Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en uke siden fikk jeg en betennelse på det ene øyet. Dro til optikeren min dagen etterpå, og han sa det sannsynligvis var en liten virusinfeksjon som bare måtte gå over. Fikk noen spesielle våtservietter til å rense rundt øyet med.

Kjente litt svie/"rusk i øyet-følelse" den første dagen og det var noe rødt de første par dagene, men nå er det røde nesten helt borte. Kjenner heller ingenting lenger, men det kommer fortsatt littegrann gul væske i øyekroken om morgenen.

Rett etter jeg kom fra optikeren oppdaget jeg noe som ser ut som en tynn hinne som dekker omtrent halvparten av det hvite feltet på ene siden av øyet (innerst i øyekroken). Leste på nettet om noe som heter bindehinnen som bare synes når øyet et betent. Kan det være dette? Håper virkelig det går bort snart, for jeg HATER å bruke brillene mine.. ser så "nerd" ut.... :(

Drømmer snart om linsene mine om natten... :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Niniel
Skrevet

Jeg får en slik hinne når jeg reagerer allergisk på noe.. f.eks hvis jeg får kattehår på øyet.. Det er litt ubehagelig, og det ser litt sånn 'freaky' ut...hehe.. Men det har alltid gått over raskt med meg, sånn i løpet av dagen. Er nok ikke lenge før det er borte skal du se :P

Skrevet

Håper det.. har vært sånn i en uke nå... synes det høres lenge ut.. :(

Tror jeg skal ringe optikeren igjen imorgen, da er det en uke siden jeg var der.

Gjest Niniel
Skrevet

Det er nok lurt :)

Kan tenke meg at hinnen forsvinner når betennelsen er helt borte, men det skader jo ikke å ringe og høre! :D

Skrevet

I går fikk jeg endelig vært hos optikeren igjen - og det er jeg glad for! :)

Først sa han at virusinfeksjoner kunne sitte igjen en stund, men så tok han en titt på øyet mitt igjen. "Åja, ser man det ja.. hmm" hørte jeg han si. Og da ble jeg jo litt bekymret. "Fant du noe?" spurte jeg da. Jo, han hadde funnet en linsebit! Så han fikk den ut, og lovte at det skulle bli fort bedre. Gjett om jeg ble lettet. Og da jeg var hjemme en halvtime senere var hinnen på øyet borte alt!! Så idag har jeg linser på igjen! JIPPIE!! :D

Synd han ikke fant linsebiten første gang, så hadde jeg vært spart for halvannen uke med briller, men men.. bedre sent en aldri. Var redd jeg måtte gå med briller på 17. mai og for alltid jeg. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...