sweetdana Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Begynte på cerazette for ganske nøyaktig tre måneder siden. Har skrytt vilt her på forumet om null bivirkninger og null kviser. Men nå i det siste har jeg begynt å få litt kviser, i T-sonen. Ikke kjempemye, men nok til at jeg selv synes det er skjemmende. Har også samtidig med dette fått ganske fet hud i T-sonen. Sannsynlig at jeg bruker en ganske fet krem, og at dette er grunnen. Det jeg da spør meg, er om kvisene kommer av cerazette eller av den fete huden. Har tenkt å gå innom en hudpleier og prøve MD formulation. Men jeg vil bare høres andres synspunkter, tror dere MD vil hjelpe? Vanskelig å svare på kanskje. Jeg vil vel egentlig høre om dere andre som har fått kviser av cerazette; har det hjulpet å bruke gode produkter? Eller er det eneste som hjelper å slutte? Er ellers veldig fornøyd, og synes det er godt å kunne bruke et preparat med så lite hormoner som mulig.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Begynte på cerazette for ganske nøyaktig tre måneder siden. Har skrytt vilt her på forumet om null bivirkninger og null kviser. Men nå i det siste har jeg begynt å få litt kviser, i T-sonen. Ikke kjempemye, men nok til at jeg selv synes det er skjemmende. Har også samtidig med dette fått ganske fet hud i T-sonen. Sannsynlig at jeg bruker en ganske fet krem, og at dette er grunnen. Det jeg da spør meg, er om kvisene kommer av cerazette eller av den fete huden. Har tenkt å gå innom en hudpleier og prøve MD formulation. Men jeg vil bare høres andres synspunkter, tror dere MD vil hjelpe? Vanskelig å svare på kanskje. Jeg vil vel egentlig høre om dere andre som har fått kviser av cerazette; har det hjulpet å bruke gode produkter? Eller er det eneste som hjelper å slutte? Er ellers veldig fornøyd, og synes det er godt å kunne bruke et preparat med så lite hormoner som mulig. MD Formulations er det eneste som har fungert mot kviser for meg,prøvd det meste.Hadde store,dype onde kviser. Hadde mistet troen på at noe kom til å virke. I begynnelsen fikk jeg mye kviser pga alt talg under huden skal ut.Så fikk jeg gradvis finere hud.Bruker det fortsatt og veldig fornøyd:)
Goldilocks Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Vanskelig å si hva kvisene kommer av, men kviser som følge av hormonelle forstyrrelser/endringer dukker vel i størst grad opp i området rundt munnen. Nå veit ikke jeg hva slags krem du bruker, men om den inneholder mineralolje og/eller parfyme (typsik for billig-kremer) er det ikke usannsynlig at det er årsaken til kvisene... Mineralolje tetter igjen porene, og parfyme kan lett irritere huden. Angående MD; continuous renewal serum er intet mindre enn et genialt produkt, hjalp masse da jeg slet med mye kviser en periode. Rensen liker jeg også veldig godt. Har ikke brukt noen kremer fra MD, for er veldig fornøyd med dermalogica sine. Håper du finner produkter som passer for deg
Gjest Morgan le Fay Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Det er vel egentlig en myte/pågående debatt ang. effekten av mineraloljer, så jeg ville vært litt forsiktig med å si så kategorisk at de tetter porene. De fleste hudkremer har først og fremst den effekten at de legger en barriere eller beskyttende lag på huden, som hindrer uttørking. Hvis en krem faktisk "tettet porene", ville man risikert overopphetning, for huden er faktisk en viktig del av temperaturreguleringssystemet vårt. Når det er sagt, så kan nok MD Formulations hjelpe huden litt på vei, men hvis kvisene er hormonelt utløst, er det nok gjerne slik at du må la kroppen få en sjanse til å rydde opp selv. Ofte vil det stabilisere seg etter noen måneder, og hvis ikke, finnes det sannsynligvis et annet merke som ikke har denne uønskede effekten på huden.
Smørblomsten Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 MD Formulations er det eneste som har fungert mot kviser for meg,prøvd det meste.Hadde store,dype onde kviser. Hadde mistet troen på at noe kom til å virke. I begynnelsen fikk jeg mye kviser pga alt talg under huden skal ut.Så fikk jeg gradvis finere hud.Bruker det fortsatt og veldig fornøyd:) Veldig nyskjerrig på hvor lang tid det tok før kvisene forsvant og MD var helt effektivt??? Jeg har brukt MD i ca 6 mnd nå men sliter fortsatt m kviser
Smørblomsten Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Angående MD; continuous renewal serum er intet mindre enn et genialt produkt, hjalp masse da jeg slet med mye kviser en periode. Rensen liker jeg også veldig godt. Har ikke brukt noen kremer fra MD, for er veldig fornøyd med dermalogica sine. Håper du finner produkter som passer for deg Huff, akkurat dette serumet har jeg, men det har ikke funket enda, og nå har jeg brukt det i 6 mnd....hver kveld (og i perioder også om morgenen).
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Veldig nyskjerrig på hvor lang tid det tok før kvisene forsvant og MD var helt effektivt??? Jeg har brukt MD i ca 6 mnd nå men sliter fortsatt m kviser Første 2-3 ukene etter jeg begynte med det fikk jeg veldig mye kviser, deretter forsvant de gradvis og etter 2 mnd hadde jeg ingen. Men jeg tror ikke jeg kan bruke kremer fra andre merker for jeg prøvde en krem fra decleor og da fikk jeg kviser igjen så holder meg til M.D. Det jeg bruker er :Facial cleanser morgen og kveld, face & body scrub innimellom, continuous renewal serum morgen og kveld,moisture defense antioxidant lotion hver dag over renewal serum og deretter solkremen fra M.D. Bruker også masken fra M.D innimellom. Dette virker mot kviser på min hud ihvertfall. Har oså øyekremen og noen andre produkter fra serien som jeg er fornøyd med. Vit-A-plus clearing complex er bra og. Hva av M.D har du brukt i 6 mnd?
Smørblomsten Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Første 2-3 ukene etter jeg begynte med det fikk jeg veldig mye kviser, deretter forsvant de gradvis og etter 2 mnd hadde jeg ingen. Men jeg tror ikke jeg kan bruke kremer fra andre merker for jeg prøvde en krem fra decleor og da fikk jeg kviser igjen så holder meg til M.D. Det jeg bruker er :Facial cleanser morgen og kveld, face & body scrub innimellom, continuous renewal serum morgen og kveld,moisture defense antioxidant lotion hver dag over renewal serum og deretter solkremen fra M.D. Bruker også masken fra M.D innimellom. Dette virker mot kviser på min hud ihvertfall. Har oså øyekremen og noen andre produkter fra serien som jeg er fornøyd med. Vit-A-plus clearing complex er bra og. Hva av M.D har du brukt i 6 mnd? -Facial cleanser gel -Continuous renewal serum morgen (og av og til kveld) -Solkremen faktor 30 -Masken i ny og ne -Vit-A-plus clearing complex nesten daglig pga småkviser Derimot bruker jeg Decleor øyekrem dag og kveld. og har hatt Active Moist fra Dermalogica til tider. Fikk høre av hudpleier at det ikke var krise å bruke ALT innen samme merke. Hvem skal man stole på tro!? Blir gærn av dette! Bruker så mye penger på det og så virker det ikke :(:(
Gjest lucky!74 Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 -Facial cleanser gel -Continuous renewal serum morgen (og av og til kveld) -Solkremen faktor 30 -Masken i ny og ne -Vit-A-plus clearing complex nesten daglig pga småkviser Derimot bruker jeg Decleor øyekrem dag og kveld. og har hatt Active Moist fra Dermalogica til tider. Fikk høre av hudpleier at det ikke var krise å bruke ALT innen samme merke. Hvem skal man stole på tro!? Blir gærn av dette! Bruker så mye penger på det og så virker det ikke :(:( hvilken solkrem bruker du?
Smørblomsten Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 hvilken solkrem bruker du? MD sin med faktor 30...
Gjest lucky!74 Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 MD sin med faktor 30... Ok da bruker du ihvertfall ikke en som gir deg kviser. Personlig mener jeg at MD sine produkter fungerer dårlig. Jeg har alltid hatt problemer med kviser og dårlig hud helt til jeg oppdaget Jan Marini sine produkter. Og så bruker jeg kun mineralsminke. Ser det er delte meninger om at ting kan tette igjen porene, dette kommer kanskje av at vi har ulik hud. Min reagerer ihvertfall med kviser så fort jeg bruker noe som tetter igjen porene. Du bør prøve Jan Marini sin bioglycolic bioclear cream http://www.skin-etc.com/janmabibicr.html
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 -Facial cleanser gel -Continuous renewal serum morgen (og av og til kveld) -Solkremen faktor 30 -Masken i ny og ne -Vit-A-plus clearing complex nesten daglig pga småkviser Derimot bruker jeg Decleor øyekrem dag og kveld. og har hatt Active Moist fra Dermalogica til tider. Fikk høre av hudpleier at det ikke var krise å bruke ALT innen samme merke. Hvem skal man stole på tro!? Blir gærn av dette! Bruker så mye penger på det og så virker det ikke :(:( Skjønner du blir litt frustrert da ja..kanskje et annet merke passer bedre for deg, jeg prøvde alt mulig før jeg prøvde M.D og heldigvis forsvant det da.Så kanskje prøve flere serier?men ville satset på salong-merker. Et merke som heter Exuviance som jeg også syns er bra, ganske likt M.D. Men som en lenger nede skriver, Jan Marini tror jeg er bra ja, har ikke prøvd det sjøl men har bestilt meg en en ting derfra bare for å prøve.
Gjest lucky!74 Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Skjønner du blir litt frustrert da ja..kanskje et annet merke passer bedre for deg, jeg prøvde alt mulig før jeg prøvde M.D og heldigvis forsvant det da.Så kanskje prøve flere serier?men ville satset på salong-merker. Et merke som heter Exuviance som jeg også syns er bra, ganske likt M.D. Men som en lenger nede skriver, Jan Marini tror jeg er bra ja, har ikke prøvd det sjøl men har bestilt meg en en ting derfra bare for å prøve. Hva bestilte du? Er nyskjerrig og har blitt så glad i de produktene at jeg blir litt ivrig:)
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 Hva bestilte du? Er nyskjerrig og har blitt så glad i de produktene at jeg blir litt ivrig:) Bestilte vippebalsamen derfra,har du prøvd den?
Gjest lucky!74 Skrevet 14. mars 2008 #15 Skrevet 14. mars 2008 Bestilte vippebalsamen derfra,har du prøvd den? Nei men har hørt at den virkelig forlenger vippene. Du må si fra til meg hva du synes om den etterhvert! Jeg har en god del av kremene å er veldig fornøyd. Akkurat nå er det masker og fukt kremer jeg bruker fordi jeg driver å tar tar en syerpeeling kur som gir mye flass og tørr hud. De er utrolig gode!
Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 16. mars 2008 #16 Skrevet 16. mars 2008 -Facial cleanser gel -Continuous renewal serum morgen (og av og til kveld) -Solkremen faktor 30 -Masken i ny og ne -Vit-A-plus clearing complex nesten daglig pga småkviser Derimot bruker jeg Decleor øyekrem dag og kveld. og har hatt Active Moist fra Dermalogica til tider. Fikk høre av hudpleier at det ikke var krise å bruke ALT innen samme merke. Hvem skal man stole på tro!? Blir gærn av dette! Bruker så mye penger på det og så virker det ikke :(:( Alle dere som fortviler. Jeg har slitt med kviser, både store og små, utvendige og komedoner siden jeg var 11. Er nå 23, så har prøvd litt av hvert. Viktig å være tolmodig og man skal bruke ett produkt i minst 3mnd før man ser om det virker for deg eller ikke. Hvis du bytter produkt ofte blir huden din irritert og det gjør den bare verre. Jeg var fornøyd med MD-formulations da jeg brukte den, men det er jo pengeslukende, og ikke så bra som prisen skal ha det til. Nå importerer jeg fra USA, og er storfornøyd! www.acne.org og the regiment. Bestiller du starter-kit for 34$ (under 200nok, dermed fraktfritt) har du 1-2mnds bruk. Produktene er utviklet av en som har slitt med kviser selv og som ikke tjener penger på produktene/ikke reklamerer. Han har denne web-siden og produktene sine, som er utviklet av forskere, er anti-bakterielle, oljefrie. Eneste som har hjulpet meg. Web-siden er fin, den har flere 1000 brukere som har lagt inn innlegg, du kan også se anbefalinger av andre produkter og hvordan du påfører produktene. Bestillt derifra i 1år nå
Gjest lucky!74 Skrevet 16. mars 2008 #17 Skrevet 16. mars 2008 Begynte på cerazette for ganske nøyaktig tre måneder siden. Har skrytt vilt her på forumet om null bivirkninger og null kviser. Men nå i det siste har jeg begynt å få litt kviser, i T-sonen. Ikke kjempemye, men nok til at jeg selv synes det er skjemmende. Har også samtidig med dette fått ganske fet hud i T-sonen. Sannsynlig at jeg bruker en ganske fet krem, og at dette er grunnen. Det jeg da spør meg, er om kvisene kommer av cerazette eller av den fete huden. Har tenkt å gå innom en hudpleier og prøve MD formulation. Men jeg vil bare høres andres synspunkter, tror dere MD vil hjelpe? Vanskelig å svare på kanskje. Jeg vil vel egentlig høre om dere andre som har fått kviser av cerazette; har det hjulpet å bruke gode produkter? Eller er det eneste som hjelper å slutte? Er ellers veldig fornøyd, og synes det er godt å kunne bruke et preparat med så lite hormoner som mulig. Har du kviser pga av hormoner er det vel vanskelig å få de bort. Altså vil jeg tro at du bør prøve deg frem med forskjellig typer p-piller til du finner et som ikke gir deg sånne problemer. Er det ikke hormonelt så er min erfaring at kviser kommer visst huden får emner på seg som tetter porene. Jeg har lykkes i å endelig få en fin hud når jeg sluttet totalt med kremer og sminke som har silikon,olje ol. Dessuten så holder syrer porene åpne så jeg bruker kun rens med syre. Kremer med syre om vinteren og ellers dag og solkrem som ikke inneholder tettende emner. Jeg har faktisk lykkes etter mange år å få en fin hud! Det er så deilig!! Dette er vel ikke likt for alle med siden jeg har blitt så fornøyd etter å ha forsøkt "alt for å få fin hud så vil jeg gjerne dele erfaringene mine PS, MD hjalp egentlig ikke stort for meg, er andre mye bedre merker.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #18 Skrevet 27. april 2009 Drikk vann, folkens! Det hjelper stort! Dess mer vann i kroppen, jo sunnere blir du, og huden din blir også bedre Plasses fullt av vannflakser eller vannglass over alt, i hele huset, så uansett hvor du setter deg, har du vann å drikke av. Det behøvs ikke å drikke så mye, det holder å smånippe på et glass vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå