Gjest Frk Åberg Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har hørt en cover-versjon av Neil Youngs "Old man". Det er en kvinne som synger, på en rolig og litt avslepen måte, så vidt jeg husker. Jeg har hørt denne sangen på to forskjellige kaféer i det siste, så jeg lurer på om det kan være noen som nettopp har gitt ut noe selv. Evt. så er det et tilfeldig sammentreff. Er det noen som vet hvem det kan være? Jeg har ikke gjort meg opp noen mening om versjonen var bra eller dårlig - jeg er bare nysgjerrig.
Rosalind Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Men Frøken, kan det være denne? http://es.youtube.com/watch?v=sjAXFce7sSA (jeg har ikke lært meg å bruke sånn strek istedet for link ennå )
Rosalind Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Eller kanskje denne..? http://es.youtube.com/watch?v=2q4pUxjSync
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 (endret) Neip, ingen av dem Den var enda roligere enn disse. Et vanskelig prosjekt dette. Endret 13. mars 2008 av Frk Åberg
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 (endret) N'Dea Davenport? Takk for forsøket, men det er faktisk ikke henne heller. Jeg begynner snart å tro at jeg har innbilt meg det hele. Snart, ikke enda. Endret 13. mars 2008 av Frk Åberg
Meaty Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Kan det være Cindy Wheeler fra dette albumet? Det skal være lydklipp på siden der men jeg fikk det ikke til å virke.
Kattugla Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Musikkmagasinet Uncut kommer alltid med cd og før jul var en tributesamling med Neil Young låter som het Like a hurricane, det er en vanvittig bra plate og jeg lurer på om den cover-versjonen du tenker på, kan være fra det albumet? I såfall er den med The Wailin´Jennys ? Du kan nok høre snutt på linken
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Det er nesten flaut å si det, men det er ingen av de to dere nevner heller, Meaty og Fraulein Fix. Jeg mener at den jeg hørte var enda mer laidback enn noen av de som er nevnt her. Jeg har om ikke annet lært at det fins mange som liker å covre Neil Young.
Meaty Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Så vanskelig du er 'a! Neida, jeg skal se om jeg finner andre forslag til deg jeg. Det er alltid moro å prøve å finne ut sånne ting.
Bernina Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Jentegruppa Wilson Phillips har spilt inn et album med coverlåter som heter "California" og her finne du deres versjon av "Old Man". På Amazon.com kan du høre en liten bit av sangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå