Gjest Gjest_GJEST_* Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Tips om shopping i New York - og alle andre tips om byen også? Museer, gallerier, restauranter, viktig å se og får med seg ting, spesielle steder dere har vært på, ting å gjøre? Anyone?
Gjest Gjest_Madonna_* Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Century 21 Department store som ligger like nede ved Ground Zero. Det er en stor butikk som selger merkevarer til nedsatte priser (retail som amerikanerne kaller det). De har sko, solbriller, vesker og alt det du kan begjære. I Soho - der hvor det før var gallerier - er det nå dukket opp spesiabutikker innen mote og interiør. (sør for Houston, langs både Broadway og West Broadway)
Bernina Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Macy's på 34th Street. En av de eldste shoppingsentrene og rommer alt. Det samme gjelder vel Bloomingdales på 39th Street and Lexington. ' Du kan kombinere en tur til Bloomingdales med et besøk på Metropolitan Museum of Art eller Whitney Museum og American Art. (hvis du er kunstinteressert da) Ellers så anbefaler jeg deg å droppe tur til toppen av Empire State Building. Hvorfor? Jo fordi du må stå 3 timer i kø! Istedenfor drar du til Rockefeller Center (det er der hvor den skjøytebanen er som man hele tiden ser på film). På toppen av Rockefeller Center (50. etasje) har du hele Manhattan for dine føtter og har utsikt i 360 grader. Det er en kjempefin bar der oppe også: Rainbow Room. (østers og champagne...!)
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Ellers så anbefaler jeg deg å droppe tur til toppen av Empire State Building. Hvorfor? Jo fordi du må stå 3 timer i kø! Istedenfor drar du til Rockefeller Center (det er der hvor den skjøytebanen er som man hele tiden ser på film). På toppen av Rockefeller Center (50. etasje) har du hele Manhattan for dine føtter og har utsikt i 360 grader. Tre timer i kø for ESB må være i ekstreme tilfeller. Har ikke vært spesielt lang kø de gangene vi har vært der. Det pleier å stå antatt ventetid på et skilt utenfor. Dessuten går det an å forhåndskjøpe billetter på nettet og slippe hele billettkøen. Rockefeller er også fint, men ESB hører også med. Ellers synes jeg Bloomingdales og Macy's er oppskrytt, men nå er jeg heller ikke så interessert i klær og vesker. Men Disney Store på 5th avenue og M&M Store ved Times Square er gøy
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Ellers synes jeg Bloomingdales og Macy's er oppskrytt, men nå er jeg heller ikke så interessert i klær og vesker. Men Disney Store på 5th avenue og M&M Store ved Times Square er gøy Det spørs vel litt på hvor gammel du er og hva du er ute etter det da. Selv går jeg gjerne på Macy's for egen shopping også går jeg på Disney Store for å kjøpe med noe hjem til barna. Ellers så er Century 21 Department store (som ble nevnte lenger oppe) er kjempetips. Her kan du virkelig få shoppet uten å blakke deg.
Mischa Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Disney Store er ganske kjedelig, likte WarnerBros-butikkene bedre, men de er dessverre nedlagt .. Jeg ville heller besøkt F.A.O. Schwarz - stooor og herlig lekebutikk Mener å huske den ligger i 5th Avenue. Nordstrom, Macy's og Bloomingdales er must
Smørblomsten Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Er det spes. billig å kjøpe treningsklær/sko av div merker i USA/New York??? Evt hva må man forvente å gi for et par joggesko i kjent merke?
Mischa Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 ^ Det tror jeg definitivt det er. Husker jeg vurderte å kjøpe Nike sko som jeg hadde sett i Norge til 1200 kr, de kostet ca 450 kr i USA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå