresten min i fire år nå, og selv om jeg vil ut av forholdet fordi han ikke er den rette for meg er jeg veldig glad i ham. Han er en fantastisk gutt som har blitt såret mange ganger før av utro ekser og det som verre er, så jeg vil gjerne at han skal gjøre det slutt med meg i stedet for omvendt for at han skal bli minst mulig såret av bruddet. Spørsmålet er bare... Hvordan får jeg en fyr jeg har kjent så lenge til å dumpe meg? Han har nemlig veldig liten sosial kontakt med andre enn meg og har få venner, og han har flere ganger sagt at han vil ta livet sitt om jeg sårer ham... derfor sitter jeg altså litt i knipa, og vil gjerne at han skal velge å dumpe meg i stedet, for da regner jeg med at det vil gå mye bedre med ham videre. Så, hva er bra å gjøre om man vil bli dumpet? Jeg vil IKKE være utro eller gjøre noe som er veldig sårende, og for store personlighetsendringer vil neppe være troverdig når vi har vært sammen i fire år. Jeg vil også såre minst mulig i prosessen, så jeg vil helst gjøre minst mulig for å bli dumpet ettersom vi har felles omgangskrets og sånt også... vrient med andre ord! Så, hva ville irritert dere grønn at en kjæreste gjorde? Hva skulle til for at du skulle dumpe partneren? Tusen takk for alle innspill!
milla-mor Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Satan, så feigt... Vis ham dette innlegget, så er han nok long gone.
Gjest supafly Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 bli ekkel. sitt og fis og plukk deg i nesa osv når han er til stede. prat om mensen og liggesår. gå i store t-shorter og saggy joggebukser. uten sminke. slutt å barber deg. glem gjerne deodorant. prat om dere. på en masete måte. vri alt han sier om til noe negativt om deg selv. krev å se såpeopera når han vil se fotball, dersom det er slik. si at du synes faren hans er sexy. osv. hahaha, kan vel ikke være så vanskelig
2008brud Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Blir sint jeg, når man skal true kjæresten til å være sammen med seg ved å si at man tar livet om seg hvis ditt og datt... Skjønner at det blir for vanskelig å gjøre det slutt selv.. Det ville nok være det rette å gjøre, men siden du spør så: Kanskje å miste sexlysten ville ha hjulpet? Og å være dritkjedelig å være sammen med?
IloveNY Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Satan, så feigt... Vis ham dette innlegget, så er han nok long gone. Så enig! Uansett hvor mye du ikke vil såre han så er det enkle ofte det beste... Bare vær ærlig!
brumma* Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Ærlig talt, er du fjorten? Han blir neppe mindre såret av "få han til å dumpe meg-prosessen" din enn om du tar en ordentlig samtale med han. Fortell hva du føler selv om det er vondt og vanskelig. Han fortjener såpass, og jeg tror faktisk det vil være mye bedre for selvfølelsen hans enn at du forandrer personlighet over natten (vet du sier du ikke skal det, men om han har elsket deg i fire år er det ikke bare å slutte å gå ut med søpla som skal til...). Han kommer til å skjønne at noe er i gjære ganske raskt og det du planlegger er sakte seigpining rett og slett.
t_one Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Så utrolig egoistisk av han å si at han kommer til å ta livet sitt hvis du gjør det slutt. Sånn sett kan jeg forstå at du ønsker at han gjør det slutt med deg og ikke omvendt.. Samtidig.. Jeg har ingen gode råd.. Håper bare det ordner seg for dere på en eller annen måte.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 På en måte så kan jeg forstå deg så lenge han truer med å ta livet sitt om du gjør det slutt. Jeg synes også du er feig som ikke sier det som det er, å gjør det slutt på en orntlig måte. For endel år siden var jeg gift med en alkoholiker som også er psykopat. Han truet også med å ta livet sitt hvis jeg dro fra han. Når jeg dro så satte han himmel og jord i bevegelse for å få meg tilbake. Han endte t.o.m på sykehuset med det han kalte epilepsi, men som jeg kaller abstinenser. På sykehuset kom han i kontakt med en sosionom, som kalte meg inn til møte. Sosionomen hadde skjønt hvilken type det var snakk om, å hun fortalte meg at vi er alle ansvarlig for våre liv, å at vi ikke har rett til å overlate et så stort ansvar til andre, så hva en annen person velger å gjøre med sitt liv, er det hans/ hennes ansvar. Hvis typen din virkelig vil ta livet sitt, er det ikke ditt ansvar, å er det hva han virkelig vil, ja så la han gjøre det. Mest sannsynlig er det bare tomme trusler fra han for å få deg til å bli i forholdet. Ps. min X mann lever den dag i dag selv om dette skjedde for ca 18 år siden.
Gjest _Leela_ Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Se og lær: Fasiten Men for å være litt seriøs så synes jeg dette er litt feigt, mye bedre at du slår opp på en pen og ordentlig måte. Og så får du være litt grei i etterkant og backe unna, la felles venner stille opp for han. Tror ikke han blir mindre såra hvis du lurer han til å slå opp.
Inwe Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Satan, så feigt... Vis ham dette innlegget, så er han nok long gone. Så enig så enig, her må du være ærlig å slå opp selv altså! Hadde også en type en gang som sa han skulle ta livet av seg, at han var ikkenoe uten meg. Han lever fint og har ikke sett meg på ca 3 år.
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Nei dette blir for feigt. Hadde selv en kjæreste som truet med å ta livet sitt om jeg gikk. Til slutt så bare sa jeg det rett frem og ut til han. Dette går ikke lengre mellom oss. Jeg har vokst fra deg, jeg er glad i deg, men føler ingen ordentlig kjærlighet lengre. Han lever foressten i beste velgående enda
Mann 42 Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Du må nok ta et skikkelig, voksent initiativ til å avslutte dette forholdet. Forhold slutter fordi den ene eller begge ikke får noe ut av det, eller fordi de mistrives, eller fordi det skjer noe skikkelig dramatisk som får den ene eller begge til å bryte over tvert. Det er ingenting du kan gjøre for å få en person som er knytta til deg og føler seg avhengig av å være i dette forholdet, til å slå opp, som ikke vil være minst like ille for ham som å faktisk slå opp på en skikkelig måte selv. Og da må du si det som det er, at han er en fin fyr og du er veldig glad i ham (hvis du mener det, altså) men at dette forholdet ikke er noe du kan bli i. Da kommer han kanskje til å true med å ta livet av seg, og det vet jeg ikke helt hva du skal gjøre med. Det er jo en viss sjanse for at han faktisk går hen og dreper seg. Men det er jo hans valg og hans ansvar. Man kan ikke leve et liv sammen basert på en selvmordstrusel. Det virker ganske umodent og manipulerende å fremsette en slik trusel. Jeg har hørt om flere menn som har gjort dette, men ingen av dem endte opp med å drepe seg. Men single, det ble de. Det eneste andre alternativ jeg kan se for meg, er Mongoland-varianten av brudd, for dem som har sett filmen. Der bryter en av bipersonene (en temmelig uselvstendig og litt stakkars fyr) med kjæresten sin etter at han får sin første orgasme med en annen jente, og skjønner at livet har mer å by på enn han hadde ant. Så hvis du har en venninne som du kan kaste ham i armene på, kan du jo prøve den varianten.
viren Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Så utrolig barnslig, er det voksne mennesker som driver på sånn? Du setter deg ned med han og sier at du er glad i han, men at dette ikke er et forhold du ønsker å fortsette i. Selvfølgelig vil han bli såret, men trusler om å ta livet sitt skal du IKKE høre på. Det er ærlig talt ikke ditt problem ,og en person burde aldri "tvinge" en annen til å bli i et forhold ved å spille ut "jeg kan ikke leve uten deg , jeg tar livet mitt " kortet. Noen ganger må man gjøre ting man ikke har lyst til og ta den samtalen - i allfall om man ønsker å fremstå som et noenlunde oppegående menneske som bryr seg om andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå