Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på følgende:

Hva koster det?

Hvor mange forsøk er det?

Hvor lang ventetid er det?

Hvilket sykehus bør vi gå til?

Hvor stor sjanse er det for å bli gravid?

Noen snakker om egenandel....og å få tilbake...hvordan fungerer det hele?

Takker alle som vil bidra med litt info.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også veldig lyst til å vite om:):):):)

abonnerer:)

Gjest Gjest_kristin_*
Skrevet
Jeg lurer på følgende:

Hva koster det?

Hvor mange forsøk er det?

Hvor lang ventetid er det?

Hvilket sykehus bør vi gå til?

Hvor stor sjanse er det for å bli gravid?

Noen snakker om egenandel....og å få tilbake...hvordan fungerer det hele?

Takker alle som vil bidra med litt info.

Heisann.. Ser dere lurer på hva dette kan koste.. Har selv vært i Danmark og sender dere linken til min klinikk..http://www.danfert.dk/ dyrt men gikk raskt og greit.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du tar et søk på prøverør inne på forumet her så får du masse tråder om akkurat dette.

Skrevet

i trondheim koster det 25 tusen kr for tre forsøk + 15 tusen kr til medisinering men du får tilbake noe av det. hvor lang ventetid vet du ikke før du kontakter/ blir kontaktet av sykehuset etter masse papirer fra fastlegen din. hvor stor sjanse det er for at du blir gravid kommer helt ann på deg om du er motakelig først på medisinene. det har noe med at du ikke skal ha for stor % av noe av de medisinene.

du har jo også i oslo men er ikke sikker der.

du har også volvat. det er en privat klinik men der er det masse regler, se på www.volvat.no

der får du også masse info om hvordan det er.

det er en stund siden vi prøvde på prøverør så om prisene har økt vet ikke jeg om men regner det er på samme pris ca.

Skrevet (endret)

dette er priser fra www.volvat.no

Barnløshet

Hva behandlingen koster

gå inn på volvat for mere nøyaktig oversikt men det var for å vise deg hva det koster. hørt mange bruker dette stedet og de er forrnøyde.

Deler slettet med med hänvisning till Copyright. Jag lade in länk direkt till informationen på Volvats hemsidor

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Skrevet

Jeg takker alle som har svart hittil, men så lurer jeg på om det er noe man kan gjøre mens man venter på svar fra sykehuset.

Hørte om Pergo, men vet ikke hva det er. Tar gjerne imot tips og råd hvis det er noe som kan gjøres for å få tiden til å gå. Legen sa at ventetiden er mellom 7-12 mnd. Lang tid synes jeg.

Skrevet

Ja Legen foreslå prøverør og har ikke nevnt Pergo i det heletatt. Det er bare jeg som leste her i forumet om mange som har tatt den og klaffet for dem før prøverør.

Sædkvaliteten er dårlig hos mannen. Vi har time om en uke og skal defor spørre henne om dette.

Skrevet

Dersom dere tar forsøk i det offentlige, koster det kr 1500 pr forsøk. I tillegg må dere selv betale medisiner inntil kr 15 000, og alt over de femten tusen får dere refundert. Hvis dere velger privat, koster det ca 20 000 pr forsøk - så stor forskjell i pris da!! Det dere får hvis dere går privat, er oftere kortere ventetid, samt bedre "service".

Før dere kan søkes til prøverør, må dere utredes. Dersom mannen din har dårlig sædkvalitet, er det nok aktuelt med prøverør - for selv om du har regelmessig eggløsning vil jo det være verre for ham å befrukte deg. Pergotime gis for å forsterke eggløsning eller fremkalle egglsning hos de som ikke har det. Ofte blir også egglederne sjekket hos kvinnen, men hvis en tenker at i deres tilfelle er det mannen som er "problemet" er det ikke sikkert en velger å utrede det.

Ved dårlig sædkvalitet brukes en metode som heter ICSI; hvor en sædcelle "sprøytes" inn i egget, og der er det noe lengre ventetid fordi da trenger en mere kapasitet på laboratoriumet.

Selv står jeg på venteliste til forsøk i det offentlige, så hvis det er noe du lurer på så bare spør!!

Masse lykke til

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...