Gå til innhold

For like navn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Blir det teit å kalle jenta vår Amalie om søskenbarnet heter emilie? blir navnene for like syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo søskenbarn som har samme navn, oppkalt etter bestemor eller -far. Så det burde jo gå greit. Vi har også et navn som er relativt likt søskenbarn, men det er ikke noe stort problem, bortsett fra når jeg skal passe alle sammen, da går jeg i surr! :fnise:

Skrevet

Er dere nærmeste naboer og sammen hver helg + en del i uka synes jeg kanskje det er litt for likt, men er det som her at man treffer søskenbarn kanskje annenhver måned er det i alle fall helt ok! Etter min mening :)

Skrevet

Amalie og Emilie er ikke så like navn, egentlig. Det burde gå fint uansett:)

Skrevet

Kan ikke se for meg at det kan bli noe problem egentlig :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt det, men det kommer an på mange ting. Ikke minst smak, men også hvor mye dere har kontakt etc. Lurer selv på om Viljar og Silja er for like for søskenbarn. Elias og Elise synes jeg er for like. Kan du spørr fra de andre foreldrene?

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke navn på søskenbarn har noe å si for navn på deres egne barn.

Skrevet

nei, det synes jeg er greit.

så derimot en gang 2 søsken som het det.. det synes jeg var litt for likt

Gjest Gjest
Skrevet
Blir det teit å kalle jenta vår Amalie om søskenbarnet heter emilie? blir navnene for like syns dere?

Jeg syns det er teitere om dere lar være å bruke et navn dere liker fordi et søskenbarn har et navn som kan ligne litt. Det er da store sjangser for at barnet ditt ender i klasse med en eller flere som også heter Amalie, og slikt er da aldri noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...